مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات، به منظور تعطیلی بازار حاشیه ای، گفت: توجیه حذف بازار حاشیه ای با روش افزایش قیمت، توجیه افزایش قیمت است نه بازار حاشیه ای و تجربه نشان داده که هر میزان قیمت های مصوب شرکت افزایش یابد، به دلیل محدودیت در عرضه از سوی خودروسازان و وجود تقاضا در بازار، قیمت حاشیه بازار، در همه مقاطع از قیمت شرکت بالا تر خواهد بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت از سوی خودروسازان با توجیه تعطیلی بازار دلالی، توجیه برای افزایش قیمت بوده و مدتها است که این موضوع نخ نما شده است.
عضوکمیسیونصنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اکنون هم پس از اجرای سیاستها از سوی خودروسازان، قیمت در حاشیه بازار بالاتر از نرخ های کارخانه بوده و تا زمانی که مکانیزم عرضه از سوی نمایندگی ها اصلاح اساسی نشود و خودرو دست متقاضیان واقعی نرسد، حذف حاشیه بازار از طریق افزایش قیمت مضحکانه است.
به گزارش خانه ملت، هم اکنون تفاوت قیمتی خودروهای داخلی، میان کارخانه و بازار آزاد بین 100 هزار تا 26 میلیون تومان بوده و در انواع خودروها متفاوت است، اما در مجموع، حاشیه بازار همچنان تعیین کننده تقاضای خریدها بوده و به نوعی مدیریت بازار را به عهده گرفته است.
گفتنی است که اکنون ام وی ام 315 با تفاوت نرخ 97 هزار تومان و مگان 2000 با تفاوت نرخ 26 میلیون و 221 هزار تومان، بیشترین فاصله را تا نرخ های اعلام شده از سوی کارخانه دارند و این در حالی است که شورای رقابت دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی را حذف بازار حاشیه ای اعلام کرده بود.
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان