در اجتماع بزرگداشت حماسه ۹دی در رامسر

نُه دی روز هیچ جناح خاصی نیست، روز مردم است/اتاق فرمان واردات، مستقر در اتاق های تصمیم گیری کشور است

نُه دی روز هیچ جناح خاصی نیست، روز مردم است/اتاق فرمان واردات، مستقر در اتاق های تصمیم گیری کشور است
برخی ها به دنبال این هستند که مردم و جوانان را از جانمایه امید و توان و تلاش تهی کنند./ متاسفانه با افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته- با واسطه یا بی واسطه- توسط دولت، شاهد کاهش 17 درصدی ارزش پول ملی بوده ایم و این یعنی تشدید رکود و بیکاری بیشتر/ این حجم از واردات برنج، مرکبات و چای، آن وقت دنبال مقصر بیکاری در کشور می گردیم؛ مقصر بیکاری شما هستید و تدبیرتان
دکترمهرداد بذرپاش در اجتماع بزرگداشت حماسه 9دی درجمع مردم رامسر با اشاره به اینکه در فضای بعد از جنگ تا امروز هم هر جا پای اسلام و دین و انقلاب و جمهوری اسلامی و نظام اسلامی مطرح بود، مردم مازندران جزو مدافعانِ سرسخت جبهه‌ی حق بودند، گفت: مازندران، یکی از مراکز اصلی امداد و کمک به انقلاب بوده و باز هم خواهد بود. این استان مفختر به 10284 شهید، 24579 جانباز، 2380 آزاده است. وی در ادامه سابقه ایستادگی و مقاومت مردم مازندران را زیاد و به وسعت تاریخ  دانست و بیان داشت: از دورانهای قدیم منطقه‌ی طبرستان و منطقه‌ی پشت این کوه های سر به‌فلك كشیده بود كه لشكریان فاتح خلفا نمی توانستند از کوه های آن عبور كنند. وی مازندران را رکورددار تراکم سادات فاطمی دانست. بذرپاش سابقه مردم قهرمان مازندران را به همین جا ختم شده ندانست و اذعان داشت که یکی از افتخارات مازندرانی ها سازندگی است. وی بیان کرد: این مازندرانی ها بودند که بازسازی سوسنگرد را قبول كردند و زودتر از همه هم این بازسازی را انجام دادند.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود با اشاره به رشادت های جوانان در سوریه و خان طومان گفت: آیا تاریخ می تواند شهید محمد بلباسی را فراموش کند؟ آیا کسی می تواند دم از رشادت بزند و از شهید علی جمشیدی و یا  شهید رضا حاجی‌زاده و یا تمامی 13 شهید خان طومان حرفی نزند.

عضو هیئت رئیسه سابق مجلس با بیان وضعیت حال حاضر کشور بیان داشت: مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود نرخ بیکاری فصل تابستان در مازندران را 10 و سه دهم درصد اعلام کرده است. وی با اشاره به عدم برنامه ریزی درست در زمینه تولید اشتغال ، یکی از ظرفیت های این استان و به ویژه شهر رامسر را  اشتغال خانگی اعلام کرد. وی با بیان قابلیت های استان مازندران در حوزه کشاورزی و رتبه دوم توليدات باغي آن گفت که متاسفانه طبق آمارها در سال 94، 22 درصد بیکاران استان به دلیل بیکاری از کشاورزی بوده  که بسیار تاسف بار است.

وی هم چنین با اشاره به واردات بی رویه برنج، مرکبات و چای و بی توجهی به "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افزود: هرچه واردات برنج، مرکبات و چای بیشتر شود، طبیعتاً تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلاسازی ها هم بیشتر خواهد شد ؛ این حجم از واردات برنج، مرکبات و چای، آن وقت دنبال مقصر بیکاری در کشور می گردیم؛ مقصر بیکاری شما هستید و تدبیرتان. امروز، کشاورزی در گیلان و مازندران به گروگان بی تدبیری و واردات بی رویه درآمده است.

دکتر بذرپاش با اشاره به حوادث سال 1388 و فتنه بیان کرد: بنابر گزارش های موجود خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است! عددی که می توانست بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید در کشور فراهم نماید. وی عنوان کرد با این حال بعد از اتفاقات فتنه 88 و خسارت های داخلی که به کشور وارد شد کشور های غربی با تشدید تحریم های خود علیه ایران سعی داشتند وضعیت داخلی کشور را ملتهب کنند و اوج این تحریم ها در سال 90 اتفاق افتاد.

وی افزود : تا نبرد فقر و غنا هست،هر روز نُه دی است؛ تا جنگ اشرافیت و جمهوریت هست، هر روز نُه دی است؛ تا ستیز استحاله و استقامت هست، هر روز نُه دی است. نُه دی روز هیچ جناح خاصی نیست، روز مردم است؛ روز حضور واقعی و نه نمایشی مردم. عده ای بیچاره و از مردم بریده، گدایی تحریم از بیگانگان می کنند و از رئیس جمهور جدید می خواهند ایران را تحریم کند، همین کار را اسلاف آنها در سال 88 انجام دادند التماس کردند که ایران را تحریم کنید؛ واقعاً اسم این را چه باید گذاشت جز بی صفتی؟ وی ضمن تاکید بر درایت مقام معظم رهبری در حوادث فتنه 88 عنوان کرد: اگر با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همراهی مردم اتفاقات سال ۱۳۸۸ کنترل نمی‌شد چه بسا اکنون شرایطی مثل سوریه و عراق داشتیم و نه تنها امنیت نداشتیم . این‌ موفقیتها در برابر فتنه بزرگ 88 ناشی از توجه ملت ایران اسلامی به ولایت فقیه است. وی همچنین گفت: اعتقاد قلبی دارم مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ بعد از انتخابات88 این بود که بین ما مردم شکاف بیندازند. انقلاب ما زنده است، انقلابی که نتواند در دوران فتنه¬ها از خودش دفاع کند، زنده نیست.

بذرپاش در ادامه با تشریح مسائل فعلی کشورگفت: آنچه مشکل امروز است واسطه‌گري و دلالی سايه انداخته بر سر خانواده های کشاورزان است. برخی ها  بجای كاهش هزينه‌هاي كشاورز به دنبال افزایش دردسرهای آنها در این سالها بوده اند.

معاون سابق رییس جمهور بیان کرد: شبکه های قدرت و ثروت با واردات انبوه مزیت ارزنده تولید در این خطه را زمین گیر کرده اند. بعضی از مهندسان جهادگر سابق ، امروز در کسوت های دولتی تبدیل به واردکنندگان بزرگ شده اند. بذرپاش ادامه سخنان خود اشاره داشت : آیا چای ایرانی صلاحیت صادارت را به دنیا را ندارد که امروز قدرت رقابت با چای های بی کیفیت خارجی را به دلیل منافع شبکه های قدرت و ثروت از دست داده است ؟ آیا برنج ایرانی صلاحیت صادارت را به دنیا را ندارد که امروز حتی در بازارهای داخل هم غریب افتاده است؟

 وی گفت: نمی توان هم مدیر ارشد دولتی بود و هم جزء کارتل های بزرگ واردکننده برنج، چای و مرکبات ؛  مضحک است که اتاق فرمان واردات مستقر در برخی اتاق های تصمیم گیری کشور است.
دکتر بذرپاش با اشاره به گرانی دلار طی چند روز گذشته اظهار داشت: متاسفانه با افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته- با واسطه یا بی واسطه- توسط دولت، شاهد کاهش 17 درصدی ارزش پول ملی بوده ایم و این یعنی تشدید رکود و بیکاری بیشتر ؛ چراکه هزینه تمام شده تولید بسیار بالا خواهد رفت و معلوم نیست کدام عقل سلیمی گران شدن دلار را به دولت تجویز می کند؛ چرا که این گران شدن اگر قدری درآمدهای دولت را بالا ببرد ، اما از طرف دیگر چند برابر در تشدید وضعیت رکود اقتصاد اثر خواهد داشت؛ یعنی دولت باید هزینه های چند برابر آن درآمد را انجام دهد تا بتواند اقتصاد را از رکود خارج کند.

وی با اشاره به عظمت خادمی در مکتب انقلاب اسلامی گفت: وقتی امام امت با عظمت خود را خادم مردم معرفی می کند و رهبرمعظم انقلاب هم خود را خدمتگزار مردم می دانند، چرا برخی ها در مقابل عظمت و شان ملت ایران خضوع نمی کنند.

وی بیان داشت امروز بزرگترین خدمت این دولت شجاعت پذیرفتن بازنشستگی و تحویل امور کشور به جوانان است. و برخی ها به دنبال این هستند که مردم و جوانان را از جانمایه امید و توان و تلاش تهی کنند و البته این کار به فضل الهی محقق نخواهد شد.
بذرپاش جوانان را سرشار از امید و نشاط دانست و بیان کرد جوانان مایل اند کارهای بزرگ را با شجاعت و خطرپذیری انجام دهند و این را می توانند. وی تاکید کرد: باید روحیه و امید خود را برای دفاع از این کشور حفظ نماییم که این سرمایه بسیار بزرگی است و این همان نقطه ای است که در فتنه دشمن به دنبال تخریب آن بود. حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی توقف‌ناپذیر است و ما ملّت ایران این راه افتخارآمیز را روزبه‌روز جلو خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: همین شما هم نسلان من به توفیق الهى، به فضل پروردگار به فرموده رهبری خواهید دید آن روزى را که دشمنان مستکبر گردنکشِ ظالم در مقابل این ملت بزرگ مجبور به خضوع و خشوع بشوند.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید