صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مشهد مقدس

رسانه ها باید مانع القای ما نمی توانیم شوند

رسانه ها باید مانع القای ما نمی توانیم شوند
رسانه‌ها اگر می‌خواهند زحماتشان بازی‌ای در حد روزنامه، سایت و غیره نباشد باید علیه مدعیان طعنه‌زن ما نمی‌توانیم فریاد بکشند و ترویج شعار ما می‌توانیم و کنار گذاشتن شعار ما نمی‌توانیم مهمترین وظیفه اصحاب رسانه است.
 به گزارش بسیج رسانه، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شرای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر بسیج رسانه در مشهدمقدس گفت:  واژه‌های وطن‌پرستی، وطن‌دوستی و ملی‌گرایی در برخی جاها مانند انتخابات‌ها که برجسته‌تر از سایر موارد است دیده می‌شود و این سه مهم شاخصه‌هایی دارد که اولین ویژگی آن نگهبانی و حراست از این آب و خاک است و کسانی بودند که این موضوع را عمل و عده‌ای دیگر تنها در قالب شعار نشان دادند.

وی افزود: شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند و رجزخوانی بی‌پشتوانه معنا ندارد و ما رجزخوانی این مجاهدت‌ها را داریم و دشمنانی مانند داعش تعارف ندارند و ریختن خون شیعه را حلال می‌دانند.

بذرپاش با بیان این مطلب که  حق ادعای وطن پرستی متعلق به امثال شهید خزایی است تصریح کرد: شهیدان جهانی و خزایی باید ادعای وطن‌پرستی کنند یا کسانی که در شبکه‌های دشمن در لندن علیه نظام سخن می‌گویند و عده‌ای هستند که حاضر نیستند فرزندشان در مرز خدمت کند و از ابزاری مختلف از رهبری به پائین‌تر جهت خدمت در شهر خودش استفاده می‌کند.عیار وطن‌پرستی پیش از این را هم در دوران دفاع مقدس داشتیم و باید ببینیم کجاها خون دادیم، کجاها دل‌نگرانی و غیره داشتیم و آن‌وقت می‌توانیم ادعای وطن‌پرستی کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد ناامیدی کار خوبی نیست و خیانت به کشور است و این کار بیشتر باهدف کنار گذاشتن رقیب انجام می‌شود و اگر القای ما نمی‌توانیم در میان جوانان محقق شود کار جمهوری اسلامی تمام است و از این بدتر تصمیماتی است که برداشت عموم مردم به‌ویژه نسل جوان را تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: دنباله‌روهای القای پیام ما نمی‌توانیم هم اقداماتی در این مسیر دارند و در مسیر آرمان‌های الهی باید نوگرایی و پیشرفت باشد و اگر توافقی انجام دادیم که در بازه زمانی ۱۰ ساله به اهدافمان نرسیدیم کاری نکرده‌ایم و تمامی کارها عبس و بیهوده بوده است و در چنین شرایطی نمی‌توانیم توقعی از کارشناسان و متخصصان داشته باشیم.

بذرپاش با بیان این مطلب که باید جلوی القای ما نمی توانیم را بگیریم گفت: پس از اتفاقات هسته‌ای، متقاضیان رشته‌های هسته‌ای به کمتر از یک هشتم آمار قبلی رسیده بود و با دقت ۱۰ به توان منفی ۴ بود و این یعنی نتوانستیم جلوی القای نامیدی و ما نمی‌توانیم را بگیریم.

وی ادامه داد: کسی که در این کشور سال‌ها یک مسئول ارشد بوده است فرزندش را به سرکلاس درس نمی‌فرستد و او را به خارج از کشور اعزام می‌کند و به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه واژه ما نمی‌توانیم را عنوان کرده است.

نماینده سابق مجلس با اشاره به رسالت اصلی رسانه ها گفت: رسانه‌ها اگر می‌خواهند زحماتشان بازی‌ای در حد روزنامه، سایت و غیره نباشد باید علیه مدعیان طعنه‌زن ما نمی‌توانیم فریاد بکشند و ترویج شعار ما می‌توانیم و کنار گذاشتن شعار ما نمی‌توانیم مهمترین وظیفه اصحاب رسانه است.

بزرگترین صدمه کشور از ناکارآمدی مدیریتی است و کشورمان در بسیاری از بخش‌ها از جمله رشد آسیب‌های اجتماعی و دردهای آن  مدیران کارآمد نداشتیم و داریم به مرز و مرحله خطر می‌رسیم.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی جامعه گفت: یکی از این معضل‌ها رشد طلاق در جامعه اسلامی است، کاری که بسیار منفور است و برای حفظ کیان خانواده هیچ کاری نکرده‌ایم و روشن‌فکرنماهای زیادی آمدند و رفتند و هیچ کاری نکردند و با نسخه‌هایی که پیچیدند یکی از عوامل اصلی رشد آسیب‌های طلاق، اعتیاد و غیره بوده است و رسانه تنها توصیف‌گر این موضوع شده است و حرف‌های اساسی را در بالارفتن سن ازدواج، علل عدم ثبات زندگی مشترک و غیره نزده‌اند و باید در جهت رفع این معضلات هم هشدار و هم راه‌حل بدهیم.

بذرپاش افزود: مسئولان در درجه اول باید کار کنند، اما مهمتر از آن‌ها خود خانواده‌ها هستند که به عنوان اصلی‌ترین نهاد باید مانع طلاق بشوند و رسانه‌ها هم در این زمینه باید وظیفه پدر، مادر، برادر و خواهر و دیگر اعضای خانواده را گوشزد کنند.

وی در پایان گفت: ما به عنوان رسانه نقشی در جهت رفع آسیب‌ها داریم و برخی بی‌عرضه‌ها با پاک کردن صورت مسئله حواس جامعه را پرت می‌کنند و رسانه‌ها نباید تحت تاثیر القاعات غلط قرار بگیرند و باید از ارائه و القای آدرس‌های غلط جلوگیری کنند.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید