صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری مهر

عملکرد کمیسیون فرهنگی مطابق آیین نامه تشخیص داده شد

عملکرد کمیسیون فرهنگی مطابق آیین نامه تشخیص داده شد
اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص معرفی کاندیدای هیئت نظارت بر مطوعات مطابق آیین نامه تشخیص داده شد و در این باره عملی خلاف آیین نامه داخلی مجلس صورت نگرفته است.
مهرداد بذرپاش، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گزارشی کلی از وضعیت کشور در حوزه آب و کمبود منابع آب د حوزه روستایی و شهری مطرح شد که بر ضرورت تدابیر لازم برای حل آن تاکید شد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات با اشاره به اینکه 90 درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود، ادامه داد: براساس گزارشاتی که در جلسه امروز هیئت رئیسه مطرح شد، با میزان آب مصرفی در کشور، تولیدات کشاورزی بسیار ناچیز بوده به طوری که برای تولید یک کیلو ذرت 4 هزار لیتر آب مصرف می شود همچنین اگر آب به قیمت واقعی محاسبه شود، تولید محدود سیفی جات مقرون به صرفه نخواهد بود.

بذرپاش گفت: در این جلسه مقرر شد مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نیرو کمیته ای تشکیل داده تا تدوین راهکارهای بهره وری مصرف، صرفه جویی و کنترل آب های مرزی را که منابع سرشار آب کشور هستند در دستور کار خود قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نیز برای استفاده از صندوق توسعه ملی با هدف کنترل آبهای مرزی مجوز گرفته است، افزود: با استفاده از این مجوز، سالیانه مبلغ قابل توجهی صرف کنترل آبهای مرزی از طریق ایجاد کانال و سد خواهد شد.

وی به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: آقای شمخانی در جلسه روز چهارشنبه به بیان آخرین تحرکات داعش در عراق وسوریه و نیز آخرین اوضاع غزه خواهد پرداخت.

بذرپاش گفت: در جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس مقرر شد که حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی هفته آینده مجلس حاضر شده و به معرفی برخی توانمندی ها و زیرساخت های دفاعی کشور بپردازد که به دلیل مسائل امنیت ملی این جلسات به طور غیر علنی برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و افزود: در جلسه هیئت رئیسه مجلس پیرامون این موضوع نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد درباره معرفی کاندیدای انتخابات عضو هیئت نظارت بر مطبوعات به نظر کمیسیون فرهنگی مجلس احترام گذاشته شده و در عین حال از توصیه های هیئت رئیسه به کمیسیون فرهنگی نیز برای در نظر گرفتن نظرات سایر نمایندگان استفاده شود.

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص معرفی کاندیدای هیئت نظارت بر مطوعات مطابق آیین نامه تشخیص داده شد و در این باره عملی خلاف آیین نامه داخلی مجلس صورت نگرفته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید