صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گردهمایی بزرگ مردم سنندج

همه می آییم برای نجات مردم

 همه می آییم برای نجات مردم
امروز به واسطه سیاست‌ها و مدیریت بی‌تدبیرانه دولت کشور ما در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی 25 سال به گذشته عقب رفته است و به راحتی قابل برگشت نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دکتر مهرداد بذرپاش عصر امروز در جمع پرشور مردم در سالن آزادی سنندج، اظهار کرد: کردستان سرزمین مجاهدان و غیورمردان و سربلندان تاریخ ایران زمین، سرزمین اندیشمندان، زنان عفیفه، متدین و انقلابی و علمای بزرگ، آزادگان، روشنفکران، هنرمندان، شاعران و ادیبان بزرگ ایران زمین همچون مستوره اردلان است.

وی با گرامیداشت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان، گفت: امروز 8 سال از سفر تاریخی معظم‌له میگذرد، اما برکات مادی و معنوی آن همچنان ادامه دارد.

بذرپاش تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده‌ امروز از برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری دارد به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کردستان امروز در رنج است، کردستانی که در سابقه‌اش ایثار و فداکاری موج می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز همزمان با سفر من به کردستان با یکی از طرفداران دولت که برای انجام یک سخنرانی به کردستان آمده بود، در فرودگاه برخورد کردیم، اظهار کرد: برگشت به من گفت؛ خودت را خسته نکن مردم کردستان اصالتا چپ هستند و با شما کاری ندارند.

کردستانی‌ها چپ نیستند، ولی هر کس به این سرزمین چپ نگاه کند دمار از روزگارش در خواهند آورد

وی گفت: جوابش را گذاشتم که در جمع شما عزیزان بدهم، که بگویم آقای زیباکلام، شما اشتباه کردید، کردستانی‌ها چپ نیستند، ولی هر کس به این سرزمین چپ نگاه کند دمار از روزگارش در خواهند آورد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: کردستانی که ما می‌شناسیم با کردستانی که این حامیان دولت می‌شناسند، فرسنگ‌ها تفاوت دارد.

وی گفت: کردستان سرزمینی پر از افتخاراتی است که برای بیان و شناساندن این همه افتخارات کارگردان، نویسنده، هنرمندان، شاعران و بسیاری از کسانی که در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند باید اثرها خلق کنند.

بذرپاش با بیان اینکه استانی با این همه ایثار و از خودگذشتگی در کمتر جایی از کشور می‌توان دید، اضافه کرد: استان کردستان با این همه ظرفیت و در این حد کم توقعی در کمتر جایی از کشور می‌توان نمونه آن را پیدا کرد.

وی با اشاره به تعداد شهدا و جانبازان کردستان، گفت: شهدا و جانبازان همه و همه هزینه‌هایی است که مردم ایثارگر و از خودگذشته کردستان برای حراست از انقلاب و کشور داده‌اند که بر کسی پوشیده نیست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما باید تصمیم بگیریم، چهار روز دیگر تمام حاضرین در این جمع باید تصمیم بزرگ بگیرند و چهار روز دیگر آینده کردستان را ترسیم کنیم.

بذرپاش افزود: امروز کردستان در زمان انتخاب است، انتخاب بزرگی که یک مسیر به راه و مسیر دیگر به بی‌راهه می‌رود و باید مسیر توسعه کردستان عزیز را به درستی و با انتخاب راه درست ترسیم کنیم.

وی اظهار کرد: امروز کردستان باید انتخاب کند بین دولتی که در طول چهار سال گذشته تمام صنایع این استان را نابود کرده یا دولتی که کار و کرامت را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

باید بین بیکاری کشنده و رونق اشتغال انتخاب کرد

بذرپاش با بیان اینکه کردستان باید از بین کار و یا ادامه بیکاری کشنده‌ای که چهار سال بر کشور و استان حاکم شده است، انتخاب کند، گفت: یک طرف آدرس غلط و یک طرف راستی و صداقت است و کردستان در چنین شرایط حساسی باید انتخاب کند.

وی اضافه کرد: روزی همین آقایان آمدند و با دادن یک سری وعده‌های دروغ 80 درصد از آرای مردم کردستان را گرفتند اما حاضر نشدند حتی مدیریت‌های جزئی استان را به خودشان واگذار کنند.

بذرپاش گفت: اگر مدیریت کردستان به نیروهای توانمند و ارزشی استان داده شود ظرف چهار سال آینده این استان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگر و با سرعت چشمگیر خواهد پیمود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب را دولت تدبیر و امید صادر کردند و وعده‌ها و وعیدها دادند و به هیچ کدام از آنها عمل نکردند.

مدیریت در تهران باید به مدیریت به وسعت ایران تبدیل شود

وی با بیان اینکه مدیران بومی قطعا با توجه به شناختی که از کردستان دارند آینده این استان را بهتر و بهتر خواهند ساخت و این اتفاق باید حتما بیفتد، خاطرنشان کرد: باید در دولت کار کرامت مدیریت از تهران به مدیریت از کردستان و سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت در تهران باید به مدیریت به وسعت ایران تبدیل شود، اظهار کرد: کردستان عزیز روز جمعه انتخاب خواهد کرد که این نظام بانکداری ربوی بماند یا اینکه بانکداری متفاوت اسلامی جای آن را بگیرند.

بذرپاش افزود: بانک‌ها برای این ایجاد شده که در خدمت مردم باشد، کجای این نظام بانکی امروز که دولت فعلی بنا کرده بر مبنای خدمت به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان امروز باید بین پیش‌فروش کردن 25 ساله کردستان و حفظ استقلال و کرامت باید انتخاب کنند.

افراد مسن باقیمانده از دولت‌های گذشته جای جوانان را در این دولت گرفتند

بذرپاش با بیان اینکه امروز می‌گویند ما به عقب برنمی‌گردیم، افزود: شماها که در طول دولت‌های متعدد و از اول انقلاب حضور داشته‌اید و امروز جای جوانان را گرفته‌اید، عقب هستید.

وی افزود: اگر «به عقب بر نمی‌گردیم» منظورتان این است که به دوران هخامنشی برنمی‌گردید، معلوم است که نمی‌توانید به آن دوران برگردید، پس چرا از این همه نیروی انسانی تحصیلکرده در پست‌های مدیریتی استفاده نمی‌کنید.

وی گفت: مگر در کردستان این همه انسان فرهیخته و توانمند ندارد که شما در بدنه مدیریتی استان از آنها استفاده نمی‌کنید و از اطراف کشور نیرو وارد می‌کنید.

بذرپاش خاطرنشان کرد: کردستان در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در زمینه کشاورزی و دامداری یکی از قطب‌های کشور است و می‌تواند درصد بالایی از نیاز کشور را تامین کند و این بهترین ظرفیت برای رفع مشکل بیکاری جوانان ان خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز به واسطه سیاست‌ها و مدیریت بی‌تدبیرانه دولت کشور ما در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی 25 سال به گذشته عقب رفته است و به راحتی قابل برگشت نیست.

بذرپاش با بیان اینکه ایران در یکی از همین قراردادها متعهد شده که تا 25 سال گاز ارزان قیمت، یعنی یک هفتم قیمت منطقه را به طرف مقابل پرداخت کند، خاطرنشان کرد: این بزرگترین خیانت علیه ملت ایران است.

هزینه‌های جاری دولت یازدهم دو برابر شد

وی به افزایش 2 برابری هزینه‌های جاری دولت در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری دولت از 100 هزار میلیارد تومان به 200 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و چنین دولتی همتراز با شاخص‌های دولت انقلاب اسلامی نیست.

بذرپاش با بیان اینکه ملت ایران رئیس جمهوری که هزینه‌های 7 میلیاردی برای ساخت استخر در محل ریاست جمهوری انجام می‌دهد، را نمی‌خواهند، اظهار داشت: این 7 میلیارد و ماشین چند صد میلیونی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید شاید نتواند بخش زیادی از مشکلات مردم ما را حل کند، اما موضوع نحوه مدیریتی است که اموال بیت‌المال برایش هیچ اهمیتی ندارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیسی حرف‌های زیادی در مورد نحوه عملکرد و پرونده‌های این آقایان به اصطلاح مدعی راستی و صداقت در سینه داشت اما حیا و منافع ملی مانع از بیان این واقعیت‌ها در مناظره‌های ایشان شد.

ظرفیت‌های  کشور به واسطه مدل مدیریتی ناکارآمد مغفول مانده است

وی در ادامه اظهار داشت: نگاه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان نیروی انسانی توانمند در هر منطقه‌ای تفاوت مهم بین دولت کار و کرامت و دولت روحانی که نگاهش به بیرون است.

بذرپاش با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در کشور ما وجود دارد که متاسفانه به واسطه مدل مدیریتی ناکارآمد مغفول مانده است، افزود: با وجود ظرفیت‌های بالا در کشور در حوزه کشاورزی در زمینه صنایع تبدیلی و غیره اقدام چندانی در طول چهار سال گذشته در کشور به ویژه در استان‌هایی مانند کردستان انجام نگرفته است.

وی در ادامه گریزی هم به ائتلاف کاندیداهای جمنا زد و خاطرنشان کرد: قالیباف با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور داشت برای پایان دادن به خستگی و دلزدگی مردم چنین تصمیم بزرگی را گرفتند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: قطعا قالیباف و تمام کسانی که در ستادهای ایشان فعالیت کرده‌اند، در دولت کرامت عزیز و دارای جایگاه خواهند بود.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید