در یادواره شهدای مدافع حرم منطقه ۱۲ تهران

برخی از مردم گذشتند تا نجومی‌بگیر شدند

برخی از مردم گذشتند تا نجومی‌بگیر شدند
عیار ملی‌گرایی نه با بورسیه‌های تحصیلی آمریکا و در زیر باران‌های لندن بلکه زیر آفتاب فکه و شلمچه خود را نشان می‌دهد.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم در یادواره شهدای مدافع حرم منطقه 12 تهران که در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد، با بیان اینکه تا تاریخ تاریخ است مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم، اظهار داشت: شهادت به منزله تصفیه و درمان روح خسته جامعه است ، جامعه‌ای که در روزمرگی دنیایی فرو رفته است.

وی افزود: شهید روح زنگار گرفته جامعه را تازه می‌کند و ما غافلیم که چه حق بزرگی بر گردن ما دارند.

بذرپاش ادامه داد: حواسمان نیست که روح هر شهید چه اثر قوی در بازسازی روحیه اجتماعی جامعه دارد و امنیت سخت تنها دستاورد شهدا نیست و شهدا مهمتر از آن امنیت اخلاقی را برایمان به ارمغان آورده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر بنا بر ادعای ملی‌گرایی باشد شهدا ملی‌گراترین افراد این کشورند، گفت: دلیلش این است که نه در حرف بلکه در عمل دفاع از خاک و هویت و غیرت را معنا بخشیدند و آنها ملی‌گراترین افرادند که می‌توانند این ادعا را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه ملی‌گرایی واژه‌ای نیست که عده‌ای با آن بازی سیاسی و قبیله‌ای کنند بلکه باید به ملت، کشورت هویت و دین‌ات با عمق وجود باور داشته باشی و اگر روزی خطری کشور را تهدید کرد از آن دفاع کنی و نه اینکه در وقت خطر احساس تکلیف درس خواندن در آمریکا و انگلیس داشته باشی.

بذرپاش در همین راستا، خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای ملی‌گرایی می‌کنند نام و تعداد شهدای خود را از زمان جنگ تحمیلی تاکنون اعلام کنند تا ما به رشادت‌شان ایمان بیاوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در همین راستا خاطرنشان کرد: ملی‌گرایی دُرّ گرانی است که به هر کس نمی‌‌دهند و عیار ملی‌گرایی نه در استودیوی BBC و VOA بلکه در میدان عمل مشخص می‌شود.

وی در همین زمینه، افزود: عیار ملی‌گرایی در خرمشهر، شلمچه، فکه و طلائیه مشخص می‌شود و عیار ملی‌‌گرایی خود را در آب و هوای بارانی لندن نشان نمی‌دهد بلکه در آفتاب سوزان فکه رخ‌نمایی می‌کند.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم از عزیزترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند، تصریح کرد: حتماً پیش خود فکر می‌کردند که لااقل برخی از وقت خود را برای اعتلای میهنمان می‌گذارند ولی در آن دنیا جلوی خیلی‌ها را خواهند گرفت که ما از جانمان گذشتیم ولی شما نه تنها از وقت خود نگذشتید بلکه کم هم گذاشتید و نجومی‌بگیر شدید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با بیان اینکه شهدا درس از خودگذشتگی دادند و نه از مردم گذشتن و به خود رسیدن، تصریح کرد: شهدا برای مردم از خودشان گذشتند و به خدا رسیدند ولی عده‌ای از مردم گذشتند، به خودشان رسیدند و نجومی‌بگیر شدند.
وی با بیان اینکه وجدانمان را با برگزاری یادواره شهدا آرام نبخشیم بلکه با کار و تلاش مجدانه برای خانواده‌های آنها و معیشت مردم و اشتغال جوانان وجدان دردمان را درمان کنیم، خاطرنشان کرد: باید خانواده‌های شهدا خیالشان راحت شود که خون شهیدشان هدر نمی‌رود و این یعنی شهیدپروری را فراموش نکنیم و بدانیم که شهدا با خدا معامله کردند نه با فلان اتحادیه و سازمان بین‌المللی.

بذرپاش ادامه داد: معامله با خدا قطعاً کارآمدتر از مذاکره با دیگران است چون هم خیر مادی دارد و هم شامل فضل الهی و اخروی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با انتقاد از رویکرد برخی سیاست‌مداران اظهار داشت: همیشه در کشور عده‌ای نقش هیأت عالی حفاظت از کشور را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد دوقطبی هسته‌ای و مسائل اقتصادی بودند و  نتیجه آن نیز این شد که توان هسته‌ای کشور را بتن ریختند و تعطیل کردند و در عرصه بعد نیز می‌خواستند دوگانه جنگ منطقه‌ای و اقتصاد را ایجاد کنند که در آن صورت مظلوم‌ترین افراد شهدای مدافع حرم باشند کما اینکه در ماجرای هسته‌ای شهدای هسته‌ای مظلوم بودند.
بذرپاش با بیان اینکه می‌خواستند به خانواده‌های مدافع حرم القا کنند که دفاع از حرم توسط فرزندانتان اشتباه بوده است، گفت: باید آدرس‌ها را بشناسیم تا گرفتار آدرس‌های غلط و این دوگانه‌سازی‌ها نشویم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پایان، تصریح کرد: خانواده‌های شهدای حرم ایستاده‌اند ولی این آدرس‌های غلط و القای آن به جامعه این خانواده‌ها را اذیت می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید