صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در بازدید از نمایشگاه عفاف و حجاب

لزوم باز تعریف سیاست‌های اقتصادی در حوزه تولید محصولات حجاب

لزوم باز تعریف سیاست‌های اقتصادی در حوزه تولید محصولات حجاب
واردات پوشاک قاچاک، عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده است؛ عدد واردات قاچاق پوشاک به حدود ده هزار میلیارد تومان می رسد که هم اقتصاد این صنعت را ویران کرده است و هم بی هیچ بهانه ای مدهای وارداتی کشور را دربرگرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش در بازدید از نمایشگاه عفاف و حجاب مصلی تهران با تاکید بر بازنگری سیاستگذاری ها در حوزه تولید محصولات حجاب گفت: باید به گونه ای عمل شود که هم زمان با حمایت از تولید ملی و ارتقا سطح کیفی و کمی تولیدات داخل، مقتضیات و نیازهای بازار هم در نظر گرفته شود تا کمبود کالای حجاب به رشد ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی دامن نزند.

بذرپاش با انتقاد از  افزایش 450 درصدی تعرفه های وارداتی پارچه چادر مشکی  به میزان بی رویه قاچاق کالای پوشاک در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از پیامدهای این افزایش بی رویه تعرفه ها در کنار عدم امکان تامین نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی، افزایش میزان قاچاق خواهد بود.

وی اذعان داشت: باید ریل گذاری ها به سمتی باشد که تولید کالای حجاب کاملا بومی و ملی صورت پذیرد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب به دلیل حساسیت های فرهنگی و اجتماعی این محصول نباید بازار را دچار تنش کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: باید چرخه معرفی، تولید و عرضه مد و لباس در یک آهنگ متوازن با یکدیگر عمل کنند تا بتوانیم هم به نیازمد و نوگرایی در جامعه پاسخ دهیم و هم جای خالی را مدهای وارداتی پر نکنند.

بذرپاش تصریح کرد: واردات پوشاک قاچاک، عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده است؛ عدد واردات قاچاق پوشاک به حدود ده هزار میلیارد تومان می رسد که هم اقتصاد این صنعت را ویران کرده است و هم بی هیچ بهانه ای مدهای وارداتی کشور را دربرگرفته است بنابراین باید برای قاچاق رفتار جدی تری داشت و مشکل قاچاق با گفتار درمانی حل نمی شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید