صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج

نظام توزیعی ما قابل ردیابی نیست

نظام توزیعی ما قابل ردیابی نیست
در آمار 70 میلیون لیتری مصرف بنزین روزانه ایران، اگر این قاچاق نبود مصرف بنزین در ایران می توانست کاهش 14 درصدی داشته باشد.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی، برای مقاوم سازی اقتصادی کشور در مقابل اسیب های خارجی باید تدابیر جدی در نظر گرفته شود گفت: رهایی از اقتصاد متکی به نفت یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بر همین اساس تاکید کرد: اگر به کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم منابع حاصل از ذخایر طبیعی خود به جای هزینه در مسائل جاری، در سرمایه گذاری های بلند مدت هزینه می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق این امر باید درامدهای مالیاتی را جدی بگیریم و دولت اهتمام ویژه ای به درآمدهای مالیاتی داشته باشد.

وی نکته سوم اقتصاد مقاومتی را مقاوم سازی اقتصادی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از قاچاق یکی از مهمترین موئلفه های این بخش است و طبق آمار 20 درصد کالاهای کشور به ارزش مادی 15 میلیارد دلار از طریق مبادی رسمی وارد کشور نمی شود این رقم قابل تامل است.
بذرپاش بر همین اساس تاکید کرد: این رقم یعنی 20 درصد از میزان درآمدهای دولت با وجود این قاچاق محقق نشده و یا به عبارت دیگر به معنای کاهش 20 درصدی اشتغال در کشور است.

وی با انتقاد به نظام توزیعی کشور عنوان کرد: نظام توزیعی ما قابل ردیابی نیست و همین موضوع باعث می شود که کالاهای ناسالم قاچاق جدا از آنکه به وضع معیشت جامعه لطمه می زنند؛ می تواندسلامت جامعه نیز را تهدید کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه روزی 10 میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می شود گفت: در آمار 70 میلیون لیتری مصرف بنزین روزانه ایران، اگر این قاچاق نبود مصرف بنزین در ایران می توانست کاهش 14 درصدی داشته باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید