صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین

با حمایت از مقاومت نه تنها منزوی نمی شویم بلکه عزت می یابیم

با حمایت از مقاومت نه تنها منزوی نمی شویم بلکه عزت می یابیم
این رژیم وقتی مقاومت این منطقه کوچک را در مقابل خود می بیند به شکلی برمی افروزد که این چنین کشتارراه می اندازد اما بازهم نمی تواند کار را تمام کند.
عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره بحران غزه و اقدامات عملیاتی که ایران می تواند در جهت حمایت از مردم فلسطین انجام دهد، که به شرح زیر است.

مشکلات مردم غزه باز هم در صدر اخبار دنیا قرار گرفته و جنایات رژیم صهیونیستی همه آزادگان دنیا را به واکنش واداشته اما آنچه مسلم است کشور ما همیشه در صف مقدم حمایت از مقاومت شناخته می شده است عده ای معتقدند همین مساله برای کشور ما دارای تبعات سیاسی از جمله تحریم و غیره بوده است، چطور می شود از مقاومت فلسطین دفاع کرد،بدون این که کشور دچار تبعات سیاسی شود؟

پس از انقلاب ایران یکی از آرمان های ویژه خود را دفاع از مقاومت قرار داد و در حال حاضر این نقش آفرینی باعث شده است که باریکه غزه یا باریکه غم اکنون به نقطه ای برای اثبات حقانیت بسیاری از ملل دنیا تبدیل شود. مظلومیت غزه و کودکان به طور خاص و گریه دختران و پسران غزه به گونه ای عمل می کند که اگر کسی در مقابل آن موضع نگیرد و حداقل اینکه در کلام هم این مردم مظلوم را یاری نکند در تاریخ به بدی از آن ها یاد خواهند شد، هرچند که رسانه های بزرگ غربی اتفاقات را سانسور کنند و یا همه وقایع را به موشک های حماس نسبت دهند اما گریه دختران و پسران غزه هر رسانه ای را درنوردیده و پیام مظلومیت را به اقصی نقاط دنیا می رساند.

یعنی این ایستادگی برای سایر کشورها تبعات ندارد؟منظورم تبعات سیاسی نظیر در فشار گذاشتن کشورها است؟

هر کشور و ملت و دولتی که پشت ملت آواره و مظلوم غزه بایستد و از آن دفاع کند در دنیا قهرمان و خوشنام خواهد شد و به نظر من این تبعات ایستادگی پشت مردم غزه است. از آن طرف هر کشوری و هر دولتی که از جنایات رژیم صهیونیستی چه در زبان و کلام، چه در اقدام عملی و چه کمترین کار یعنی سکوت حمایت کند، در میان افکار عمومی ملت های دنیا به خوبی یاد نخواهد شد و در ذهن ملت ها ماندگار خواهد شد.

پس بنابراین می توان از صحبت های شما نتیجه گرفت که نوع دفاع ملت ایران و دولت ایران در سال های پس از انقلاب از مساله فلسطین و نوع حمایت ما از مقاومت، نه تنها تبعات سیاسی نداشته بلکه موجبات خوشنامی ما شده است؟

برای اثبات حقانیت و موضع کشورمان پس از انقلاب همین بس که در تلاطم جهان اسلام، مواضع کشورمان شفاف، صریح و مبتنی بر نفی استکبار و دفاع از مظلوم است، حتی اگر اهل تسنن باشند نیزایران تبدیل به کانون آزادی خواهی در دنیا شده است. در حال حاضر فقط آمریکا محور کشورهایی است که به دنبال زورگویی و کشور گشایی و سلطه بر سایر کشورها و چپاول اقتصادی آن ها هستند. بخواهیم یا نخواهیم از آن سوی آمریکا محوریت این قطب را بر عهده دارد، حال که محوریت این سو بر دوش ایران است هم مسئولین و هم مردم باید قدر این نقش را بهتربشناسند و بدانند که هر کلام و سخنی بویژه وقتی از مسولین ما صادر می شود روی آن در دنیا حساب ویژه ای بازمی کنند و چشم امید بسیاری از آنها به تحرک و اقدام و مواضع جمهوری اسلامی ایران است. اینکه ما حمایت صریح خود را از غزه و مقاومت اعلام کردیم عین سیاست فعال و دیپلماسی پیشرو به سمت جلو است.

چطور چنین نتیجه ای می گیرید؟

چراکه رژیم صهیونیستی بیش از50 سال به بهانه مذاکرات درصد سرزمین های اشغالی خود را چند برابر کرده است و یکی از اصلی ترین منافذ این سرزمین اشغالی غزه بوده که مردانه درحال ایستادگی و مقاومت است، رژیم صهیونیستی فشار خود را به این باریکه دو صد چندان کرده که این منفذه اهل مقاومت را نیز خنثی کرده و از میان بردارد و به سرعت اراضی تحت اشغال خود را افزایش دهد. تا کنون تجربه ده ها سال مذاکرات با اصطلاح "صلحی" که انجام شده این است که روز به روز ملت فلسطین سرزمین های کمتری را در اختیار دارند و روز به روز بیشتر آواره می شوند و از آن سوی شهرک سازی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده و توانسته است، مهاجرت افراد را در سایر نقاط دنیا به این منطقه سرازیر کند. پس عملا در این مذاکرات به اصطلاح صلح نه تنها چیزی دست ملت فلسطین را نگرفت بلکه اکنون پس از ده ها سال می بینید چگونه با این مردم بی پناه و تحت محاصره که فقط می توان در قصه ها آنها را شنید، برخورد می کنند که چگونه کودکان بی پناه را با تیرمستقیم هدف گلوله قرارمی دهند که ربطی به نسل کشی ندارد.

راهکار عملیاتی و واقعی برای مردم کمک به مردم فلسطین چیست؟

مسیری جز مقاومت وجود ندارد. این نکته را هم تاکید می کنم که به واقع رژیم صهیونیستی علی رغم تبلیغات، به شدت ترسو است و با کوچکترین مقاومتی به عقب می رود و اگر حمایت مستقیم امریکا و برخی از شیوخ واداده منطقه نبود توان کوچکترین مقاومتی را نداشت. این رژیم وقتی مقاومت این منطقه کوچک را در مقابل خود می بیند به شکلی برمی افروزد که این چنین کشتارراه می اندازد اما بازهم نمی تواند کار را تمام کند.به نظر می رسد اگرسایر نقاط فلسطین اشغالی نیزبه مقاومت روی بیاورند، بعید است این رژیم بتواند عرض اندامی در این منطقه داشته باشد و قطعا به مرزهای 20 سال گذشته خود در مذاکرات اولیه صلح نیزباز خواهد گشت.

مردم مناطق فلسطین اشغالی که قابلیت دفاع چندانی ندارند زیرا به شدت تحت کنترل مقاومت هستند!

کمک تسلیحاتی، نظامی و مسلح کردن مردم در سایر مناطق به غیر ازغزه امری اجتناب ناپذیر است، نمی توان سالیان سال به بهانه ی مذاکراتی که در امریکا رقم می خورد این مردم را روز به روز از حقشان محروم کرد و عملا به سمتی سوق داد که آرام آرام کشوری به نام فلسطین از نقشه دنیا حذف شود این امر به هیچ عنوان پذیرفته نیست و اما کشورما طبیعتا باید اقدام لازم و عملی را در راستای توانمند سازی و بعضا تجهیز تسلیحاتی مناطق اشغالی انجام دهد وآن مردم خود بهترین مدافعان و مبارزان حریم سرزمین شان هستند. زمانی که امریکا اینقدر راحت، رسمی وعلنی رژیم صهیونیستی را که از نظر جغرافیایی ده ها کیلومتر با امریکا فاصله دارد و هیچ اشتراک دینی ومذهبی نیزبا هم ندارند را تجهیز می کند و امنیت رژیم صهیونیستی را امنیت خود می داند و اینگونه از آن ها دفاع می کند، ما چطور می توانیم در مقابل کشور مظلومی که هم باآن اشتراک مذهبی داریم و هم موقعیت جغرافیای سیاسی ما اقتضا می کند که از آن حمایت کنیم بی تفاوت باشیم.هم مبانی ایدئولوژیک ما دفاع از مظلوم را تجویز می کند و هم در حال حاضر شرایط سیاسی و جغرافیایی ما اقتضا می کند که این حمایت ها را انجام دهیم. طبیعتا مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی جزو رئوس تمام حرکت های اسلامی در سراسر دنیا است. هر گروه به اصطلاح مبارز اسلامی که از این نقطه فاصله گرفت و رژیم صهیونیستی را دشمن خود فرض نکرد، تردید نکنید آن گروه دست ساخته خود رژیم صهیونیستی است. توجه کنید در حال حاضر داعش به نام اسلام چگونه آدم می کشد ولی در مقابل این رژیم صهیونیستی کوچکترین موضعی نه تنها اتخاذ نمی کند بلکه مردم را تنبیه می کند که چرا در روز قدس در راهپیمایی شرکت می کنند. این گروه های دست ساخته رژیم غاصب و آدم کش اسراییل است.

در نهایت تکلیف ادامه حمایت ایران از مقاومت فلسطین چیست؟

طبیعتا ما با حمایت از ملت فلسطین این باریکه غم و غزه نه تنها به وظیفه انسانی، دینی و ملی خود به ویژه ملت مسلمان و مظلوم عمل می کنیم بلکه محل اجتماع بسیاری از ملت های آزادی خواه دنیا خواهیم بود و خواهیم شد و همچنین ابهت جمهوری اسلامی در میان کشورها و ملت های جهان بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد. کسانی فکر نکنند که اگر ما دفاع کنیم در بسیاری از کشور ها منزوی می شویم، به هیچ وجه اینگونه نیست، این اتفاق ظالم و مظلوم در دفاع از مظلوم در میان تمام ملت ها با هر دین و مسلکی امری پسندیده است و دفاع از ظالم و آدم کش با هر دین و مسلکی امری مذموم و ناپسند است. پس بنابراین ما به صدای چند دولت جور و دولت ظالم که خودشان آنها را حمایت می کنند وبه رسانه هایی که با پول این دولت راه اندازی و اداره می شود نگاه نکنیم. نگاه عمیق به احوالات ملت ها که چه در آنها می گذرد و به تاریخ که ملتی، فریاد کمک سر داد و ملت ایران در آن صحنه حاضر نبود موجب می شود که نه آیندگان ما را ببخشند و نه در پیشگاه خداوند متعال و ائمه اطهار پاسخی داشته باشیم.
  • اولین نظر را شما بدهید