صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان

بسته اقتصادی فروش خودرو توهین به مردم بود

بسته اقتصادی فروش خودرو توهین به مردم بود
در صورت عدم صحت این مطلب مسئولان مربوطه باید تکذیب کنند زیرا اجرای بسته اقتصادی فروش خودرو بیشترین توهین را به مردم کرده و بر بی‌اعتمادی آنها نیز افزوده است.
مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند اجرای بسته اقتصادی دولت بویژه در بحث فروش خودرو اظهار کرد: در رابطه با اجرای بسته‌های اقتصادی کوتاه مدت از دولت توقع اجرای بهتر از این می‌رفت.

وی با بیان اینکه معمولا به منظور بهبود شرایط اقتصادی بسته‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در کارکردهای خاص ارائه می‌شود، تصریح کرد: برخی پیشنهادات در بسته‌های کوتاه مدت به منظور ایجاد شوک اقتصادی در بخش‌های عرضه یا تقاضا انجام می‌شود تا اعتماد مردم نسبت به آینده‌ بسته‌های بلند مدت اقتصادی جلب شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: در صورت عدم اجرای اصولی و صحیح یک بسته‌ اقتصادی امکان دارد مردم نسبت به آینده اجرای بسته‌های دیگر اقتصادی اعتماد نکرده و با آن همراهی نکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه افزود: زمانی که به مردم گفته می‌شود وام خرید خودرو در طول مدت 6 ماه، با بازپرداخت 7 ساله و نرخ سود 12 درصد ارائه خواهد شد اما به یکباره این رقم‌ها تغییر کرده و به یک بازپرداخت 4 ساله، سود 16 درصد و مدت زمان 6 روزه تقلیل پیدا می‌کند، مردم دیگر به آینده اجرای چنین بسته‌های اقتصادی و یا حتی پیشنهاداتی از سوی دولت اعتماد نخواهند کرد.

بذرپاش با بیان اینکه برخی مسئولان رسما اعلام کرده‌اند که خالی کردن انبارهای خودروسازان هدف اصلی بسته اقتصادی فروش خودرو بوده است، گفت: در صورت عدم صحت این مطلب مسئولان مربوطه باید تکذیب کنند زیرا اجرای بسته اقتصادی فروش خودرو بیشترین توهین را به مردم کرده و بر بی‌اعتمادی آنها نیز افزوده است.

وی با اشاره به اینکه بسته اقتصادی فروش خودرو از سوی دولت پرسش‌هایی را در افکار عمومی بوجود آورده است، اظهار کرد: اگر بانک مرکزی چنین منابعی را برای فروش خودرو داشت چرا طی این دو سال ارائه نکرد و اگر نداشت اکنون این منابع از کجا آمده و چرا تنها به خودروسازها داده شد و چرا اینگونه؟!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت با همین میزان از منابع اختصاص داده شده به بحث فروش خودرو می‌توانست تقاضای یک سال وام ازدواج را به راحتی پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم صحنه اقتصادی کشور را بسیار بهتر از این می‌توان مدیریت کرد و با مقایسه اجرای بسته‌های اقتصادی دولت در گذشته و حال می‌توان متوجه اجرای تمامی بسته‌ها به همین نحو شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید