صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

رونق تولید،مذاکرات هسته ای و لزوم افزایش اختیارات استانداری‌ها محور نشست دولت و مجلس

رونق تولید،مذاکرات هسته ای و لزوم افزایش اختیارات استانداری‌ها محور نشست دولت و مجلس
در این نشست محورهای اساسی کشور که در سال جاری هر دو قوه با آن درگیر هستند مطرح شد.
مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه نشست مشترک دولت و مجلس سه محور عمده داشت، توضیح داد: در این جلسه موضوعاتی چون رونق تولید و مذاکرات هسته ای و موضوعات منطقه ای مطرح شد.

برنامه پنجم تا مرداد ارائه شود
نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه گفت: در خواست مجلس از دولت این بود که برنامه  ششم توسعه را هر چه زودتر و نهایتا تا مرداد ماه  تقدیم مجلس شود تا نمایندگان فرصت لازم برای بررسی و تصویب آن را داشته باشند.

به گفته این نماینده اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بودجه سال آینده بر مبنای احکام برنامه ششم توسعه که سند بالادستی محسوب می شود تنظیم و تصویب خواهد شد.

افزایش اختیارات استانداری‌ها
بذرپاش در ادامه به در خواست دیگر قوه مقننه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین از قوه مجریه خواسته شد تا اختیارات استانداری ها را در راستای حل مشکلات واحدهای تولید کنند را افزایش دهد. به نظر می رسد این مسئله در رونق تولید اثرگذاری فراوانی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تاکید شد تا بانک ها در چارچوب اختیارات قانونی دست مدیران استانی، استانداران را در مدیریت مشکلات اقتصادی بگیرند.

به گفته وی بانک ها با برگزاری جلسات متعدد، واحدهای تولیدی که سرمایه در گردش محدودی دارند و می خواهند ظرفیت تولید را افزایش دهند، معطل می کنند.
نماینده تهران عنوان کرد: بر همی اساس درخواست شد بانک ها در چارچوب قانون برای حل مشکلات اقتصادی استان ها مشارکت و همت بیشتر داشته باشند و با برگزاری جلساتی در حد جلسات ملی تولیدکنندگان را معطل نکنند.

توجه به تحرکات منطقه ای
بذرپاش در ادامه به محور دیگر این نشست اشاره کرد و گفت: رئیس قوه مقننه همچنین حساسیت های منطقه ای را یادآورد شد. ایران باید با چشمانی باز تر مسائل منطقه ای را رصد و دنبال کند. چرا که اتفاقات بزرگی در منطقه  در حال شکل گیری است.

این نماینده گفت: ما نباید مسائل اصلی دنیا را در جاهای دیگر از خاورمیانه و منطقه دنبال کنیم. کانون دیپلماسی کشور در منطقه است چرا که بیشترین معادلات جهان نیز در این نقطه از جغرافیا رخ می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برخی از کشورهای منطقه سیاست تندروی و  برخی دیگر هم سیاست تقویت تروریست های داعش را در دستور کار دارند. بنابراین باید این تحرکات را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه از جدی ترین تولید کنندگان جهان به شمار می روند. بنابراین باید تلاش کنیم قیمت نفت به رقم واقعی خود برگردد چرا که این رقم با تحریم های نفتی درآمدزایی ارزی قابل توجهی برای ایران ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: دولت هم در خواست تعامل بهتر و بیشتر در سال آخر فعالیت مجلس داشت و با تاکید بر اینکه استیضاح حق نمایندگان است، خواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش که در دستور کار است به بهترین شکل انجام و در نهایت مجلس از فانی قانع شوند. چرا که رئیس جمهور تاکید داشت بودجه این وزارتخانه به نسبت سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید