صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری مهر

احتمال تصویب فکت‌شیت برای برجام در کمیسیون ویژه

احتمال تصویب فکت‌شیت برای برجام در کمیسیون ویژه
در حین مسیر، ممکن است اجرای برجام نیازمند وضع قوانین جدید و فکت‌شیت‌های مختلف در قالب قانون باشد که این یکی از وظایف کمیسیون ویژه خواهد بود؛ یعنی تصویب قوانینی که ضمانت اجرای بهتر برجام را فراهم کند و امکان انحراف طرف غربی را نیز از بین ببرد.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کار کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از امروز شروع میشود و درباره کلیات کار صحبت می‌کنیم، اظهار داشت: از هفته آینده جلسات با سرعت بالایی آغاز میشود و هیات رئیسه کمیسیون انتخاب خواهند شد.

وی افزود: شاید در روز چند نوبت جلسه داشته باشیم، چون زمان کم است و ضروری است که غیر از اعضای تیم‌هسته ای، از مدعوان دیگری نیز دعوت شود تا به کمیسیون بیایند و نظر بدهند، از جمله لازم است از فعالان نظامی، متخصصان هسته‌ای و اساتید حقوق بین‌الملل برای حضور در کمیسیون دعوت شود.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک با بیان اینکه بررسی ما مبتنی بر جزئیات برجام خواهد بود، تصریح کرد: اما این به معنای تصویب بند به بند برجام نیست، بلکه در نهایت تصمیم یکپارچه‌ای درباره کلیت برجام گرفته میشود و به صحن مجلس اعلام خواهد شد تا مجلس نیز تصمیم دقیق و درستی بگیرد.

بذرپاش با بیان اینکه زمانبندی کار را از جلسه اول معلوم میکنیم، در عین حال تاکید کرد: طرف غربی نیز باید نظر خودش را بگوید، اما کمیسیون باید زودتر از این تشکیل می‌شد و قدری به تاخیر افتاد، به همین دلیل زمان کم است و شاید حداکثر حدود یک الی یک ماه و نیم زمان داشته باشیم، بنابراین شاید لازم باشد روزانه چند نوبت تشکیل جلسه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته تاکنون بررسیهایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام شده که به کمیسیون ویژه منتقل میشود و کار کمیسیون امنیت ملی نیز بعد از کمیسیون ویژه آغاز میشود که طبق قانون مصوب مجلس باید گزارشهای ششماهه را از روند اجرای توافق هستهای بگیرد و به مجلس ارائه دهد.

احتمال تصویب فکت‌شیت برای برجام در کمیسیون ویژه
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در حین مسیر، ممکن است اجرای برجام نیازمند وضع قوانین جدید و فکت‌شیت‌های مختلف در قالب قانون باشد که این یکی از وظایف کمیسیون ویژه خواهد بود؛ یعنی تصویب قوانینی که ضمانت اجرای بهتر برجام را فراهم کند و امکان انحراف طرف غربی را نیز از بین ببرد.

بذرپاش با بیان اینکه جمع‌بندی و گزارش کمیسیون ویژه پس از پایان بررسی برجام به صحن مجلس ارائه میشود نه شورای عالی امنیت ملی، تاکید کرد: اما در عین حال هر دو نهاد هماهنگ با یکدیگر عمل خواهند کرد، چون رئیس مجلس عضو شورای عالی امنیت ملی است و در کمیسیون ویژه نیز از اعضای شورای عالی امنیت ملی دعوت خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید