صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا

فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح فانی نیست

فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح فانی نیست
البته هنوز ارزیابی نتیجه سخت است و بستگی به صحبت های استیضاح کنندگان و یا دفاعیات وزیر و یا احیانا رئیس جمهور دارد، البته فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح نیست.
مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، اظهار کرد: هیأت رئیسه اصرار داشت که در شرایط موجود باید به دولت کمک کرد لذا هیأت رئیسه از همکاران خواهش کرد ولی همکاران هنوز قانع نشدند و اصرار به پیگیری استیضاح فانی دارند اگر چه ما تا فردا هنوز امیدواریم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین داخلی مجلس، خارج شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش از دستور کار نیازمند پس گرفتن همه امضاهای نمایندگان است خاطر نشان کرد: فکر می کنم هنوز بالای 30 نفر یعنی نیمی از امضاکنندگان اصرار به استیضاح دارند.

بذرپاش با بیان ایکه فضای مجلس بعد از نشست مشترک مجلس و دولت قدری بهتر شد یادآور شد: البته هنوز ارزیابی نتیجه سخت است و بستگی به صحبت های استیضاح کنندگان و یا دفاعیات وزیر و یا احیانا رئیس جمهور دارد، البته فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح نیست.

وی خاطر نشان کرد: استراتژی هیت رئیسه همواره « نه» به استیضاح برای کمک کردن به پیشبرد امور بوده است البته نمی توان شان نظارتی مجلس را گرفت. مجلس با ابزارهایی مثل تذکر، سوال ، تحقیق و تفحص و در نهایت استیضاح نظارت خود را دنبال می‌کند، اگرچه این مجلس یک مجلس خاصی بود و نتوانست به خاطر مصالح عمومی پایان دولت قبل، شروع دولت جدید و سال پایانی فعالیت خود از ظرفیت های نظارتی‌اش بهره ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش و برخی نارضایتی ها در بین فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگیان،‌ آیندگان را تربیت می‌کنند لذا باید رسیدگی جدی به وضعیت آنان صورت گیرد. حتی اگر منابع لازم را هم نداریم باید بتوانیم این قشر را کمک کنیم، توقع فرهنگیان هم این است که اگر منابع کافی برای افزایش حقوق آن‌ها وجود ندارد از روش های دیگر برای تولید احترام استفاده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید