در نشست اقشار جبهه مردمی

۳۰۰هزار میلیارد تومان لازم است تا اقتصاد کشور به دو سال قبل بازگردد

۳۰۰هزار میلیارد تومان لازم است تا اقتصاد کشور به دو سال قبل بازگردد
از گمرکات کشور 65 تا 70 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق عبور می‌کند. چند مجلس و دولت باید عوض شوند تا این مشکل قاچاق کالا برطرف شود؟ و نکته جالب اینکه با وجود این حجم از قاچاق کالا ما به‌دنبال حل مشکل بیکاری جوانان می‌گردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست اقشار این جبهه که عصر امروز (دوشنبه 14 فروردین) برگزار شد، با اشاره به مشکلات اصلی روز کشور، گفت: مشکل اصلی امروز جمهوری اسلامی ایران، آمریکا، حمله داعش یا تهدیدهای چند کشور غربی نیست، بلکه مشکل جای دیگری است. اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی ایران این است که مردم پس از 38 سال احساس کنند دیگر نمی‌شود و حکومت نمی‌تواند به نیازهای‌شان پاسخ معتبر بدهد.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم به این مسئله فوراً پاسخ بدهیم، مردم دیگر از ما نمی‌پذیرند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات سال 92، گفت: در سال 92 طرف روبه‌رو موفق شد این فضا را تلقین کند که مشکلات کشور به‌خاطر اصرار بر مسئله هسته‌ای است که منجر به تحریم شده و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده، لذا باید کسانی انتخاب شوند که خوب بتوانند مذاکره کنند.

بذرپاش ضمن انتقاد از رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون این‌همه دانشگاه از قبیل سراسری، پیام‌نور، آزاد و غیره در مقاطع روزانه و شبانه راه‌اندازی شده، اما همچنان شاهد هستیم مشکلات کشور در حال افزایش است و این نشان از این دارد که به‌رغم مقالات علمی فراوان، دانشگاه‌های ما در سطح جهان در حال رفع مشکلات کشورهایی از قبیل آمریکا و کشورهای غربی است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط گمرکات کشور در سال‌های اخیر، بیان کرد: از گمرکات کشور 65 تا 70 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق عبور می‌کند. چند مجلس و دولت باید عوض شوند تا این مشکل قاچاق کالا برطرف شود؟ و نکته جالب اینکه با وجود این حجم از قاچاق کالا ما به‌دنبال حل مشکل بیکاری جوانان می‌گردیم.

بذرپاش بیان کرد: کل بودجه‌ای که دولت هزینه کرده 300 هزار میلیارد تومان است، درحالی که بانک‌ها 500 هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته‌اند، یعنی مبلغی بزرگ‌تر از مبلغ بودجه دولت.

وی با اشاره به بی‌سابقه بودن رکود در کشور تصریح کرد: رکود حال حاضر کشور که در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده یک‌شبه به وجود نیامده و برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند 300 هزار میلیارد تومان لازم است که اقتصاد ما به دو سال قبل برگردد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در شرایط فعلی کشور بیان کرد: اصلی‌ترین مشکل ما در کشور جابه‌جایی آدم‌ها نیست. اگر بتوانیم انقلاب در ساختارها داشته باشیم، کشور جهش می‌کند، چرا که اکنون شرایط متفاوت‌تر و سخت‌تر شده و با وجود شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بیگانه باید پاسخ متقنی به نیازهای مردم داد.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید