صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با روزنامه شهرآرا

ضعیف بود، اما بنای تعامل با دولت را داشتیم

ضعیف بود، اما بنای تعامل با دولت را داشتیم
مجلس با طرح‌های اقتصادی با هدف کاهش تورم، رونق بخش تولید و خروج از رکود نه تنها مخالف نیست بلکه از آن ها استقبال نیز می‌کند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با شهرآرا درخصوص لایحه خروج از رکود گفت: این لایحه دیروز در صحن علنی مجلس ارائه شد و وزیر اقتصاد نیز در این جلسه به دفاع از آن پرداخت. خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز با رای خوبی یک فوریت آن را تصویب کردند.

مهرداد بذرپاش افزود: این رای مجلس نشان دهنده این موضوع است که تعامل خوبی بین مجلس و دولت در خصوص این موضوع وجود دارد. مجلس با طرح‌های اقتصادی با هدف کاهش تورم، رونق بخش تولید و خروج از رکود نه تنها مخالف نیست بلکه از آن ها استقبال نیز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه البته این رای نمایندگان نشانگر این نیست که این لایحه ایرادی ندارد، تصریح کرد: به‌طور‌طبیعی این لایحه در کمیسیون‌های و صحن مجلس اصلاح و بندهایی به آن اضافه خواهد شد.

لایحه خروج از رکود ضعف‌های اساسی دارد 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لایحه خروج از رکود ضعف‌های اساسی دارد، خاطرنشان کرد: یک سری از بندها مثل ورود پول به صندوق توسعه ملی که دولت پیشنهاد کاهش آن را داده است؛ همچنین معافیت سود حاصل از فعالیت های شرکت‌های کارگزار بورس که براساس این لایحه از مالیات معاف می شود جزو ضعف‌های اساسی این لایحه است.

اصلاحات در لایحه انجام خواهد شد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکی از بندهای جدی که باید به آن توجه شود، اصلاح سیستم بانکی و توزیع مناسب تسهیلات در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و زیربنایی است، ادامه داد: نسبت تسهیلات بانکی با بخش‌های مختلف باید نسبتی منطقی و معقول باشد که در این موضوع مجلس به طور حتم اصلاحاتی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی بندهای این لایحه منجر به خروج از رکود نخواهد شد، عنوان کرد: برخی از بندهای لایحه بعضی مشکلات اجرایی دولت را حل می‌کند که البته مجلس نیز این موارد را اصلاح خواهد کرد.

دوباره کاری‌های دولت
وی با بیان اینکه بسیاری از بندهای آورده شده در لایحه جزو اختیارات دولت است، تصریح کرد: دولت می‌توانست با توجه به اختیاراتی که دارد برخی از موارد را در لایحه نیاورد با این حال مجلس برای نشان دادن حسن نیت خود به این لایحه رای مثبت داد و با اصلاحاتی آن را به تصویب نهایی خواهند رساند.
  • اولین نظر را شما بدهید