صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم

دولت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کند

دولت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کند
طرح رتبه‌بندی یک طرح نسبتا مترقی برای حفظ شان فرهنگیان است و باید مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عدم رای‌آوری طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و مخالفت دولت با این طرح، گفت: طرح رتبه‌بندی یک طرح نسبتا مترقی برای حفظ شان فرهنگیان است و باید مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید با طرح رتبه‌بندی معلمان مخالفت می‌کرد، گفت: در این طرح یک نظام همانند نظام اعضای هیئت‌علمی در جامعه فرهنگیان جاری می‌شود که این اتفاق امر مبارکی است و منزلت معلمان عزیز رعایت می‌شود و فرهنگیان نیز انگیزه بیشتری برای ارتقاء علمی خود می‌یابند و احساس می‌کنند این ارتقاء در نظام منزلتی و معیشتی آنها بسیار موثر است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بیش از 1/1 میلیون جامعه خدوم و زحمتکش فرهنگی کشور باید نظامی شبیه نظام اعضای هیئت‌علمی داشته باشند، چرا که نقش معلمان در تربیت نسل آینده و معماری تمدن ایران اسلامی بسیار بی‌نظیر است و هیچ قشری نمی‌تواند جای آنها را بگیرد، پس باید با نگاهی متفاوت به این قشر نگریست و منزلت آموزشی آنها را رعایت کرد.

بذرپاش نخستین قدم برای ارتقای این منزلت را طرح نظام رتبه‌بندی معلمان دانست و از رد این طرح در مجلس و مخالفت دولت با آن ابراز تاسف کرد و گفت: دولت باید هر چه زودتر لایحه‌ای برای این موضوع به مجلس بیاورد تا دوباره در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.
  • اولین نظر را شما بدهید