صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری فارس

پاسخ برخی از پرسش‌های‌ نمایندگان در بازدید از تأسیسات هسته‌ای اراک داده شد

پاسخ برخی از پرسش‌های‌ نمایندگان در بازدید از تأسیسات هسته‌ای اراک داده شد
افراد زمان بازدید از تأسیسات هسته‌ای از نزدیک شاهد رشد کشور در تکنولوژی‌های بالا و مورد نیاز کشور هستند.
مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون «برجام» مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بازدید نمایندگان از کارخانه تولید آب سنگین اراک و نیز رآکتور آب سنگین اراک را مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه بازدید نمایندگان از تأسیسات هسته‌ای اراک نشان‌دهنده برداشته شدن گام‌های بزرگ علمی در کشور است، اظهار داشت: افراد زمان بازدید از تأسیسات هسته‌ای از نزدیک شاهد رشد کشور در تکنولوژی‌های بالا و مورد نیاز کشور هستند.

عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کارخانه تولید آب سنگین و رآکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی آب سنگین اراک نشان از پیشرفت‌های گسترده ایران در حوزه رآکتور با مصارف صلح‌آمیز و توسعه رادیوایزوتوپ‌ها و رادیوداروها دارد، اظهار داشت:‌ نمایندگان پس از بازدیدهای خود مشاهده کردند که چه زحمات گسترده‌ای برای پیشرفت کشور کشیده شده است.

وی اضافه کرد: اعضای «برجام» طی این بازید دغدغه‌های خود را مطرح کردند و همچنین سوالات تخصصی‌شان را از مقامات مسئول پرسیدند، یکی از این سوالات این بود که زمانی که قلب رآکتور خارج شده و محفظه‌های آن با بتون پر می‌شود، بر فرض عدم اجرای تعهدات طرف مقابل آیا امکان استفاده مجدد از همان قلب رآکتور وجود دارد یا نه، یا باید قلب جدیدی طراحی و ایجاد کرد.

«کارشناسان هر دو راهکار را عملی می‌دانستند، البته در گذشته مطرح می‌شد استفاده از قلب قدیمی ممکن است ایراداتی ناشی از ایمنی هسته‌ای داشته باشد و بهتر این است که قلب جدید جاگذاری شود»

بذرپاش با بیان اینکه نمایندگان در بازدید خود از تأسیسات هسته‌ای اراک، پاسخ برخی پرسش‌های‌شان را دریافت کردند، اظهار داشت: برخی از سوالات نمایندگان نیز بی‌پاسخ ماند که قرار است در تهران مباحث پیگیری شود.
  • اولین نظر را شما بدهید