صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

با رای نمایندگان

بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد

 بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد
انتخابات هیات رئیسه سال سوم مجلس نهم برگزار گردید که بر این اساس، مهرداد بذرپاش در بین دبیران جایگزین شاهین محمدصادقی شد.
نمایندگان خانه ملت در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نخستین دستورکار صحن علنی، اعضای هیات رئیسه سال سوم مجلس نهم را انتخاب کردند.

بر این اساس اعضای هیات رئیسه در اجلاسیه سوم به شرح زیر است:

 
لاریجانی برای هفتمین سال پیاپی رئیس مجلس شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب رئیس مجلس برای سومین سال کاری مجلس نهم، علی لاریجانی را با 187 رأی از مجموع 264 نماینده حاضر در جلسه با اکثریت مطلق آراء به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.
گفتنی است در رأی گیری به عمل آمده ازمجموع 264 نماینده حاضر26 رأی متعلق به بهرام بیرانوند و 32 رأی متعلق به احمد بخشایش اردستانی بود.
 
ابوترابی فرد و باهنربه عنوان نواب رئیس مجلس انتخاب شدند

همچنین وکلای مردم در مجلس، محمدحسن ابوترابی فرد را با 203 رای و محمدرضا باهنررا با 144 رای برای یک سال دیگر به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.
 
حسینی،‌ آشوری و نعمتی ناظران هیئت رئیسه مجلس شدند

از سوی دیگر نمایندگان مجلس درانتخاب ناظران هیات رئیسه مجلس، سید شریف حسینی با 139 رأی، محمد آشوری با 132 رأی و بهروز نعمتی را با 112 رأی از مجموع 271 نماینده حاضر در مجلس به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.
لازم به ذکر است که محمد آشوری، سید شریف حسینی، مرتضی حسینی و سیدمحمد بیاتیان جهت حضوردرسمت ناظر هیات رئیسه مجلس ثبت نام کرده بودند.
 
دبیران هیات رئیسه مجلس نیز مشخص شدند

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه از مجموع 276 رای اخذ شده ضرغام صادقی با 190 رای، محمدحسین فرهنگی با 188 رای، مهرداد بذرپاش با 167 رای، محمد دهقان با 149 رای، علیرضا منادی سفیدان با 129 رأی و حسین سبحانی نیا را با 120 رأی به عنوان دبیران هیات رئیسه انتخاب کردند

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید