صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا

چرایی توقف طرح دوفوریتی انتقال مدیریت حج به سازمان‌ همکاری‌های اسلامی

چرایی توقف طرح دوفوریتی انتقال مدیریت حج به سازمان‌ همکاری‌های اسلامی
گزارش آنها از مکه و منا نشان داد وضع مدیریتی آل سعود در این اتفاق وضعیت اسفناکی است. هنوز بیش از 300 نفر از هموطنانمان وضعیتشان مشخص نشده که آیا در بیمارستان هستند یا پیکرشان در سردخانه‌های عربستان است و آل سعود هم همکاری لازم را برای شناسایی اجساد انجام نمی‌دهد.
مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به نگرانی‌های به وجود آمده راجع به امنیت حجاج در زمان باقیمانده حج و اینکه خدای ناکرده رژیم سعودی فشار را بر حجاج زیاد کند طرح دوفوریتی را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداختیم تا ان‌شاءالله زائرین خانه خدا به سلامت به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه این تصمیم در مشورت با اعضای هیأت رئیسه و نماینده دولت اتخاذ شده توقف این طرح دوفوریتی را برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به حاجیان ایرانی عنوان کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس با حضور وزرای ارشاد، کشور و معاونین وزیر امور خارجه نیز گفت: گزارش آنها از مکه و منا نشان داد وضع مدیریتی آل سعود در این اتفاق وضعیت اسفناکی است. هنوز بیش از 300 نفر از هموطنانمان وضعیتشان مشخص نشده که آیا در بیمارستان هستند یا پیکرشان در سردخانه‌های عربستان است و آل سعود هم همکاری لازم را برای شناسایی اجساد انجام نمی‌دهد.

بذرپاش با بیان اینکه سعودی‌ها آلبوم‌های عکسی را به طرف ایرانی تحویل داده‌اند، خاطرنشان کرد: آنها اجازه حضور نیروهای ایرانی بالای سر متوفیان را نمی‌دهند. ضمن اینکه شناسایی توسط عکس هم به سختی اتفاق می‌افتد. اینها نشان می‌دهد مشکلات در منا و مکه جدی است و همکاری لازم برای سرکشی پزشکان ایرانی به بیمارستان‌های عربستان اتفاق نمی‌افتد که همین امر امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان با اشاره به عدم حضور ویزا برای هیأت ایرانی گفت که عربستان مدعی است که خودش همه اقدامات را انجام خواهد داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید