صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر

امکانات رفاهی معلمان افزایش نیافته است

امکانات رفاهی معلمان افزایش نیافته است
توقف هوشمندسازی ،پرداخت نکردن اضافه کاری نیروهای این وزارتخانه، ناکارآمدی صندوق ذخیره فرهنگیان، بی توجهی به وضعیت رفاهی معلمان و انتصابات سیاسی که در نهایت منجر به کم تحرکی وزارت آموزش و پرورش شده است، از مهمترین دلایل سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر بود.
مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از سوال کنندگان از وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: انتقاد به وزیر آموزش و پرورش نفی کننده زحمات وی در این وزارتخانه بزرگ نیست، اما در زماینکه علی اصغر فانی درصدد کسب رای اعتماد از مجلس بود، نمایندگان شرط کردند که وزیر از انجام فعالیتهای سیاسی در این وزارتخانه دوری کند. چراکه سیاسی شدن یک وزارتخانه مساوی با کم تحرکی آن است.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر شاهدیم که این وزارتخانه تا حدود زیادی سیاسی اداره می شود و انتصابات افراد با رده سنی بالا و یا داشتن سوابق سیاسی خاص و تند منجر به پایین آمدن عملکرد این وزارتخانه شده است.
به گفته بذرپاش، مجلس با فرد انتصاب شده مشکلی ندارد، اما ما معتقدیم آیا در استانی که بالغ بر 70 هزار فرهنگی دارد حتی یک نفر از این فرهنگیان شایستگی ریاست نداشته اند که وزیر مجبور به انتخاب افراد بازنشسته که مشغول فعالیت های اقتصادی هستند، شده است. درتهران 75 هزار فرهنگی وجود دارد آیا واقعاً هیچکدام از این افراد صلاحیت مدیریت ندارند و باید فردی بازنشسته به عنوان مدیر انتخاب شود.

امکانات رفاهی معلمان افزایش نیافته است

بذرپاش ادامه داد: البته تمامی انتقادها متوجه انتصابات وزیر آموزش و پرورش نیست. بلکه وزیر بارها و بارها مژده افزایش امکانات رفاهی به فرهنگیان را داده است اما از سوی دیگر شاهد هستیم که سهم پرداختی بیمه طلایی از سوی معلمان دو برابر شده است و همچنین خدمات دندانپزشکی و عینک از فهرست این بیمه حذف شده است.
به گفته این نماینده مجلس، وزیر آموزش و پرورش پس از گذشت چندین ماه کار در این وزارتخانه نمی داند که چه تعداد نیروی مازاد دارد و یک بار آمار 100 هزار نفری و یا یک بار دیگر آمار 50 هزار نیروی مازاد در این وزارتخانه را می دهد و خادمان آموزش و پرورش را ناکارآمد خطاب می کند.

عدم تعیین تکلیف استخدام نیروهای پیش دبستانی

بذرپاش در ادامه افزود: یکی دیگر از انتقادات به وزیر آموزش و پرورش عدم تعیین تکلیف استخدام نیروهای پیش دبستانی است. این درحالی است که استخدام این نیروها از مصوبات مجلس است و وزیر نسبت به این مصوبه بی توجهی می کند. همچنین فانی با نظام رتبه بندی معلمان که از نظام های مترقی فرهنگیان است مخالفت می کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش هنوز تکلیف پنجشنبه های مدارس را مشخص نکرده است، توضیح داد:در حال حاضر بسیاری از خانواده ها و معلمان تکلیف تعطیل شدن یا نشدن پنج شنبه های مدارس را نمی دانند. بیش از یک میلیون فرهنگی تکلیفشان با سیاستهای وزیر فعلی مشخص نیست.

توزیع شیر در مدارس نزدیک به صفر است

وی تصریح کرد: رئیس جمهور دستور توزیع شیر مدارس را داده است اما براساس گزارشهای دریافتی توزیع شیر در مدارس کشور نزدیک به صفر است و هیچکس در این زمینه پاسخگو نیست.
بذرپاش همچنین به وضعیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: به غیر از عزل و نصب های مدیران این دانشگاه، رئیس دانشگاه کسی است که از نظام آموزشی آمریکا تعریف می کند و سوال این است که آیا چنین فردی صلاحیت ریاست دانشگاهی را که مسوول تربیت آموزش نسل آینده کشور است دارد.

عزل و نصب های سیاسی، فرهنگیان بسیاری را خانه نشین کرده است

به گفته این نماینده مجلس، وزارت آموزش و پرورش تنها در عزل و نصب ها و خانه نشین کردن افراد پرکار بوده است و باید گفت که این میزان عزل و نصب در یک وزارتخانه در نوع خود بی نظیر است. این در حالی است که در دولت گذشته انتقاد به خانه نشین کردن افراد می شد، اما اکنون شاهدیم که 65 درصد افراد در آموزش و پرورش جابه جا شده اند و وضعیت بسیاری از افراد همانند خانه نشینی است. در این میان دو – سه تشکل سیاسی مسوول انتصابات وزارتخانه هستند.

نماینده تهران با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش قول ایجاد سازمان رفاهی را داده بود اما هنوز عملیاتی نشده است، گفت: چرا وزیر آموزش و پرورش طرح هوشمندسازی مدارس را متوقف کرده است؟ پرداخت پاداش 22 هزار فرهنگی بازنشسته در چه مرحله ای است؟ چرا پرسنل وزارتخانه چندین ماه است که اضافه کار دریافت نکرده اند؟ چرا طرح مدارس قرآنی رها شده است؟ چرا مدارس شبانه روزی به حالت نیمه تعطیل درآمده است؟ چرا مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان که برای ارتقای معیشت فرهنگیان بوده است، توسط یک تیم سیاسی اداره می شود؟ اینها همه سوالاتی است که نمایندگان از وزیر داشته اند و پاسخ های وی نمایندگان را قانع نکرده است.

بذرپاش در پایان تصریح کرد: یک میلیون و 200 هزار فرهنگی با سیاستهای این وزارتخانه زندگی شان تغییر می‌کند. از سوی دیگر فرزندان خانواده که نسل آینده ساز کشور  محسوب می‌شوند امانتی هستند در آموزش و پرورش و انتصاب این افراد نسل آینده کشور و همچنین جامعه فرهنگیان را تهدید می کند. اکنون که مجلس به وظیفه خود عمل می کند، باید مورد اتهام قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید