صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

پس از ثبت نام در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی

مجلس باید مطلوب ملت باشد و نه مطلوب دولت

مجلس باید مطلوب ملت باشد و نه مطلوب دولت
کشور در حال حاضر در شرایط بدی از نظر اقتصادی به سر می‌برد و معتقدم کسانی که برای این مهم برنامه‌ای جدی دارند، باید حضور یابند و مردم را نیز از برنامه‌های خود آگاه کنند.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابی تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد. وی سپس با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آمار بالای ثبت‌نام‌کنندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این آمار دور از انتظار نیست اما برای مجلس خبرگان رهبری قدری محل تأمل است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: ما در مجلس هفتم نیز شاهد آمار بالای ثبت‌نام کنندگان بودیم. حتی میزان کسانی که تأیید صلاحیت شدند نیز به همین میزان بالا بود که در نهایت در معرض نهایی انتخابات قرار گرفتند. فلذا این عدد فاصله‌دار نیست و نشان می‌دهد کشور از آزادی و دموکراسی برخوردار است و همه می‌توانند خود را عرضه کنند ولی حتماً باید از مجاری قانونی عبور کرده و پس از اعلام نهایی شورای نگهبان مردم می‌توانند یک انتخاب اصلح داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه کاندیداهای مجلس حتماً باید برای آینده به ویژه اقتصاد برنامه داشته باشند، گفت: کشور در حال حاضر در شرایط بدی از نظر اقتصادی به سر می‌برد و معتقدم کسانی که برای این مهم برنامه‌ای جدی دارند، باید حضور یابند و مردم را نیز از برنامه‌های خود آگاه کنند. به گفته وی، مجلس باید مجلس مطلوب ملت باشد و شاخص‌های مجلس مطلوب «ملت» نیز با مجلس مطلوب «دولت» متفاوت است.

وی ادامه داد: دولت‌ها همیشه علاقه دارند مجلس تشکیل شود که همراه و سازگار با آنها باشند تا کمتر نقد شوند. یکی از وظایف اصلی مجلس شأن نظارتی آن است و دولت‌ها همیشه به نظارت‌گریزی علاقه دارد. بذرپاش با بیان اینکه مجلس باید پرسشگر باشد، گفت: مجلسی که پرسشگر نباشد مجلس نیست و من معتقدم مجلس آینده از مجلس فعلی بهتر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شرایط آینده کشور را خاص دانست و اظهار داشت: البته همیشه این شرایط خاص وجود داشته اما به دلیل مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای این ویژگی پررنگ‌تر شده است، چرا که منطقه به مجمع‌الجزایر آدمکش‌ها تبدیل شده و ما نیازمند مجلسی مقتدر و شجاع هستیم که از کشور به نحو احسن دفاع کند و تحت تأثیر دوقطبی‌های کاذب قرار نگیرد.

 بذرپاش خاطرنشان کرد: مجلس باید پرسشگر باشد که مثلاً چرا یارانه مردم اینگونه شده است و یا چرا برخی از ارکان کشور تعطیل می‌شود و یا اینکه چرا قیمت نفت در دنیا به یک سوم رسیده اما عده‌ای به دنبال گران کردن بنزین در کشور هستند این چه فایده‌ای دارد؟ وی در مورد قانون محدودیت ویزا علیه ایران توسط آمریکا گفت: تیم مذاکره‌کننده این قانون جدید را قبول ندارد اما وقتی چیزی در کنگره به عنوان قانون تصویب و سپس توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود دیگر دلیل ندارد وزیر امور خارجه یک کشور نسبت به آن واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: باید در مقابل این قانون آمریکا اقدام متقابل صورت گیرد و ما باید مکانیزم‌های بازدارنده در مقابل تحرکات این چنینی انجام دهیم. بذرپاش معتقد است که یکی از ایرادات برجام مشخص نبودن داوران طرف آن است و گفت: داور ما باید آژانس باشد و اگر تخطی از سوی ما صورت گرفت با سوت زدن خطا را به ما اعلام کند. نماینده مردم تهران در مورد بدعهدی آمریکا گفت: در گذشته دوستانی این پیش‌بینی را نسبت به بدعهدی آمریکا می‌کردند اما به ما می‌گفتند شما نگران نباشید و حتی می‌گفتند شما کثیرالشک هستید. بنابراین امیدوارم با این اتفاق دوستان واقع‌بینانه‌تر صحنه را نظاره کنند.

بذرپاش گفت: حتی خود تیم مذاکره‌کننده هم این را قبول ندارد وقتی یک چیزی تبدیل به قانون و ابلاغ می‌شود نمی‌توان گفت وزیر خارجه آن کشور نامه نوشته است. وی تصریح کرد: این مسئله مثل این است که ما یک قانونی را در مجلس تصویب کنیم و شورای نگهبان تأکید کند و سپس رئیس‌جمهور ابلاغ کرده و بعد آقای ظریف نامه بنویسد و بگوید نگران نباشید ما این کار را انجام نخواهیم داد، چرا که وقتی یک قانون تصویب شد و رئیس‌جمهور نیز آن را ابلاغ کرد حتماً اجرا خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات آتی آمریکا حدود 8 ما دیگر است و اگر قرار باشد رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در این کشور روی کار بیاید، ممکن است همه چیز را تغییر دهد، رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه بیشتر سر کار نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید