صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

نارضایتی مردم نسبت به کیفیت کنونی خودرو

نارضایتی مردم نسبت به کیفیت کنونی خودرو
دو شرکت خودروسازی باید تمام هزینه های خود را صرف موضوعات عملیاتی کنند و سرمایه وهزینه هایی که در حوزه های غیر عملیاتی صرف شده است را تبدیل به آورده و فعال کنند، مثلا اگر املاک و مستغلات بدون استفاده توسط شرکت های زیرمجموعه خریداری شده باید تبدیل به سرمایه فعالیت تولیدی یا خودرو شود.
 مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی نتوانسته رضایت مردم را جلب کند، گفت: با واردات محصولات تقریبا مشابه خارجی انتظار مردم نسبت به کیفیت خودرو تغییر کرده است و مطالبه کیفیت در مردم بیشتر از گذشته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کیفیت خودروهای ساخت داخل  با خودروهای خارجی سنجیده می شود که مردم نسبت به کیفیت کنونی ناراضی هستند.

بذرپاش با بیان اینکه برنامه ریزی اصلی خودروسازان باید ارتقاء کیفیت در کنار کاهش قیمت خودرو باشد، ادامه داد: کاهش قیمت یا حداقل ثابت نگه داشتن آن در مقطع زمانی خاص باید بتواند از عوامل ایجاد هزینه در مرحله تولید بکاهد و آن را به حداقل برساند، مانند هزینه مالی که بانک ها بر خودروسازان تحمیل می کنند در برخی خودروها سرانه مالی تحمیل شده حدود 3.5 میلیون تومان است یعنی بابت تسهیلاتی که از بانک ها دریافت می کنند سرانه هر دستگاه حدود 3.5 میلیون تومان هزینه مالی می شود.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان از هزینه برای فعالیت های غیر تولیدی و غیر عملیاتی پرهیز کنند، تصریح کرد: دو شرکت خودروسازی باید تمام هزینه های خود را صرف موضوعات عملیاتی کنند و سرمایه وهزینه هایی که در حوزه های غیر عملیاتی صرف شده است را  تبدیل به آورده و فعال کنند، مثلا اگر املاک و مستغلات بدون استفاده توسط شرکت های زیرمجموعه خریداری شده باید تبدیل به سرمایه فعالیت تولیدی یا خودرو شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه قانع بودن به سود کمتر با هدف کاهش قیمت راه دیگری برای خروج از رکود است، افزود: در شرایطی که بازار در شرایط رکودی به سر می برد قانع شدن به سود کمتر می تواند دست فروشنده را برای بازار بهتر باز کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به 2 ایراد اصلی در حوزه کیفیت صنعت خودرو اظهار داشت: در سال های اخیر جابجایی قطعات تولید داخل با قطعات چینی و مشکلات پیش آمده در فرآیند مونتاژ از ایرادات اساسی در این صنعت بوده است که مونتاژها با دقت و یا وسایل بهتر انجام نمی شود و دارای مشکلات فراوان است.
 
بذرپاش با بیان اینکه فرسوده شدن قالب های بدنه و رویه از دیگر مشکلات صنعت خودروسازی است، افزود:وقتی برخی قطعات بدنه تغییر شکل می دهد دیگر قطعات نیز باید تغییر یابند که اگر اینطور نشود در محصول نهایی خود را نشان می دهد و در این حوزه باید سرمایه گذاری و به تغییر قالب ها اقدام می شد که متاسفانه در این حوزه عقب ماندگی هایی مشاهده می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید طرف تقاضا را تحریک کرد و قدرت خرید مردم را بالا برد، ادامه داد:عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات بیشتر که توسط دولت مصوب شده می تواند به افزایش قدرت خرید و ایجاد تقاضا کمک کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل شرایط پبش آمده برای بازار خودرو تنها به دلیل کمپین نخریدن خودرو نیست، اظهار داشت: شرایط رکودی حاکم در تمامی بخش ها بازار سبب شده که فروش خودروسازان  به کمتر از نصف کاهش پیدا کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید