صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش «مرگ بر آمریكا» شهر همدان

دشمنان حاضر نيستند سازمان تحريم عليه ايران را كنار بگذارد

دشمنان حاضر نيستند سازمان تحريم عليه ايران را كنار بگذارد
تعهد بین الملی را نمی توان نادیده گرفت و اجرا نكرد اما بهتر است برخی به جای تطهیر چهره آمریكا به فكر ملت خود باشند كه همچنان ایستاده و استوار است.
به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی كه برای حضور در همایش «مرگ بر آمریكا» در همدان حضور یافته بود ،در باغ موزه دفاع مقدس همدان به تببین روند تحریم های هسته ای در طول سالهای اخیر علیه ایران پرداخت.

مهراد بذرپاش در این مراسم با اشاره به اینكه تاریخ درس های بزرگی دارد و تكرار شدنی است، بیان داشت: دلیل ماندگاری افرادی چون حبیب مظاهر در تاریخ اسلام این است كه با شناخت درست ولی زمان خود را یاری كردند و ماندگار شدند که در شرایط امروز نیز این زمینه ها می تواند فراهم شود.

بذر پاش  ادامه داد: از سال ۱۳۸۱ پرونده هسته ای ایران در آژانس بین الملی هسته ای غیر عادی و مذاكرات با سه كشور غربی در این خصوص آغاز شد و در ادامه بقیه اعضای شورای امنیت نیز وارد مذاكرات شدند و این در حالی بود كه به تعداد انگشتان دست دستگاه سانتریفیوژ ‌نداشتیم و پس از ماه ها راستی آزمایی، این گروه پیشنهاد تعلیق فعالیت های هسته ای را داد كه موجب تعجب ایران شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی كه پلمب كردن را غیر مودبانه ترین روش در آداب دپیماتیك معرفی می كرد، افزود: پس از دوسال تعلیق آنان حاضر به فك پلمب سانتریفیوژ ها  نشدند، اما با فك پلمپ سانتریفیوژ ها كه با دستور رهبر معظم انقلاب انجام شد از سال ۸۴ تا ۸۷ شاهد سرعت بالا در صنعت هسته ای كشور شدیم به طوری كه در سال ۸۷، ۱۱ هزار سانتریفیوژ در كشور داشتیم.
بذرپاش ادامه داد: بعد از این روند، غرب پیشنهاد «انجماد دوطرفه» را به ایران داد به طوریکه  ایران نسبت به توقف بالا بردن غنی‌سازی و غرب نسبت به توقف تحریم‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه ایران کلیات این پیشنهاد را پذیرفت و قرار شد بر روی جزئیات آن بحث شود، گفت: وقوع این اتفاق مربوط به سال ۸۷ بود که بعد از تماس‌های مکرر ایران برای توافق بر روی جزئیات، طرف غربی پاسخی به این قضیه نداد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دلیل این بدعهدی را برنامه‌ریزی و طراحی برای فتنه ۸۸ برشمرد و ادامه داد: برخلاف تصور برخی، فتنه ۸۸ دعوای بین میرحسن و احمدی‌نژاد نبود چون این کشور آن قدر بزرگ است که متوقف آدم‌ها نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در حین آشوب های سال ۸۸ شاهد بودیم برخی به سفارتخانه ها تردد داشته و خواستار تحریم بیشتر علیه ایران می شدند، عنوان كرد: قطعنامه های هسته ای علیه ایران غیر قانونی است چرا كه در كمیسیون های تخصصی شورای امنیت موارد اتهامی مورد بررسی قرار نگرفت و نباید تحریم های غیر قانونی را پذیرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مواد اولیه تحریم علیه ملت ایران اطلاعاتی است كه به بیگانگان از داخل فروخته شد و حال دشمنان ایران حاضر نیستند سازمان تحریم را علیه ایران كنار بگذارند.

بذر پاش با اشاره به اینكه آمریكا به غیر از پیگیری مذاكرات به دنبال ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه است، بیان داشت: با توجه به كاهش قیمت نفت حتی بازگشت دوباره تولید ایران به قبل از تحریم ها نیز در آمد كشور را افزایش نمی دهد.

وی عنوان كرد: دشمنان به بهانه موضوع هسته ای به دنبال بازرسی از تاسیات نظامی هستند و آژانس انرژی هسته ای به آژانس سرویس های جاسوسی تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینكه نباید توسعه داعش در منطقه را ساده انگاشت، بیان داشت: نقشه دیگر آمریكا در صورت به نتیجه نرسیدن مذاكرات هسته ای جدی است.

وی افزود: در لوزان پیشنهاد باز پرسی از مسئولان رده بالای نظامی كشور نیز داده شده است.
بذرپاش بیان داشت: تعهد بین الملی را نمی توان نادیده گرفت و اجرا نكرد اما بهتر است برخی به جای تطهیر چهره آمریكا به فكر ملت خود باشند كه همچنان ایستاده و استوار است.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید