در  مراسم بزرگداشت شهدای فتنه ومدافعین حرم درشهرستان اسلامشهر

حقوق های نجومی از محل یارانه مردم و از جیب مردم پرداخت شد و برخی به اسم قانون جیب مردم را می زنند/ السابقون بودن حق ویژه خواری ایجاد نمی کند

حقوق های نجومی از محل یارانه مردم و از جیب مردم پرداخت شد و برخی به اسم قانون جیب مردم را می زنند/ السابقون بودن حق ویژه خواری ایجاد نمی کند
در حال حاضر مسافركشي با خودرو شخصي و موتور، مشاغل آزاد و دلالي و موارد ديگري از همين دست، در دسترس‌ترين گزينه‌هاي موجود براي فارغ‌التحصيلان بيكار دانشگاه است/ نگاه قبیله گرایانه را کنار بگذاریم و فرصتها را بطور مساوی و با اولویت جوانان تقسیم کنیم

دکتر مهرداد بذرپاش که در  مراسم بزرگداشت شهدای فتنه ومدافعین حرم در جمع مردم اسلامشهر سخنرانی می کرد بیان داشت که: مردم اسلامشهر هوشیار، بیدار و زنده ایستادهاند و برای همیشه در برابر قدرت های سلطه گر خواهند ایستادهاند. این شهر مهد پرورش شهدایی از قبیل شهید زمانی، هادی شجاع، محمود رضا بیضایی، غلامعلی پناهی و غلامعلی گنجی و بسیاری از مدافعین حرم دیگر است.

وی با بیان این که اسلامشهر دارای مردمانی پرشور و انقلابی است که در بزنگاه ها حضور تاریخی و اثر گذار در دفاع از میهن داشته اند تاکید کرد اسلامشهر شهری دانشگاهی و علم پرور است. وی بیان داشت: که اسلامشهر در دوران دفاع مقدس نزدیک به یک هزار شهید را تقدیم به کشورمان کرده است و از جمله نقاطی بود که جوانانش همچون دوران دفاع مقدس در زمان نیاز به حضور برای دفاع از حرمهای مطهر نیز عاشقانه راهی میدان نبرد با تکفیری ها شدند.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود با اشاره به موضوع فتنه بیان داشت که: دیروز این مردم بزرگ آتش فتنه 88 را خاموش کردند و امروز بی رمقی و خستگی برخی از دولتمردان، به اندازه دوران فتنه کام ها را تلخ کرده است و هفت سال از 9 دی 88 گذشت و اگر ما مردم «فاستقم کما امرت» نباشیم، دشمنان مردم به منفعت طلبی‌های خود ادامه می دهند.

عضو هیئت رئیسه سابق مجلس ضمن تشریح وضعیت فعلی کشور و مقایسه آن با سابق بیان داشت: در خوش بینانه ترین وضعیت، که با فرض نرخ رشد اقتصادی پنج درصدی محاسبه شده، نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ خورشیدی به ۱۵٫۹ درصد و جمعیت بیکار به ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر خواهد رسید. همچنین در بدترین وضعیت ممکن با رشد اقتصادی یک درصد، بیکاری به ۲۵٫۶ درصد و جمعیت بیکار کشور به ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. وی بیان کرد در حال حاضر نرخ بيكاري جوانان و فارغ‌التحصيلان دو برابر نرخ بيكاري است.

وى وضعیت اسلامشهر در بعد اقتصادی و معضل بیکاری را وضعیت مناسبی ندانست و با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارگاه های خرد و کوچک در اطراف این شهر گفت: شهرستان اسلامشهر محل استقرار مجموعه ای از کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ که تولیدات آنها بیش تر در زمینه خودرو می باشد است که متاسفانه در دوران پسا برجام در حال تعطیلی هستند. وی گفت: در حال حاضر مسافركشي با خودرو شخصي و موتور، مشاغل آزاد و دلالي و موارد ديگري از همين دست، در دسترس‌ترين گزينه‌هاي موجود براي فارغ‌التحصيلان بيكار دانشگاه است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نگاه قبیله گرایانه را کنار بگذاریم و فرصتها را بطور مساوری و با الویت جوانان تقسیم کنیم و اگر کارها به دست جوانان بیفتد بدلیل صداقت و انگیزه فراوان حتما تحولی عظیم ایجاد خواهد شد. وی گفت: اعتماد مردم با حرف بدست نمی آید.وی تاکید کرد با نگاه از بالا به پایین نمی توان خدمت کرد و نباید با نگاه مستشاری کشور را اداره کرد.

معاون سابق رییس جمهور گفت: حقوق های نجومی از محل یارانه مردم و از جیب مردم پرداخت شد و برخی به اسم قانون جیب مردم را می زنند. وی تاکید داشت: صرفا مصوبه هیئت مدیره داشتن مجوز پرداختن حقوق های نجومی نیست و السابقون بودن حق ویژه خواری ایجاد نمی کند. شناسنامه دار ها با شفافیت اموال خود را به مردم بی شناسنامه اعلام کنند. قوانین و سازوکارها را به سمت پر شدن جیب شناسنامه دارها می برند. وی بیان داشت مسئولین باید در اتاق شیشه ای زندگی کنند نه از بالای برج های شیشه ای به مردم نگاه کنند. برخلاف جوانان که در کار و تلاش خلاق هستند، ثروت های چند هزار میلیاردی برخی از مسئولین ناشی از نوآوری های خلاقانه در سوء استفاده از رویه ها و برخورداری از رانتهاست.

وى ضمن طرح این سوال که آیا اطلاعات اقتصادی که شما دارید عموم مردم و فعالین اقتصادی هم دارند؟ گفت: برای رانندگی باید گواهی نامه گرفت اما ظاهرا برای مدیریت های کشور صرفا داشتن شناسنامه کافی است!!!!

وی در جملات پایانی خود تاکید داشت: همه با هم و در سایه توجهات امام عصر به سمت تعالی، پویایی، عزت و بزرگی حرکت کنیم. بنده با قلبی سرشار از عشق به مردم ایران زمین باور دارم که می توانیم در سایه تلاش و مجاهدت در مسیر آرمان های الهی و با گام های استوار ایرانی درخور شان و جایگاه آن بسازیم و با اعتماد به توانایی ملت بزرگ ایران، با راه حل خلاقانه، پیشرفت کشور را با جهت گیری رفاه عموم مردم تسریع کرد.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید