صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جمع تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف

درخواست جدید آمریکایی‌ها برای بازجویی از فرماندهان نظامی کشور

درخواست جدید آمریکایی‌ها برای بازجویی از فرماندهان نظامی کشور
وقتی در ژنو غنی سازی 20 درصد را تقریبا در ازای هیچ واگذار کردید بدون اینکه به اصل تحریم ها خدشه ای وارد شود، معلوم است که در لوزان و توافق نهایی باید منتظر زیاده خواهی آمریکا و شنیده چنین پیشنهاد های باشید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس  شنبه شب در جمع تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و سنگ‌اندازی طرف آمریکایی در روزهای پایانی مذاکرات گفت: هرچه به روزهای پایانی مهلت نهایی توافق جامع هسته ای نزدیک می شویم زیاده خواهی طرف آمریکایی بیشتر و بیشتر می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تجربه نشان داده هرگاه در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها یک قدم عقب بنشینیم، خواسته‌های غیر قانونی آنها نیز بیشتر خواهد شد گفت: آمریکایی ها بعد از طرح بازرسی از مراکز غیر هسته ای و نظامی کشورمان و بازجویی از دانشمندان هسته ای، لیستی از فرماندهان نظامی کشور را برای بازجویی ارائه کرده اند.

بذرپاش در ادامه از قرار گرفتن نام اشخاصی چون علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان،  فریدون عباسی و برخی مسوولان دولت سابق همچون کامران دانشجو در لیست 23 نفره آمریکایی ها برای بازجویی خبر داد و گفت: از دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی کشورمان قصد بازجویی دارند، کدام عقل سلیم در کجای دنیا این نسخه را تجویز میکند. گفته بودیم موضوع هسته ای بهانه ای برای ورود به حوزه دفاعی و نظامی کشوراست.

وی افزود: قطعا غیرت رئیس جمهور و آقای ظریف بازجویی از فرماندهان نظامی کشورمان را قبول نخواهد کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس این را هم گفت که تیم مذاکره کننده ما وظیفه پیدا کردن راه حل برای بازجویی فرماندهان نظامی را ندارد، بلکه وظیفه آنها بستن تمام ره حل ها برای یازجویی از فرماندهان نظامی کشور است.

بذرپاش با بیان اینکه از کجا معلوم اگر با همین روال پیش برویم، آمریکایی ها فردا لیست مصاحبه یا بازجویی از سران قوا و یا شخص رئیس جمهور را روی میز مذاکرات قرار ندهند، گفت: هرچند اعضای تیم مذاکره کننده پاسخ قاطعی به این زیاده خواهی امریکایی ها داده اند، اما مجلس به نمایندگی از ملت ایران اجازه تحمیل چنین تحقیری که در طول تاریخ کم سابقه بوده را نخواهد داد و هرگز اجازه  نمی‌دهیم آمریکایی ها حتی خواب مصاحبه و بازجویی از مسوولان ودانشمندان ایرانی را ببینند.

بذرپاش در پایان با بیان اینکه مجلس هیچگاه مخالف مذاکره نبوده و نیست، گفت: با این رویه و با توجه به سنگ اندازی و زیاده خواهی آمریکایی ها در مذاکرات، رسیدن به توافق خوب دشوار خواهد شد.

وی خطاب به دولت و تیم مذاکره کننده گفت: اکنون معلوم شد انتقاداتی که به توافق ژنو از سوی دلسوزان و منتقدان مطرح می شد درست بوده است. وقتی که شما داشته‌های هسته ای خود را با هیچ معاوضه می کنید، آنوقت باید برای برداشتن اصل تحریم ها منتظر شنیدن چنین پیشنهادهایی باشید.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت :وقتی در ژنو غنی سازی 20 درصد را تقریبا در ازای هیچ واگذار کردید بدون اینکه به اصل تحریم ها خدشه ای وارد شود، معلوم است که در لوزان و توافق نهایی باید منتظر زیاده خواهی آمریکا و شنیده چنین پیشنهاد های باشید.

بذرپاش با بیان اینکه آژانس قرار است اقدامات ایران را راستی آزمایی و تایید کند، گفت: سوال این است که چه نهادی و سازمان بین المللی قرار است اقدامات و انجام تعهدات آمریکایی ها را راستی آزمایی کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید