صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران

چرخه تولید با نرخ سود تکلیفی به چرخش در‌می‌آید

چرخه تولید با نرخ سود تکلیفی به چرخش در‌می‌آید
تدوین برنامه میان مدت در برنامه ششم توسعه و اصلاح نظام بانکی و حرکت به سمت نرخ سود تکلیفی می‌تواند چرخه تولید را به گردش در بیاورد.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص نرخ سود بانکی اظهار داشت: هم اکنون اکثر تولیدکنندگان کوچک و بزرگ ، دولتی و شبه دولتی همه از ارائه خدمات  و نرخ سود بالای 30 درصد ناراضی هستند و این موضوع با یک مشکل اساسی مواجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همه سپرده‌های مردم به عنوان امانت در نزد بانک‌هاست متاسفانه بانک‌ها خودشان تشخیص ‌می‌دهند که وام را در کجا ها پرداهت کنند و این امر سبب شده تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

بذرپاش، با اشاره به اینکه روش‌های اخذ و سود محاسبه نرخ در روزهای تعطیل و غیر تعطیل نشان دهنده این است که بانک عامل اصلی تعطیلی تولیدکنندگان است تاکید کرد: بایستی پیشرفت و توسعه تولید در برنامه ششم مجلس لحاظ شود در همین راستا یکسری سرفصل های مناسبی  برای میزان نظام سپرده و تسهیلات در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: باید به سمت نرخ سود تکلیفی حرکت کرده تا چرخ تولید به گردش درآید در غیر اینصورت تولید کشور به انحراف کشیده خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تدوین برنامه میان مدت می‌تواند بخشی از مشکلات موجود در عرصه تولید را برطرف کرده تا مسیر برای اشتغالزایی فزاهم شود چرا که اشتغال از طریق تولید ایجاد می‌شود باید حمایت اساسی صورت گیرد.

وی یادآور شد: ما به عنوان قانونگذار وظیفه داریم که مسیر تولید را هموارتر سازیم تا کسی که انگیزه برای سرمایه‌گذاری در عرصه تولید را دارد با اطمینان خاطر وارد عمل شود. 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید