صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

آمادگی مجلس در تصویب قوانین دو فوریتی جهت جلوگیری از تخلفات مجدد سعودی‌ها

آمادگی مجلس در تصویب قوانین دو فوریتی جهت جلوگیری از تخلفات مجدد سعودی‌ها
موضع مجلس در جلسات مشترک با مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد، برخورد قاطع و تجدید نظر در اعزام عمره گذاران تا حل و فصل نهایی رفتار ناشایست طرف سعودی و نیز اقدام دولت برای پیگیری شکایت بین المللی به منظوراحقاق حق و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی بوده است.
مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفت: مدت هاست برخوردهای ناشایستی از سوی مسئولان سعودی با زائران ایرانی و روحانیون حج عمره صورت می گیرد که نمونه بارز آن واقعه اسفناک اخیر بود که در فرودگاه جده اتفاق افتاد و باعث ناراحتی و دردمندی همگان شد که نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخ از اتفاقی که در فرودگاه جده افتاد به عنوان یک اتفاق ننگین یاد خواهد شد، عنوان کرد: پذیرش تصادفی بودن این اتفاق سخت است از این رو مسائلی مانند عدم صدور ویزا، معطلی عمدی در فرودگاه و برخورد ناشایست با زائران و روحانیون کاروان ها، همه و همه نیازمند اقدام جدی از سوی مسئولان ایرانی است.

وی با اشاره به این مطلب که فراکسیون حج و زیارت نیز پیش از این موضع خود را برخورد جدی دولت با این قضیه اعلام کرده، یادآور شد: موضع مجلس در جلسات مشترک با مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد، برخورد قاطع و تجدید نظر در اعزام عمره گذاران تا حل و فصل نهایی رفتار ناشایست طرف سعودی و نیز اقدام دولت برای پیگیری شکایت بین المللی به منظوراحقاق حق و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی بوده است.

بذرپاش تصریح کرد: همچنین مقرر شد که در صورت نیاز به قانونی در این زمینه، مجلس با دو فوریت آن را تصویب کند که البته امروز با خبر شدیم دولت محترم و وزیر ارشاد دستور تعلیق اعزام به حج عمره را صادر کرده اند که جای قدردانی دارد و در این رابطه از دولت تشکر می کنیم.

وی افزود: در این موضوع نه تنها کمیسیون فرهنگی و فراکسیون حج و زیارت بلکه تمام مجلس تا معرفی خاطیان و عذرخواهی رسمی طرف سعودی و حل شدن این مشکلات یعنی رفع ایجاد مزاحمت ها و سخت گیری برای زائران ایرانی از اقدامات سنجیده و انقلابی دولت حمایت می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگرپیگیری موضوع برخوردهای ناشایست طرف سعودی نیاز به هر نوع قانونی با جنبه ایجابی و یا بازدارنده باشد، مجلس شورای اسلامی آماده همکاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا با دو فوریت آماده تصویب قوانین لازم در این زمینه باشد چرا که لازم است حیثیت و آبروی زائران در درجه اول اولویت های مقامات مسئول باشد؛ ضمن اینکه نباید برای به جای آوردن یک عمل مستحب آبروی یک فرد مسلمان به مخاطره بیفتد.
  • اولین نظر را شما بدهید