صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران

انشاء الله مجلس دهم مستقل‌تر باشد

انشاء الله مجلس دهم مستقل‌تر باشد
به اعتقاد من عمر باقی مانده از دولت هم باید صرف خارج کردن دولت از رکود شود چرا که رکود روز به روز باعث افزایش تعداد بیکاران می‌شود لذا باید دقت کرد و توان مجلس آینده متمرکز بر این موضوع باشد و دولت هم این همت را داشته باشد که مشکل را برطرف کند.
 مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در محافل، مجالس و سخنرانی‌هایی که ما حضور داریم و هم‌چنین نظرسنجی‌هایی که توسط مراکز مختلف انجام می‌شود اکثریت مردم اولویت خود را مسائل اقتصادی عنوان می‌کنند آن هم به خاطر شرایط اقتصادی بیشتر به ویژه مشکل بیکاری است که حل آن همت مسئولین را می‌طلبد.

وی افزود: به اعتقاد من عمر باقی مانده از دولت هم باید صرف خارج کردن دولت از رکود شود چرا که رکود روز به روز باعث افزایش تعداد بیکاران می‌شود لذا باید دقت کرد و توان مجلس آینده متمرکز بر این موضوع باشد و دولت هم این همت را داشته باشد که مشکل را برطرف کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس ادامه داد: به اعتقاد من افراد به جای ایجاد فضای دو قطبی در انتخابات و دیو و دلبرسازی در این فضا باید به ارائه برنامه‌های اصلی خود بپردازند و بگویند برای خروج کشور از رکود چه اقداماتی می خواهند انجام دهند و نظرشان راجع به ورود بی‌رویه کالا به کشور، نرخ سود بانکی و پرداخت یارانه چیست و آیا به پولی شدن مدارس رای می‌دهند یا نه.

بذرپاش با بیان اینکه کاندیداها باید به دغدغه اصلی مردم توجه کنند اضافه کرد: ساختن دوقطبی‌های بی‌حاصل موافقان صلح و مخالفان صلح یا موافقان آزادی و مخالفان آزادی گره گشای مشکلات کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید مجلس، دولت ساخته باشد تصریح کرد: این کار در هر دولتی مذموم و ناپسند است. دولت‌ها معمولا با امکاناتی که در اختیار دارند سعی می‌کنند مجلس هماهنگ‌تر سر کار بیاورند. البته شاید این امر برای دولت اندکی فایده باشد و آن فایده این باشد که با مجلسی روبرو هستند که از امکان نظارتی خود کمتر استفاده می‌کنند اما این به ضرر کشور و ملت است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی معمولا علاقه‌ای به نظارت ندارد گفت: مجلس غیر وابسته و قوی بر عملکرد دستگاه‌ها و اجرای قوانین نظارت می‌کند در غیر این صورت بسیاری از قوانین بلااستفاده و بی اثر باقی می‌ماند بنابراین به نظر می‌رسد این اولویت در ذهن مردم یک اولویت جدی باشد و اگر برخی اجازه تصمیم گیری در شرایط عادی و معمولی را به مردم بدهند انتخاب مردم انتخاب درست‌تری خواهد بود و مجلسی مقتدر و مستقل از دولت شکل می گیرد.

بذرپاش یادآور شد: گاهی اوقات صحنه رسانه‌ای ممکن است واقعیت را قلب کند و فضای هیجانی و احساسی ایجاد کند که فایده‌ای برای مردم ندارد البته در این دوره احتمال وقوع این اتفاق کمتر خواهد بود و ان شاء الله مجلس دهم بهتر از مجلس نهم خواهد بود و نمایندگانی مستقل‌تر، اندیشمندتر و غیروابسته‌تر وارد مجلس خواهند شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید