صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران

سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در کشورصورت می گیرد

سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق در کشورصورت می گیرد
انسداد مرزها روش کارآمدی برای جلوگیری از قاچاق نیست عامل اصلی کاهش قاچاق در کشور اجرایی کردن ایران‌کد و طرح شنبم است.
مهرداد بذرپاش در حاشیه کنفرانس علمی تخصصی سیستم های نوین اشتغالزایی و کارآفرینی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: هم اکنون کشور با چند حوزه مشکل اساسی دارد که از جمله آنها نظام یارانه‌ای، اجرای فازهای هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت سهم تولید و بطور خاص حذف دهک‌ غیرنیازمند است که جزو اولویت‌های اساسی مجلس محسوب می‌شوند تا در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد تصریح کرد: هم اکنون براساس برآوردها شاهد افزایش قاچاق در کشور هستیم که در نوع خود فاجعه است و بایستی به دنبال شناسایی و ردیابی مسیر کالاهای ورودی باشیم تا بتوانیم قاچاق را در کشور کاهش دهیم. 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: متاسفانه انسداد مرزها روش کارآمدی برای جلوگیری از قاچاق نیست؛ مرزهای کشور گسترده است و هم اکنون روش‌های نوین در قاچاق بیشتر شده که باید ردیابی ایران کد در کشور اجرایی شود.
 
بذرپاش افزود: حذف ایران کد و شنبم توسط دولت عامل اصلی افزایش قاچاق در کشور است که متاسفانه جایگزینی هم در این زمینه ارائه نداده‌اند و مجلس به دنبال این است که در بودجه سال 94 و قانون برنامه ششم این موضوع را اجرایی کند، چراکه نظام ردیابی کالا اصلی‌ترین روش کاهش قاچاق در کشور به شمار می‌رود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید