صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در بازدید از منطقه مدیریت پسماند کهریزک

بهره‌برداری از نیروگاه برق حاصل از مواد قابل بازیافت در آینده‌نزدیک

بهره‌برداری از نیروگاه برق حاصل از مواد قابل بازیافت در آینده‌نزدیک
خوشبختانه با ایجاد منطقه مدیریت پسماند روزانه بیش از هفت هزار تن زباله بازیافت شده و در آینده‌ نزدیک از نیروگاه برق حاصل از مواد قابل بازیافت بهره برداری می‌شود.
مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید از منطقه مدیریت پسماند و بازیافت کهریزک، گفت: این بازدید با حضور برخی نمایندگان تهران همچون مجتبی رحماندوست و خانم طبیب زاده به همراه فرماندار ری، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر و امام جمعه این شهرستان انجام شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در تهران روزانه بیش از هفت هزار تن زباله تولید و برای دفع و بازیافت به منطقه مدیریت پسماند و بازیافت کهریزک وارد می‌شود، این میزان در گذشته به صورت سنتی دفع می شد که مشکلات زیادی را برای سفره های زیر زمینی و محیط زیست ایجاد کرده بود ولی با اقدامات صورت گرفته این روش های سنتی جای خود را به روش های مدرن داد که بسیاری از زباله ها، با تفکیک مناسب و جداسازی مواد آلی از پلاستیکی امکان بهره برداری بهتری فراهم شد.

وی ادامه داد: در این فرآیند بخش زیادی از این مواد آلی طی فرآیندی تبدیل به کودهای قابل استفاده در مصارف شیمیایی می‌شود که این از اقدامات بسیار مهم بوده که در حال انجام است ولی شیرآبه های تولید شده از روش های دفع سابق هنوز معضل جدی برای محیط زیست است که اکنون با روش‌های تصفیه مرحله‌ای آنها را تبدیل به آب جهت آبیاری درختچه های منطقه ای استفاده می‌کنند، که ضرورت دارد این امر سرعت گیرد.

بذرپاش با اشاره به ساخت نیروگاه به صورت نمونه اولیه تولید برق از مواد قابل بازیافت، افزود: در چند ماه آینده این نیروگاه به بهره برداری می رسد، البته تحقق این موضوع مستلزم سرعت بیشتری است.

این نماینده در مجلس نهم، ادامه داد: مردم منطقه از آسیب های ناشی از شیرآبه ها در سفره های زیرزمینی آب آزار دیده اند که باید هرچه سریع تر برای آن فکر شود، همچنین هوای نامطبوع اطرافیان و ساکنان و مردم شریف و کسبه های اطراف را به شدت آزار می دهد که مدیریت عامل قول داد که هرچه سریع‌تر از روشهای جدید نسبت به حل این معضل اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: با توجه به اهمیت مقوله پسماند در حوزه محیط زیست و سلامت جامعه قرار شد طی چند ماه آینده با دعوت از مسئولان موضوع مدیریت پسماند پیگیری و دنبال شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید