صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

خودروسازان با توجیه تعطیلی بازار دلالی به دنبال افزایش قیمت هستند

خودروسازان با توجیه تعطیلی بازار دلالی به دنبال افزایش قیمت هستند
اکنون هم پس از اجرای سیاستها از سوی خودروسازان، قیمت در حاشیه بازار بالاتر از نرخ های کارخانه بوده و تا زمانی که مکانیزم عرضه از سوی نمایندگی ها اصلاح اساسی نشود و خودرو دست متقاضیان واقعی نرسد، حذف حاشیه بازار از طریق افزایش قیمت مضحکانه است.
مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات، به منظور تعطیلی بازار حاشیه ای، گفت: توجیه حذف بازار حاشیه ای با روش افزایش قیمت، توجیه افزایش قیمت است نه بازار حاشیه ای و تجربه نشان داده که هر میزان قیمت های مصوب شرکت افزایش یابد، به دلیل محدودیت در عرضه از سوی خودروسازان و وجود تقاضا در بازار، قیمت حاشیه بازار، در همه مقاطع از قیمت شرکت بالا تر خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت از سوی خودروسازان با توجیه تعطیلی بازار دلالی، توجیه برای افزایش قیمت بوده و مدتها است که این موضوع نخ نما شده است.

عضوکمیسیونصنایع و معادن مجلس  تصریح کرد: اکنون هم پس از اجرای سیاستها از سوی خودروسازان، قیمت در حاشیه بازار بالاتر از نرخ های کارخانه بوده و تا زمانی که مکانیزم عرضه از سوی نمایندگی ها اصلاح اساسی نشود و خودرو دست متقاضیان واقعی نرسد، حذف حاشیه بازار از طریق افزایش قیمت مضحکانه است.

به گزارش خانه ملت، هم اکنون تفاوت قیمتی خودروهای داخلی، میان کارخانه و بازار آزاد بین 100 هزار تا 26 میلیون تومان بوده و در انواع خودروها متفاوت است، اما در مجموع، حاشیه بازار همچنان تعیین کننده تقاضای خریدها بوده و به نوعی مدیریت بازار را به عهده گرفته است.

گفتنی است که اکنون ام وی ام 315 با تفاوت نرخ 97 هزار تومان و مگان 2000 با تفاوت نرخ 26 میلیون و 221 هزار تومان، بیشترین فاصله را تا نرخ های اعلام شده از سوی کارخانه دارند و این در حالی است که شورای رقابت دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی را حذف بازار حاشیه ای اعلام کرده بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید