صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری مهر

پاسخ آمانو به نگرانی‌ نمایندگان در مورد انتشار اطلاعات محرمانه

پاسخ آمانو به نگرانی‌ نمایندگان در مورد انتشار اطلاعات محرمانه
نگرانی بسیاری از همکاران در خصوص بی‌اعتمادی به آژانس برای درز اطلاعات محرمانه بود و نگران بودند با درز مجدد اطلاعات ایران، خدای ناکرده مجددا شاهد ترور دانشمندان ایرانی باشیم.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه آمانو و کمیسیون ویژه گفت: جلسه بسیار خوبی بود و سئوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد.
نماینده مردم تهران گفت: نشر اطلاعات محرمانه کشورها در سابقه آژانس وجود دارد و برخی مدیران آژانس بعد از جدایی از این سازمان اقدام به نشر اطلاعات محرمانه کشورها می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد اطلاعاتی را که در دسترسشان قرار داشته است، در قالب ارائه گزارش و مقالات به رسانه‌ها ارائه می‌کنند که این امر باعث بی‌اعتمادی به بدنه کارشناسی آژانس شده است.

وی اظهار داشت: در نوامبر سال ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را در ۶۴ پاراگراف در مورد برنامه‌های پی ام دی ایران تهیه کرد که قبل از اینکه در دسترس ایران قرار گیرد، به ۵ کشور عضو شورای امنیت داده شد و در رسانه‌های سازمان‌های اطلاعاتی منتشر شد.

بذرپاش اظهار داشت: این امر باعث اعتراض ۱۲۰ کشور عضو عدم تعهد در قالب یک بیانیه شد، زیرا این اقدام آژانس خلاف اساسنامه آژانس بود.

وی تصریح کرد: نگرانی بسیاری از همکاران در خصوص بی‌اعتمادی به آژانس برای درز اطلاعات محرمانه بود و نگران بودند با درز مجدد اطلاعات ایران، خدای ناکرده مجددا شاهد ترور دانشمندان ایرانی باشیم.

عضو کمیسیون برجام گفت: آقای آمانو در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: تمام همت خود را به کار می‌گیرم که این اتفاق نیفتد و رویه آژانس نیز این‌گونه است.

وی اظهار داشت: آمانو اعلام کرد من موظف به ارائه اطلاعات به اعضا و شورای حکام هستم، ممکن است که برخی اعضا بدون اطلاع آژانس اطلاعات را به رسانه‌ها داده باشند.

بذرپاش تاکید کرد: متاسفانه جوی که به دلیل انتشار نابه‌جا و نادرست اطلاعات از سوی آژانس به وجود آمده است، به دلیل درز اطلاعات مربوط به پی ام دی بوده است.

وی تصریح کرد: موضوع پی ام دی می‌توانست مدتها قبل تمام شود، اما رویه غلط در انتشار اطلاعات آژانس باعث تاخیر در حل این مسئله شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید