صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در دومین مجمع ملی جبهه مردمی

با ۳۳ میلیون جوان، دولت خسته نمی‌خواهیم

با ۳۳ میلیون جوان، دولت خسته نمی‌خواهیم
اگر رسانه‌ها حقوق‌های نجومی را نمی‌گفتند کسی آن را پیگیری نمی‌کرد، ما تا زمانی که دولت و نظام اداری شیشه‌ای نداشته باشیم، مشکل حل نمی‌شود، ما دولت و نظام اداری شیشه‌ای می‌خواهیم. با اضافه کردن نهادهای نظارتی مشکل حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر مهرداد بذرپاش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصادی موجود کشور، گفت: قرار نبود از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و نجومی‌بگیر شویم. قرار بود که از خودمان بگذریم و به مردم برسیم و به آنها خدمت کنیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه مردم امروز از شرایط موجود نظام بانک‌داری گله‌مندند، اظهار داشت: مردم امروز گله‌مندند که یک فرهنگی و از خانواده آموزش و پرورش به بانک سرمایه مراجعه می‌کند تا تسهیلات بگیرد، اما به او بگوییم که پول نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروز مردم از شرایط موجود نظام بانکی گله‌مندند که البته حق دارند، گفت: قرارمان این نبود که شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود در 50 سال اخیر باشیم؛ امروز عدد قاچاق 100 هزار میلیارد تومان است که می‌توان با آن 400 هزار شغل در سال ایجاد کرد.

وی افزود: ما عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر می‌کنیم، اما نمی‌توانیم مرزها را برای قاچاق کنترل کنیم، مردم از این وضعیت گله‌مندند.

بذرپاش با انتقاد از وضعیت تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: ما سالی 25 میلیون تن محصولات کشاورزی را امحاء می‌کنیم که این میزان غذای 15 میلیون نفر است و بعد اسم آن را هم مدیریت گذاشته‌ایم.

معاون سابق رئیس جمهور اضافه کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که تولیدکننده، کشاورز و مردم ناراضی هستند، مگر می‌شود با این مدل گله‌مند نبود و خوشحال بود، با این وضعیت بهبود تولید و بهره‌وری نشدنی است. 15 میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی به دلیل مدیریت آب، زیر کشت نمی‌رود.

وی به انتقاد از وضع نظام بانکی کشور پرداخت و اظهار داشت: امروز بانک‌ها سالی 200 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کنند که در این شرایط میزان نقدینگی کشور 1200 هزار میلیارد تومان شده، بیش از 700 هزار میلیارد تومان مردم در بانک‌ها بلوکه شده است.

بذرپاش تاکید کرد: بانک‌ها در سال گذشته 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده‌اند که بخش عمده آن استمحال بوده و وام جدیدی نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  اضافه کرد: امروز شرایط بانک‌ها به گونه‌ای شده که رسما دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند، یا جمهوری اسلامی می‌تواند بانک‌ها را تغییر دهد یا آنها جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدل فعلی بانکداری ما نمی‌خواهد که تولید رونق بگیرد، اظهار داشت: با این مدل بانکداری، نظام تامین اجتماعی و نظام مالیاتی محال است که تولید به این راحتی‌ها در کشور رونق بگیرد.

بذرپاش به مقایسه‌ای از میزان سود بانکی از دیگر کشورها نسبت به ایران پرداخت و گفت: نرخ سود بانکی در آسیای جنوب شرقی، یک یا دو درصد است، اما در کشور ما 24 درصد است که با این وضعیت رونق تولید چیزی شبیه شوخی است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری  با بیان اینکه قرار نبود جوری عمل کنیم که مردم گله‌مند باشند، گفت: امروز وضعیت نظام آموزشی کشور مطلوب نیست، به طوری که تعداد دانشجوها از ابتدای انقلاب تاکنون 25 برابر افزایش یافته، به طوری که هر چقدر پیش می‌رویم مشکلات هم به اندازه آن بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز از ظرفیت اساسی اساتید دانشگاه، دانشجویان و تولید علم در جهت رفع مشکلات کشور استفاده نمی‌شود و شرایط به گونه‌ای است که با مقالات خودمان مشکلات کشورهای دیگر را حل می‌کنیم؛ دولت مسئله‌ اعلام‌کن نمی‌خواهیم ما نیازمند دولت مسئله حل کن هستیم.

به گزارش تسنیم، بذرپارش با طرح این سوال که فسادی که خبرهای آن امروز مردم را آزار می‌دهد و قرار ما از ابتدا این نبوده، دلیلش چیست؟ اظهار داشت: اگر رسانه‌ها حقوق‌های نجومی را نمی‌گفتند کسی آن را پیگیری نمی‌کرد، ما تا زمانی که دولت و نظام اداری شیشه‌ای نداشته باشیم، مشکل حل نمی‌شود، ما دولت و نظام اداری شیشه‌ای می‌خواهیم. با اضافه کردن نهادهای نظارتی مشکل حل نمی‌شود.

بذرپاش افزود: بسیاری از شاخص‌ها هنوز محقق نشده که مردم حق دارند گله‌مند باشند، ما خواهان دولتی به وسعت ایران هستیم نه مدیریت از تهران.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با تاکید بر اینکه 6 برنامه توسعه تاکنون در تهران نوشته‌ایم، اما برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها و مناطق محروم کشور اثرگذار نبوده و نتوانسته مشکلات آنها را رفع کند، گفت: دلیل این امر این بوده که مدیر استانی از خودش اختیاری نداشته و از تهران برای او تصمیم‌گیری شده است.

وی ادامه داد: ما امروز در شرایطی هستیم که نیازمند دولت با نشاط هستیم، با 33 میلیون جوان، دولت خسته، کم‌کار و بی‌حوصله نمی‌خواهیم .

بذرپاش تصریح کرد: قرار بود دیپلماسی به اقتصاد کشور یارانه بدهد، اما امروز بازار ما که ناموس ماست از طریق دیپلماسی به فرانسه یارانه می‌دهد؛ دولت ما به وزارت کار چین یارانه می‌دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد:  همین همبستگی و با هم بودن نیروهای انقلاب پیروزی است که با این روش می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم، این نسل، نسل خمینی و خامنه‌ای است؛ از این نسل سردار سلیمانی بیرون می‌آید، نسل ما به رجایی می‌نازد نه به بنی‌صدر.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید