صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

تشریح اجلاس تروئیکای مجالس آسیایی در پاکستان

مواضع نسنجیده مسئول هیات بحرینی درباره انتخابات سوریه تعجب همگان را برانگیخت

مواضع نسنجیده مسئول هیات بحرینی درباره انتخابات سوریه تعجب همگان را برانگیخت
نکته بسیار مهمی که در دستور کار این اجلاس قرار گرفت تشکیل مجلس آسیایی بود، چرا که قاره کهن و پهناور آسیا با داشتن نعمت های عظیم و با داشتن بیش از 4 میلیارد جمعیت، ظرفیت های بی بدیل استفاده نشده ای دارد که در صورت انسجام کشورها با یکدیگر می توان از آنها بهره برداری کرد.
مهرداد بذرپاش درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات سفرهیاتی از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست تروییکای مجالس آسیایی به پاکستان، گفت: هیات ایرانی به سرپرستی محمد حسن ابوترابی فرد، حسین شیخ الاسلام و بنده در این اجلاس شرکت کردیم و این اجلاس در پاکستان به عنوان رئیس دوره ای نشست برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دراین اجلاس سوریه به عنوان رئیس سابق، پاکستان به عنوان رئیس فعلی و کامبوج به عنوان رئیس آینده اجلاس حضور داشتند، البته تعدادی ازکشورهای عضو نظیر بحرین، اندونزی، عراق، افغانستان، اردن و پاکستان هم دراین نشست به عنوان ناظر حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که در دستور کار این اجلاس قرار گرفت تشکیل مجلس آسیایی بود، چرا که قاره کهن و پهناور آسیا با داشتن نعمت های عظیم و با داشتن بیش از 4 میلیارد جمعیت، ظرفیت های بی بدیل استفاده نشده ای دارد که در صورت انسجام کشورها با یکدیگر می توان از آنها بهره برداری کرد.

بذرپاش تاکید کرد: یکی از این استعدادها در قالب مجالس آسیایی می تواند بروز وظهورکند زیرا دوران مدیریت های دو قطبی در دنیا گذشته است و اکنون قدرت های بسیاری در دنیا در حال بروز هستند، از این رو مجلس آسیایی می تواند نمونه یک نهاد تاثیر گذار، مقتدر و منسجم باشد که به بهترین نحو بتواند از منافع کشورهای عضو حمایت کند.
وی گفت: از جمله مسائل سیاسی که در این نشست مطرح شد حمایت از انتخابات سوریه، عراق و افغانستان بود ، اما متاسفانه برخی کشورها مانند بحرین با وجود آنکه انتخابات در سوریه هنوز برگزار نشده است اما آن را زیر سوال برده و این موضوع را مردمی نمی دانند، بنابراین کشورهایی اینگونه مواضع را اتخاذ می کنند که مردم آن شیرینی یک انتخابات آزاد را نچشیده باشند و نکته جالب تر اینکه اینگونه کشورها از نظام پادشاهی در مقابل جمهوریت دفاع می کنند که در بسیاری از کشورهای آسیایی رخ داده است.

بذرپاش گفت: از سوی دیگر این موضع گیری باعث تعجب همگان شد و پاسخ صریح هیات ایرانی را به همراه داشت، هیات ایرانی ضمن حمایت از انتخابات آزاد در سوریه اعلام کرد که مردم سوریه فقط خود می توانند سهیم در سرنوشتشان شوند و هیچ قدرت خارجی نباید اجازه دخالت در سرنوشت سوریه را داشته باشد، هیات ایرانی به بحرین توصیه کرد که به سمت مردم سالاری واقعی تر پیش رود تا مردم هرچه بیشتر بتوانند در سرنوشت مدیریتی کشورشان سهیم و دخیل باشند.

عضو هیات منتخب مجلس جهت شرکت دربین المجالس آسیایی، گفت: همچنین از نکات دیگر این نشست می توان به تشکیل تیمی متشکل از افراد خبره به عنوان نهاد مشورتی این اجلاس اشاره کرد، البته این تیم متشکل از چهره های سرشناس، مسئولان سابق، دانشمندان کشورها و مقامات مرجع برای اجرای نقشه های راهبردی در آسیا است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید