صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران

بازار نوشت‌افزارها را ارزان واگذار می‌کنیم!

بازار نوشت‌افزارها را ارزان واگذار می‌کنیم!
حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی در زمینه تولید توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی وظیفه دارد جدی‌تر عمل کند؛ وزارت صنعت و معدن و تجارت در حوزه واردات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوزهایی که صادر می‌شود باید بدانند ارزان در حال واگذار کردن بازار هستیم.
مهرداد بذر پاش عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی از دو جنبه اهمیت دارد گفت: اولین جنبه اهمیت موضوع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی برای ما این است که بازار عرضه این نوشت‌افزارها یک بازار اقتصادی است که حدودا در این بازار چهار هزار میلیارد تومان گردش سرمایه داریم یعنی بازار نوشت‌افزارها جزو بازارهای قابل توجه برای هر سرمایه‌گذار، شرکت و یا شخصی که می‌خواهد کسب ثروت و یا تولید ثروت کند، محسوب می‌‌شود. 
 
وی ادامه داد: امروزه ما فقط در حوزه دفترچه‌های مورد مصرف دانش‌آموزان بیش از صد و پنجاه میلیون مصرف سالانه داریم که عدد معناداری است و در حوزه بازیهای رایانه‌ای و کامپیوتری هم اینگونه است. 
 
بذر پاش اظهار داشت: در حوزه نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی سه سال است که کار جدی شده در سال اول کمتر از دو درصد بازار را در دست داشته‌ایم اما در سالهای دوم و سوم به ترتیب 6 الی 7 درصد و 10 درصد بازار را در اختیار گرفته‌ایم این نشان می‌دهد بازار بازار رو به رشدی است و بخشی از برندهای بزرگ و شرکت‌های صاحب‌نام تولید لوازم تحریر به آن ورود پیدا کرده‌اند و وقتی که دیدند فروششان خوب است با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دادند. 
 
وی افزود: نکته بعدی این است که به جز بازار حوزه اقتصادی حوزه فرهنگی نیز اهمیت بسزایی دارد یعنی محتوایی که می‌خواهیم ارائه بدهیم با همه تشکیلاتی که می‌خواهد راه بیفتد و کار بکند، هدفی جز انتقال پیامهای فرهنگی مورد نظر ملت ما و تاثیر در آن را ندارد. 

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به آن اندازه مفاخر، دانشمند و شهید و مجاهد و افراد نخبه داریم که اصلا نیازمند کاریکاتورسازی نباشیم یا مثلا چهره تولید کنیم مهم این است که شخصیتهای خود را در قالب هنری خوب به کودکان عرضه کنیم. 
 
بذر پاش افزود: شرکت‌های غربی شخصیتهای کارتونی درست می‌کنند و برای آن انیمیشنهای پر حجم می‌سازند و بعد از ساخت این انیمیشن‌ها در بازار  کالاهای مرتبط به  آن از جمله لباس و نوشت‌افزار را ارائه می‌کنند. ما این همه شخصیت داریم منتهی باید کارکرد هنری آن را برای نسل کودک و نوجوان تبدیل به یک مبحث مورد قبول و محبوب خوب بکنیم؛ در این صورت موفق می‌شویم پیام فرهنگی خود را منتقل کنیم. 
 
وی در ادامه سخنانش درباره کارهایی که مجلس شورای اسلامی در رابطه تولید و توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی انجام داده و باید انجام بدهد گفت: ما باید در مجلس شورای اسلامی بازار را کنترل کنیم که به انحصار شرکتهای خارجی درنیاید و این امر از طریق تعرفه‌گذاری امکان‌پذیر است. 
 
بذرپاش بیان کرد: حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی در زمینه تولید توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی وظیفه دارد جدی‌تر عمل کند؛ وزارت صنعت و معدن و تجارت در حوزه واردات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوزهایی که صادر می‌شود باید بدانند ارزان در حال واگذار کردن بازار هستیم. 
  
وی ادامه داد: فارغ از پیامهای مخرب فرهنگی که خودمان متوجه نیستیم و در سنین بزرگسالی متوجه خواهیم شد، بازار اقتصادی را هم داریم واگذار می‌کنیم. 
 
بذر پاش تصریح کرد: با این فرهنگ مهاجمی که در کشورما دارد عملیات می‌کند شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی نمی‌خواهند فرزندان ما با پیامهای ملی و دینی رشد کنند؛‌ آنان می‌خواهند با پیامهایی خودشان بچه‌ها رشد کنند با این همه هجمه کشور ما یک کشور عادی نیست چه بهتر که خودمان دیگر با دست خودمان توزیع کننده پیامهای آنها نباشیم. 
 
وی گفت:‌ تشویق و ترغیب شبکه‌ها، موسسه ‌های و شرکتهای بزرگ یکی دیگر از کارهایی است که باید صورت بگیرد زیرا آنان در بازار نوشت‌افزارها از پشتوانه مالی خوبی برخوردار بوده و بالغ بر 20 الی 30 سال است که در این حوزه کار و به راحتی مواد اولیه را وارد و محصولات خود را صادر می‌کنند؛ آنها سرمایه در گردش کافی در اختیار داشته و برندهای خوبی در بازار دارند و باید با توجه به داشته‌های خود در حوزه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی هم کار کنند؛ بنابراین باید در کنار نظارت و کنترل بازار نوشت‌افزارها، شرکتهای بزرگ و صاحب نام را برای ورود به حوزه ایرانی اسلامی این نوشت‌افزارها تشویق کنیم. 
 
بذر پاش خاطر نشان کرد:‌ خیلی از شرکتها فکر می‌کردند بازار نوشت‌افزار ایرانی اسلامی فروش چندانی برایشان ندارد اما در دو سال گذشته برای یک کار دو ساله در این بازار فروش قابل توجهی دیده شده و خیلی از آنهایی که در بازار نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی فعالیت می‌کردند، به این امر اذعان داشتند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید