در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم

اقتصاد کشور از بی‌تصمیمی رنج می‌برد

اقتصاد کشور از بی‌تصمیمی رنج می‌برد
بر طبق آمار، هزار و ۰۰ ۳ شغل به ایجاد تولید مسکن مربوط است و اینکه دولت‌ها موظف به مسکن دار کردن مردم و خانوارهای کم درآمد جامعه هستند یکی از اصول‌ قانون اساسی ما است و کسی که آن را زیر پا می‌گذارد نتیجه‌اش رکود در این بخش و رسیدن تولید مسکن به پایین‌ترین میزان خود طی بیست سال گذشته می‌شود.
مهرداد بذرپاش در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت: ما هرسال در این ایام گردهم می‌آییم که در این تجمع‌ها یکسری تصمیمات بزرگ تکرار می‌شود.
 
وی انقلاب را از تصمیم‌های بزرگ ملت دانست و گفت: این ملت بزرگ دشمن بزرگ هم دارد که در برابر آن نمی‌توان عادی برخورد کرد و نیاز به تدابیر مهم دارد.
 
صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز افزود: یکی از خدمت‌های امام راحل بالا بردن سطح ملت بوده است که طرف مقابل نیز به این موضوع اذعان دارد.
 
وی با بیان اینکه ایران در معادله منطقه‌ای حضور نداشته باشد آن معادله حل نمی‌شود، عنوان کرد: دوسال دیگر که انقلاب ۴۰ ساله می‌شود و به بلوغ خودش می‌رسد زمان پاسخگویی به عملکردها است و باید قبول کنیم کوتاهی‌هایی هم داشته‌ایم.
 
بذرپاش به معرفی گروه‌های مختلف در انقلاب پرداخت و ادامه داد: گروه‌هایی از ابتدا با انقلاب بوده و هستند، گروهی با انقلاب نبوده و نیستند و حتی تلاش کردند انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند، گروهی هم از ابتدا با انقلاب بودند اما از یک جایی به بعد خسته شده و عقب کشیدند و در نهایت گروهی نیز که از نسل جوان‌ هستند با وجود ندیدن امام و انقلاب اما پای آن ایستاده‌اند که رهبری از این گروه به عنوان جوانان مؤمن انقلابی یاد می‌کند.
 
نزاع بین دو طیف منفعت‌گرا و آرمان‌گرا است
وی با بیان اینکه باید اصلاح‌طلب و اصولگرا را کنار بگذاریم، ابراز داشت: امروز نزاع گفتمانی که شکل گرفته بین دو گروه منفعت گرا و آرمان گرا است و این دو جریان در حال ارائه نسخه به جامعه‌ هستند و حتی دهه پنجم انقلاب را این دو طیف جلو خواهند برد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای در اختیار منفعت گرا بوده است، گفت: این گروه معتقد به بازار آزاد است که نتیجه آن افزایش کالای قاچاق بوده است.
وی به موضوع ربا و بانکداری نیز اشاره کرد و افزود: اگر هنوز این مسئله روشن نشده است نتیجه وجود افکار منفعت گرا در جامعه است و این گروه با این حجم از واردات که انجام می‌دهد هرگز مسئله بیکاری حل نخواهد شد.
 
بذر پاش تصریح کرد: اختلاس ۳ هزار میلیاردی در دولت قبل که موجب سرافکندگی دولت بود توسط همین منفعت‌گراها صورت گرفت که در دولت نفوذ کرده بودند.
 
جریان آرمان گرا در اقتصاد نفوذ نکرده است
وی با اشاره به اینکه فساد مردم را عصبانی و ناراحت کرده است، گفت: نیاز به دولت شیشه‌ای داریم تا همه چیز از حقوق تا عملکرد برای مردم روشن باشد.
 
صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز ابراز داشت: اقتصاد کشور از بی تصمیمی دارد رنج می‌برد و موضوع بیکاری و مسکن به تصمیم گیری‌های جدی نیاز دارد؛ اقتصاد از بخش‌هایی است که جریان آرمان گرا در آن نفوذ نکرده است.
 
وی خوابیدن بازار مسکن را از دلایل رکود در کشور دانست و گفت: بر طبق آمار، هزار و ۰۰ ۳ شغل به ایجاد تولید مسکن مربوط است و اینکه دولت‌ها موظف به مسکن دار کردن مردم و خانوارهای کم درآمد جامعه هستند یکی از اصول‌ قانون اساسی ما است و کسی که آن را زیر پا می‌گذارد نتیجه‌اش رکود در این بخش و رسیدن تولید مسکن به پایین‌ترین میزان خود طی بیست سال گذشته می‌شود.
 
بذرپاش با بیان اینکه گروه منفعت گرا به دنبال تغییر تمام اقدامات رقیب گرچه خوب هم باشد، است، افزود: طرح شبنم تعطیل شد و هیچ طرحی جایگزین آن نشد که نتیجه آن اضافه شدن حدود ۵ هزار میلیارد دلار به کالای قاچاق بود.
ترامپ به برجام پایبند نخواهد بود
 
وی اظهار داشت: با برجام ماهیت برنامه هسته‌ای ایران از بین رفت و ماهیت تحریم‌ها باقی ماند و آمریکا به بهانه برجام اهرم بازدارنده علیه ایران را بالای سر کشور ما نگه داشته است و محال است ترامپ از برجام کوتاه بیاید و آن را اجرا کند.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات حساسی در پیش رو داریم، افزود: وحدت جریان‌های انقلابی لازم است اما کافی نیست.
 
وی در خصوص کاندیدای اصولگرا در انتخابات گفت: باید بزرگترهای این شورا فهرست و اشخاصی را تعیین کنند که در این خصوص طرف مقابل در وضع بهتری نسبت به ما قرار دارد لذا باید روش‌هایی را اتخاذ و طبق آن جلو برویم.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید