صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جمع مردم اصفهان

نیمه خالی دیدن یعنی تصور کنیم زنان از سر خوشی با کمترین حقوق مشغول کارند

نیمه خالی دیدن یعنی تصور کنیم زنان از سر خوشی با کمترین حقوق مشغول کارند
دولت مطلوب دولتی است که ضابطه گذار، ثبات بخش، عدالت گستر و ناظر هدایتگر است و نه خود منفعت گرا و سودمحور در اقتصادهای شخصی.

دکتر مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم که در جمع مردم اصفهان سخنرانی می کرد بیان داشت : اصفهان مهد تمدن، شجاعت، هنر و صنعت است.
وی تاکید کرد: فولاد اگر چه یکی از تولیدات مهم اصفهان است، اما فولاد اصلی این ملت شجاع امثال خرازی، کاظمی، شهبازی، آقابابایی و میثمی ها هستند.
وی در ادامه بیان داشت: ایدئولوژی و فرهنگ سیاسی گروه حاکم بر مدیریت دولتی کشور در سال های مختلف باعث شده است تا توسعه یافتگی کشور در بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی در پاره ای از موارد در حوزه سیاسی تاثیرگذار باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: متاسفانه وضعیت قوانین در کشور به حدی بر مدار دولت گرایی طراحی شده است که عدم توجه به حقوق مردم در مواجهه با نهادهای دولتی یک امر طبیعی محسوب می شود و نتیجه این امر بی تحرکی و بی انگیزگی مردم در آغاز و مدیریت کسب و کارها در سطح اقتصادی شده است.
وی تاکید کرد: دولت مطلوب دولتی است که ضابطه گذار، ثبات بخش، عدالت گستر و ناظر هدایتگر است و نه خود منفعت گرا و سودمحور در اقتصادهای شخصی.
بذرپاش گفت: هنوز در آستانه 40 سالگی نظام اداری انقلابی درک درستی از دامنه وسیع و تعداد بسیار زیاد ذی نفعان بخش دولتی و اهمیت انتخاب ابزاری جامع برای پوشش نظامات مدیریتی در بخش عمومی وجود ندارد و دولت آینده نباید خود را بی نیاز به پاسخ گویی در مقابل عملکرد در بخش دولتی بداند.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازه قرارگاه اشتغال در کشور گفت: آنچه امروز نیاز کشور است راه اندازی قرارگاه اشتغال در کشور است. برنامه ریزی درست یعنی این که دولت شغل نمی سازد، دولت کاری می کند که هرکس به شغل مورد نظرش دست یابد.
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در این بخش ادامه داد: تصحیح فرآیند ایجاد اشتغال یعنی بهره گیری از بانک جامع نیروی جویای کار و تطبیق آن با بانک جامع ظرفیت های شغلی برای رسیدن به هدایت شغلی هوشمند.
بذرپاش گفت: برای از بین بردن بیکاری در کشور نیاز به اصلاح و تهیه قوانینی با تغییر رویکرد دولت از تصدی گری به تسهیل گری در کنار ایجاد GIS ملی اشتغال با هدف ایجاد نظام جامع بازار کار است.
وی همچنین با اشاره به موضوع عدالت محوری در اقتصاد گفت: نظام اقتصادی مطلوب نظامی است که در بطن خود عدالت محوری را نهادینه کرده است و نیاز نیست از بیرون و با فشار عدالت را ایجاد کند.
بذرپاش در خصوص جایگاه زنان در کشور گفت: بی خبری برخی از مدیران ارشد از واقعیت های جامعه به حدی است که نمی دانند که اگر امروز زنی در روز 10 ساعت خارج از منزل در حال کار و تلاش است برای رساندن زندگی به مجموعه ای از حداقل ها است.
وی ادامه داد: نصفه خالی لیوان آب را دیدن یعنی فکر کنیم زنان ما نه بخاطر فشارهای اقتصادی ، بلکه از سر خوشی در بیرون با کمترین حقوق ها مشغول کار و تلاش سخت و جانکاه هستند. زن ایرانی ریحانه ای است که باید با نشاط خود خانواده و فرزندانش را متعالی کند.
بذرپاش ضمن اشاره به موضوع اقتصاد در کشور گفت: سبدهای امید سوراخی که برخی ها از آن دم می زنند، نیاز شب عید یک کارگر عائله مند را رفع نمی کند. مردم نسبت به اقتصاد و آینده زندگیشان هیچ امیدی ندارند.
وی ادامه داد: امروز آنچه باعث دوقطبی واقعی در کشور شده است، عملکردی است که همه را به ستوه آورده است پس طبیعی است که با طرح دوقطبی نشدن جامعه بعضی ها به دنبال رفع نگرانی از حملات شدید علیه خودشان هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به سبک مدیریت مردمی گفت: در مسیر آرمان های الهی با اتکا بر قدرت و بازوی جوان ایرانی به سوی قله های پیشرفت حرکت خواهیم کرد و من اعتقاد قلبی دارم در مسیر درست ولی سختی در حال حرکت هستیم .
وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهرها جز در سایه شورای جوان، متعدد و پرانگیزه میسر نمی شود و شوراهای شهر در هر شهر و روستایی باید خدمتگزار و پیگیر مشکلات مردم باشند و وارد بازی های سیاسی نشوند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس نهم گفت: سالها گروههای سیاسی اداره شهرها را برعهده داشتند بگذارید نسل جوان و بانوان این کشور که در انقلاب، رشد کرده اند اداره امور شهرها را برعهده بگیرند.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید