صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت

فرجام برجام با تصویب عجله‌ای قطعنامه شورای امنیت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است

فرجام برجام با تصویب عجله‌ای قطعنامه شورای امنیت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است
صدور قطعنامه باعث محدود شدن میزان بررسی‌ها خواهد شد و به نوعی امکان اصلاح بندهای آن علیه امنیت ملی ما را با مشکل مواجه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست سالانه تحکیم وحدت که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، گفت: تصویب عجله‌ای قطعنامه شورای امنیت که بسیار بیش از برجام برای ما محدودیت ایجاد کرده بدون آنکه نهادهای مسئول در داخل کشور آن را ارزیابی کنند مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: صدور قطعنامه باعث محدود شدن میزان بررسی‌ها خواهد شد و به نوعی امکان اصلاح بندهای آن علیه امنیت ملی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجام برجام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، اظهارداشت: باید موارد فوق را مدنظر قرار داد تا بتوانیم منافع ملی را تامین کنیم.
بذرپاش در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به عملکرد روسای پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: عده‌ای می‌‌خواهند عملکرد محدود آقای عباسی در سازمان انرژی اتمی را زیر سوال ببرند و این در حالی است که روسای پیشین این سازمان افراد هم‌جناحی همین زیر سوال برندگان هستند.

وی در همین زمینه یادآور شد: حدود 16 سال سکان سازمان انرژی اتمی به دست آقای دکتر امراللهی بود، با همه احترامی که برای ایشان قائلیم سلیقه سیاسی وی مشخص است؛ بعد از آقای امراللهی نیز آقای دکتر آقازاده 12 سال سکان هدایت این سازمان را برعهده داشت یعنی 8 سال در دوره آقای خاتمی و 4 سال هم در دوره آقای احمدی‌نژاد.

«4 سال هم هدایت سازمان انرژی اتمی برعهده آقای صالحی بود که دو سال از آن در دوره آقای احمدی‌نژاد و در دو سال دیگر در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی سپری شد و در تمام این دوران فقط دو سال آقای عباسی در سازمان انرژی اتمی حضور داشت. فردی که در لیست ترور سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشت و حتی اقدام به ترور نیز کردند که به لطف خدا ناکام ماند».

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که با توجه به حضور افراد نام‌برده در سازمان انرژی اتمی حال چه سلایق سیاسی و دولت‌هایی باید پاسخگوی عملکرد هسته‌‌ای باشند اظهار داشت: ما از تمامی عملکردها دفاع می‌کنیم و به آن می‌بالیم اما برخی تمام عملکرد خود را رها کرده و می‌گویند فقط دوره آقای عباسی ایراد داشته است.
بذرپاش اضافه کرد: همین افراد تاکید می‌کنند که توسعه ماشین‌های IR1 کار غیرضروری بوده و برخی دیگر از مباحث را برای زیر سوال بردن همان دو سال بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای امروز باعث مباهات است و این دستاوردها حاصل تلاش کارشناسان، دانشمندان و کارمندان خدوم سازمان انرژی اتمی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: پذیرش این گونه رفتارها و انتقادها از کسانی که سال‌ها عهده‌دار مسئولیت سازمان انرژی اتمی بودند کمی خلاف منطق و اخلاق است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید