صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی

پس از برجام یک پشنهاد سرمایه‌گذاری هم نداشتیم

پس از برجام یک پشنهاد سرمایه‌گذاری هم نداشتیم
پرونده هسته‌ای در سال 2003 باز شد چرا که ایران متهم به ساخت سلاح شده بود در آن زمان هر چند دولت خطا کرده بود ولی کشور پشت آن دولت را خالی نکرد و محکم پشت موضوع هسته‌ای ایستاد و از همه مرکزها حمایت کرد همه بحران هسته‌ای از دولت اصلاحات شروع شد و میراث آن به دولت قبل رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: اگر در جامعه برای موضوعات اساسی فکر کردیم که چه بهتر ولی اگر به این فکر باشیم کسی از بیرون و خارج برای ما کاری انجام دهد، اشتباه است.

وی با طرح این سوال که چگونه آمریکا به دنیا زور می‌گوید، افزود: پاسخ اینجاست که آمریکا با تسلط به حوزه علم و صنعت و استفاده آن در حوزه‌های صنعت، فناوری و جاسوسی توانسته به دنیا زور بگوید. علم و فناوری تولید قدرت می‌کند و در نهایت به ثروت به جایی رهنمون می‌شود که قدرت در آنجا باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنان تصریح کرد: مسیر اقتصاد و آینده زندگی ما از مسیر درست این دانشگاه‌ها می‌گذرد که اگر این مسیر را بر روی ریل انداختیم موفق هستیم.

بذرپاش ادامه داد: آمریکا 12 هزار کیلومتر آن طرف‌تر افغانستان را می‌گیرد تمام افغانستان با با خاک یکسان می‌کند به جرم اینکه می‌گوید (آمریکا) امنیت ملی ما به خطر می‌افتد ولی ما در داخل کشورمان حرف از انقلاب می‌زنیم می‌گویند تندروی می‌کنیم! نکنید این کار را.

وی یادآور شد: لااقل اگر با آمریکا هستید مانند آمریکا فکر کنید طوری جلو می‌روند که قندچی، شریعت رضوی و بزرگ‌نیا را به خائن تبدیل می‌کنند. اصلاً این‌ها به خاطر مقابله با آمریکا شهید شدند. سه شهید 16 آذر به خاطر نه گفتن سیاست‌های استکباری آمریکا شهید شدند ولی برخی‌ها می‌خواهند طوری رفتار کنند کسی جرأت نکنند بگوید بالای چشم آمریکا ابرو است.

این نماینده همچنین تصریح کرد: آمریکا هرکاری توانسته علیه ملت ما انجام داده است و این کار را هم ادامه می‌دهد و ول کن هم نیست گرچه وقتی حرفی از آمریکا زده شود می‌گویند تندرو است اشکالی ندارد همیشه آدم‌هایی ایستاده بر مبانی اصول را تندرو می‌خوانند. البته من نگران خانواده امام هستم اگر امام الان وجود داشت جزو تندروترین افرادی بود که این‌ها عنوان می‌کنند. از انگ تندروی و افراطی نترسید این‌ها یک روش و اسم رمز دشمن است برای از میان به در کردن افراد پایبند به اصول.

بذرپاش در حوزه صنعت گفت: ما در این زمینه در کشور بسیار امتحان کردیم از جمله حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی، خودرو، صنایع دریایی که جزو صنایع اصلی است همچنین نسبت  بخشی از سرمایه گذاری پول‌ها و سوق دادن به این سمت نیز اقدام کردیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه اصلی خیلی فاصله داریم. آمریکا برای 20 سال آینده 1800 میلیارد دلار فقط در حوزه هسته‌ای هزینه کرده است این یعنی 18 برابر کل بودجه ما.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: کشوری که نتواند قدرت دفاعی داشته باشد نمی‌تواند پیروز باشد سیاست در این حوزه معلوم است و دولت اصلاحات آقای نیلی سند استراتژی توسعه صنعتی کشور را ارائه داد و رونمایی شد و  دولت قبل نیز کار خودش را کار کرد و سند توسعه راهبردی را دنبال کرد ا ین دولت هم به هیچ کدام از این اسناد توجه نکرد و سندی با عنوان دیگری ارائه کرد مشکل اساسی ما همین است که پایبند به برنامه نیستم یکی از رمز موفقیت ثبات و ایستادن در برنامه است.  هر دولتی سر کار می‌آید هر زمان اقدام به معرفی کابینه خود می کند بهتر است برنامه پنج ساله توسعه را هم ارائه دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجوها عنوان کرد: هر کجا ظلم بود باید علیه آن برخاست آمریکا هنوز یکی از ظالم‌ترین‌ها علیه بشر به ویژه جمهوری اسلامی ایران است. اگر برخی ادعا می‌کنند که در دولت قبل تقلب شده است پس بگوییم این رأی‌ آوردن‌ها هم در دولت جدید تقلب است؟ کشور قانون دارد. همه انتخابات در کشور سالم است چرا که در سال 92 هم همان دولت و همان شورای نگهبان ناظر بودند. هم انتخابات احمدی نژاد و هم روحانی کاملا قانونی بود حتما نظر ما آقای روحانی نبود و اگر اصولگرایان شصت تکه نمی‌شدند رأی آنها توزیع نمی‌شد.

«اختلاف 250 رای حدنصاب را همه قبول کردند نه کسی شورشی کرد و نه کسی به خیابان ریخت و نه کسی رئیس جمهور را غیرقانونی خواند و نه کسی سطل زباله و دانشگاه را آتش زد. اتفاقا همه رقبا هم تبریک گفتند. در سال 84 انتخابات را که آقای خاتمی برگزار کرد چطور در آن زمان که احمدی نژاد رأی آورد تا لحظه آخر می‌گفتند این رئیس جمهور قانونی نیست و این در صورتی ایت که فاصله رأی حدود 8 میلیون نفر بود.»

*بحران‌های هسته‌ای از زمان خاتمی آغاز شد
وی همچنین اضافه کرد: پس نامه 1929 که علیه ما وضع شد به خاطر چه انجام شد؟ فتنه بزرگ 88 به خاطر نپذیرفتن انتخابات بود که کل مذاکرات  هسته‌ای را متوقف کرد و تبدیل به قطعنامه 1929 شد. آمانو هم چند روز پیش گفت که بحران هسته‌ای زمان خاتمی آغاز شد نه زمان جلیلی. بلایی که سر کشور آمد کم بود؟

*همه بحران‌های هسته‌ای کشور از دولت اصلاحات شروع شد
بذرپاش تاکید کرد: پرونده هسته‌ای در سال 2003 باز شد چرا که ایران متهم به ساخت سلاح شده بود در آن زمان هر چند دولت خطا کرده بود ولی کشور پشت آن دولت را خالی نکرد و محکم پشت موضوع هسته‌ای ایستاد و از همه مرکزها حمایت کرد همه بحران هسته‌ای از دولت اصلاحات شروع شد و میراث آن به دولت قبل رسید. پیشرفت با حرف اتفاق نمی‌افتد ما در دوران احمدی‌نژاد جهشی در حوزه هسته‌ای داشتیم.

