صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا

تروئیکای مجمع مجالس آسیایی نقش تاثیر گذاری بر معادلات جهانی دارد

تروئیکای مجمع مجالس آسیایی نقش تاثیر گذاری بر معادلات جهانی دارد
یکی از مسایل مطرح شده در نشست اسلام آباد حمایت از برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف به ویژه سوریه بود که توسط برخی از کشورهای حاضر در نشست تروئیکای مجمع مجالس آسیایی به صراحت به آن اشاره شد.
مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه(7خرداد) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: اجلاس تروئیکا در سطح خوبی در شهر اسلام آباد برگزار شد و اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور موثر داشتند.

وی گفت: اکنون نظام قدرت های دنیا از دو قطب تبدیل به قطب های متعدد شده بنابراین نقش نهادهایی مانند مجمع مجالس آسیایی می تواند در معماری این ساختار جدید قدرت مثبت و رو به جلو باشد.

وی با اشاره به اینکه قاره آسیا هنوز نتوانسته از ظرفیت های بی نظیر خود استفاده کند، افزود: قاره آسیا با داشتن بیش از 56 کشور و حدود چهار میلیارد جمعیت می تواند نقش قدرتمندی را در صحنه بین الملل ایفا کند.

بذرپاش تاکید کرد: یکی از مسایل مطرح شده در نشست اسلام آباد حمایت از برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف به ویژه سوریه بود که توسط برخی از کشورهای حاضر در نشست تروئیکای مجمع مجالس آسیایی به صراحت به آن اشاره شد.

وی ادامه داد: دراین نشست به برخی دیگر از کشورها که خیلی نظام مردم سالاری (دموکراسی) در آنها معنایی ندارد توصیه شد که هر چه سریع تر به سمت انتخابات مردمی گام بردارند.

وی گفت: یکی از دستور کارهای جدی نشست تروئیکای، تشکیل پارلمان آسیا است که با تحقق این هدف بدون تردید پارلمان آسیا می تواند در مقایسه با پارلمان اروپا در صحنه بین المللی عملکرد بهتر و نقش موثری داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان مجمع مجالس آسیا افزود: هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست پیشنهاد تقویت دموکراسی در کشورهایی آسیایی به ویژه کشورهایی که دچار معضل تروریسم هستند را مطرح و از سوی حاضرین مورد استقبال قرار گرفت.

نشست تروئیکای مجمع مجالس آسیایی روز گذشته با حضور نایب روسای مجالس کشورهای سوریه، کامبوج، افغانستان، بحرین، اندونزی، مالزی و به ریاست سید نیر حسین بخاریˈ رییس مجلس سنای پاکستان و رییس این مجمع در اسلام آباد برگزار شد.
  • اولین نظر را شما بدهید