صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت

پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان نباید به طرحی فانتزی بدل شود

پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان نباید به طرحی فانتزی بدل شود
ایجاد فرصت برای حضور جوانان در عرصه‌های مهم کشور، توفیقات مثبتی همچون پیروزی در 8 سال دفاع مقدس را برای کشور به همراه خواهد آورد.
مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان از سوی یک جوان خوزستانی، افزود: پیشنهاداتی از این جنس، به افزایش مشارکت قشر جوان در صحنه مدیریتی کشور کمک می‌کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور امری مبارک است، تصریح کرد: باید فضاهای حقیقی و مجازی را برای حضور جوانان فراهم کنیم تا به بهبود شرایط کشور و استفاده از توان علمی این نسل بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه قشر جوان جامعه سرشار از هوش، ذکاوت و معنویت است، افزود: ایجاد فرصت برای حضور جوانان در عرصه‌های مهم کشور، توفیقات مثبتی همچون پیروزی در 8 سال دفاع مقدس را برای کشور به همراه خواهد آورد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه نباید استفاده از توان  جوانان در امورات کشور و در عرصه تصمیم‌سازی ملی در حد شعار باقی بماند، گفت: فراکسیون جوانان مجلس با جدیت از پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان حمایت می‌کند.

بذرپاش با بیان این مطلب که کشور متعلق به نسل جوان است، افزود: تا زمانی که جوانان نتوانند در عرصه تصمیم‌سازی دخالت موثری در سطح کشور داشته باشند نمی‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ورود به عرصه تصمیم‌سازی کشور با هدف بهبود اوضاع نیازمند تغییر نگرش و باز کردن فضای تعامل با جوانان است، تصریح کرد: ایجاد پارلمان جوانان راهی است که با بررسی‌های کارشناسانه تمامی ابعاد آن اجازه حضور مقتدر نسل جوان در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور را می‌دهد.

وی تاکید کرد: فراکسیون جوانان مجلس با بررسی ابعاد عملیاتی پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان، به ایجاد هر چه سریع‌تر این پارلمان کمک خواهد کرد.
رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان نباید به طرحی فانتزی و در حد شعار بدل شود از این رو توجه جدی مسئولان برای اجرایی شدن آن لازم و ضروری است.
گفتنی است پیش از این محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان درباره ضرورت تشکیل پارلمان جوانان گفته بود که ایجاد یک تشکیلات خودگردان برای جوانان بسیار ضروری است و قصد داریم با راه‌اندازی پارلمان جوانان یا همان مجلس شورای جوانان وضعیت این قشر از جامعه را سامان ببخشیم؛ در این مجمع نمایندگانی از سراسر کشور در کنار هم حضور پیدا خواهند و نتیجه آن راهبردی که وزارت را کمک خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه اگر وضعیت اقتصادی خوب باشد بخش جوانان نیز تقویت خواهد شد ادامه داد: اشتغال با توجه به درآمد و وضعیت کشور حاصل می‌شود و نباید انتظار داشت توسط یک موسسه کوچک تحقق بیابد، ازدواج نیز با سبک زندگی و وضعیت‌ فرهنگی مرتبط است و نباید انتظار داشته باشیم ورزش و جوانان به عنوان دستگاهی کوچک در استان، کارهای زیرساخت کامل انجام دهد.
  • اولین نظر را شما بدهید