این نماینده خاطرنشان کرد: اگر قدرت را از شما بگیرند می‌گذارند در خیابان‌ها به راحتی راه برویم؟ کشوری که قدرت نداشته باشد خبری از ثروت در آن نیست. میزان تحقق برنامه‌های توسعه دولت‌ها تنها 25 درصد است که ما پیشنهاد می‌کنیم این مدت به 4 سال تقلیل یابد تا هر دولتی بتواند گزارش روشنی از برنامه توسعه خود داشته باشد و در پایان به تکمیل برنامه‌های خود بپردازد سرمایه اصلی ما دانشجوها هستند و اینکه پایه تولید ثروت و دانش است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا خود توطئه است و توطئه آن اداره کل دنیا است آمریکا یک توهم توطئه نیست شرط اولیه ملی‌گرایی دفاع از خاک است، گفت: شاخص اقتصادی به حرف نیست بلکه روی کاغذ است. یکی از انتقاد‌های ما در دوران آقای احمدی‌نژاد ورود افرادی مثل آقای خاوری بود که باعث بدنامی دولت قبل شد از همانجا بود که من از آن دولت جدا شدم اگر خواستیم دولت‌ها را اینگونه مقایسه کنیم باید شناخت کاملی داشته باشیم.ما دیگر مثل افرادی نیستیم که دولت قبل را نامشروع فرض کردند. بخش اعظمی از پیکره نظام دولت جمهوری اسلامی است.

*پس از برجام یک پشنهاد سرمایه‌گذاری هم نداشتیم
بذرپاش‌ در سوال یکی از دانشجویان این دانشگاه مبنی بر ابعاد نفوذ بیگانگان در حوزه علم و فناوری عنوان کرد: برخی‌ها بحث نفوذ را سیاسی می‌کنند ولی باید بدانیم که نفوذ در حوزه سیاسی اقتصادی و فرهنگی تأثیر جداگانه‌ای دارد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: پس از برجام حتی یک پیشنهاد سرمایه‌گذاری هم از خارج داده نشد مراوده با خارجی‌ها وقتی مثبت است که جابه‌جایی سرمایه اتفاق بیفتد و وقتی منفی است که اقتصاد مصرفی را به ما تحمیل کنند.اینکه هیچ کدام از خارجی‌ها حتی یک پیشنهاد سرمایه‌گذاری خارجی هم نداده‌اند و این بسیار جای تأسف دارد.

نماینده مرد تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 25 میلیارد دلار قاچاق ثبت نشده عنوان کرد: 20 میلیارد دلار تولید داخلی است که سهم ما در تولید داخلی کمتر از یک سوم است و این یعنی یک فاجعه این شاخص در کشوری مانند ترکیه تقریبا 50 است.

بذرپاش در ادامه مطلب فوق به ارائه راهکار دراین زمینه پرداخت و گفت که با نگاه به اقتصاد درمی‌یابیم که اگر کسی تجویز واردات را زیاد کرد باید شک کنیم آن هم کشوری که دچار محدودیت ارزی است از این فاجعه‌تر  قاچاق است دولت هر چه درآمد دارد در بازار آزاد به فروش می‌رساند و این سبب جبران کاهش قیمت نفت نمی‌شود. در این اوضاع اقتصادی همواره ما با بالای 15 درصد نرخ بیکاری همراه هستیم تغییر در ارائه نرخ بیکاری یکی از بروز و ایجاد زمینه‌های نفوذ است اگر کسی عزم جدی برای مبارزه و جلوگیری قاچاق کالا و ارز داشت باید به آن شک کرد. که این فرد یا بی‌خرد است یا نادان و یا خائن به کشور که باید با آن برخورد قهریه کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ در حوزه سیاسی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های نفوذ در  حوزه سیاسی تبدیل جامعه به دو قطبی شدن چرا که می‌دانند جامعه آرمانی را به راحتی نمی‌توان از هم گسیخت اینکه 162 شبکه فارسی‌زبان در ماهواره‌ها ایجاد کردند و پول آنها را عربستان و سرویس‌های خارجی آمریکا، انگلیس و اسرائیل تأمین می‌کند این‌ها رکن‌های تهاجمی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بذرپاش در خاتمه با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: با ورود روسیه و ایران در معادله منطقه‌ای به خصوص سوریه دیدیم که چگونه دشمن شکست خورد. شعار نه غزه نه لبنان را مردم نگفتند بلکه این شعار قبلا ساخته شده بود اگر قرار بود این شعار تجویز شود معلوم نبود اکنون داعش در ایران چه بلایی سر زن و بچه‌های ما می‌آورد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید