در جمع مردم بابل

ناکارآمدی نظام رفاه اجتماعی دولت منجر به فقر و اشرافی‌گری شده

ناکارآمدی نظام رفاه اجتماعی دولت منجر به فقر و اشرافی‌گری شده
برخی از مدیران منفعت طلب آگاهانه وزارت جهاد کشاورزی را تبدیل به جهاد واردات کرده اند، با تدبیر واردات محور و تزریق محصولات معیوب خارجی در آمد در حدود 30 هزار نفر خانواده مازنی که درگیر در تولید و تکثیر ماهی قزل آلا هستند را می خواهند قطع کنند.
دکتر مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع مردم بابل با بیان اینکه تربیت یافتگان مکتب انقلاب نجاریان ها ، رحیمیان ها ، رجایی فرها، سید رضا طاهرها ، بریری ها ، بلباسی ها و عمویی ها هستند که مظلومانه در فرسنگ ها دور تر از خانه و کاشانه به شهادت رسیدند.، اظهار داشت: ناکارآمدی نظام رفاه اجتماعی دولت در حوزه های مختلف اجتماعی اعم از اشتغال، سلامت، ازدواج و خانواده و تجویز نسخه منفعت گرایانه آقایان کار را به جایی رسانده که جامعه را روز به روز در تله فقر و اشرافی گری گرفتارتر کرده است.
 
بذرپاش تاکید کرد: راه برون رفت از مشکلات ، این است که باور کنیم «ما می توانیم»؛ با توجه به افزایش سطح سواد و مهارت جامعه و بینش و آگاهی های عمومی به برکت انقلاب اسلامی لزوم ارتقای سقف و کیفیت خدمات اجتماعی برای جبران شکاف طبقاتی ناشی از نسخه های توسعه ای لیبرال گرا اعم از هدفمندی یارانه ها و لزوم پرداخت یارانه نقدی به دهک پایین جامعه به منظور رفع شکاف طبقاتی و تحریک تقاضا برای برون رفت از این رکود بی سابقه در اقتصاد، بیمه تامین اجتماعی فراگیر امری اجتناب ناپذیر است.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چندگانگی در ساختار تصمیم گیری نظام تامین اجتماعی و عدم تمرکز در خدمات اجتماعی اعم از سلامت، ازدواج و خانواده، بازنشستگی، به کارآمدی نظام تامین اجتماعی کشور لطمه زده است.
 
وی ادامه داد: امروز بعد 37 سال ساختار نظام تامین اجتماعی نیاز به یک انقلاب و تحول در ساختار کلان حاکمیت و مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور در این حوزه دارد و جامعه نیازمند نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به عنوان یک زیر ساخت و زیر بنا است؛  مازندران یکی از پر چالش ترین استان های کشور در حوزه محیط زیست است در حالی که متولی آن سرگرم حل و فصل مشکلات خود در رسانه ها است.
 
بذرپاش ادامه داد: تصمیمات فلج کننده برخی از مدیران ارشد دولتی باعث شده است که در استان مازندران ابتدایی ترین نقطه تولید در صنعت آبزی پروی نیز در دست خارجی ها باشد، نمی دانم چرا برنامه ریزیان به ظاهر خیرخواه این مردم حاضر به نابودی صنعت تولید ماهی قزل آلا در این استان هستند؟
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران منفعت طلب آگاهانه وزارت جهاد کشاورزی را تبدیل به جهاد واردات کرده اند، با تدبیر واردات محور و تزریق محصولات معیوب خارجی در آمد در حدود 30 هزار نفر خانواده مازنی که درگیر در تولید و تکثیر ماهی قزل آلا هستند را می خواهند قطع کنند.
 
وی افزود: نتیجه مدیریت به اصطلاح اعتدال مابانه در بخش کشاورزی در استان مازندران بیکاری، فقر و گسترش مهاجرت به تهران شده است. بجای توسعه خوی اشرافی گری و خرید ابزارهای و تجمل ناشی از مستی اشرافیگری، به فکر تجهیزات و فناوری های فرسوده در صنایع تبدیلی شیلات در مازندران باشید.
 
بذرپاش تاکید کرد: مردم تا کی با تدبیر یخ زده شما را در هر زمستان تحمل کنند. این تدبیر یخ زده معنی یخ زدن تمام دارایی یک باغ دار مازندارنی را متوجه نمی شود،‌ مدیریت کاخ نشین به دنبال خانه نشینی کشاورزی است.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توصیه پذیر، توصیه های اقتصادی را از اتاق های فرمان واردات دریافت می کند، گفت: تفکر شاه سلطان حسینی یعنی تسلیم در برابر اقتصاد استکباری، امروز باید نگران طرح های مختلفی که به دنبال براندازی تولید کننده داخلی هستند، باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید