صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش «به غرب باج نمی دهیم»

آمریکا درصددفشاربیشتربه ایران است

آمریکا درصددفشاربیشتربه ایران است
وحشیگری عربستان در منطقه اتفاقی نیست و دشمنان درصدد تحمیل فشار بیشتر در مذاکرات هستند.
همایش «به غرب باج نمی دهیم» از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز و برخی از تشکل های مردمی شامگاه روزگذشته در مسجد امام سجاد (ع) کرج برگزار شد.

مهرداد بذر پاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و پدر شهید مصطفی احمدی روشن میهمانان ویژه این همایش بودند.
مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه از سال ۸۲ مذاکرات هسته ای آغاز شد، اظهار کرد: در آن سال به تعداد انگشتان دست سانتریفیوژ نداشتیم. بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و انهدام دو برج دوقلو در منهتن آمریکا فضای حاکم بر پرونده هسته ای ایران غیرعادی شد.

وی در ادامه به اولین نشست مذاکرات هسته ای در تهران که به نشست سعدآباد معروف شد اشاره کرد و گفت: در آن نشست کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان حضور داشتند و عملا ما با سه کشور در حال مذاکره بودیم.

بذرپاش ادامه داد: از سال ۸۵ به بعد کشور با ۱+۵ وارد مذاکره شد و ۳ کشور دیگر به میز مذاکرات ملحق شدند.

تعلیق هسته ای از سوی غربی ها در سال ۸۲ کار غیر مودبانه ای بود
عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در مذاکرات وین و پاریس وضعیت پرونده هسته ای ایران عادی بود، گفت: برای اولین بار در مذاکره سعدآباد که سه روز به طول انجامید روی میز مذاکره تعلیق صنعت هسته ای در برابر تیم مذارکره کننده هسته ای قرار گرفت.

بذرپاش یادآور شد: تیم مذاکره کننده هسته ای در سال ۸۲ به ریاست حسن روحانی تعلیق صنعت هسته ای را قبول نکرد و در تنفسی ۲۴ ساعته تیم مذاکره کننده آلمانی به آلمان رفت و پس از برگشت پیشنهاد شد شش ماه صنعت هسته ای ایران تعلیق شود و پس از شش ماه پرونده هسته ای ایران به حالت عادی باز گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تعلیق شش ماهه صنعت هسته ای را کاری غیرمودبانه از سوی غربی ها دانست و گفت: غربی ها بذر بی اعتمادی را در همان زمان کاشتند.

وی با اشاره به پذیرش تعلیق شش ماهه از سوی تیم مذاکره کننده ایران در آن زمان، گفت: پس از گذشت شش ماه مراجعه کردیم که تعلیق لغو شود دقیقا در پایان زمان تعلیق صنعت هسته ای ایران، آمریکا به افغانستان حمله کرد و همین بهانه ای شد که تعلیق برای ایران لغو نشود.

بذرپاش افزود: طرف مذاکرات پس از گذشت شش ماه دوم از تعلیق به علت اینکه اوضاع امنیتی منطقه مناسب نیست رضایت به شش ماه دور سوم از تعلیق را صادر کرد و شش ماه تعلیق برای دور چهارم هم تمدید شد.
دلیل تحریم های نسل سوم علیه کشور
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: در همین سال مقام معظم رهبری دستور به رفع پلمپ دادند و پلمپ ها شکسته شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس سال ۸۴ تا ۸۷ را دوران اوج ایران در صنعت هسته ای نامید و گفت: در این سال با توجه به همه فشارها و تحریم ها با تکیه به توان داخلی ۱۱ هزار سانتریفیوژ تولید کردیم.

بذرپاش در ادامه سخنان خود گفت: در این مدت اتفاقات بسیاری افتاده است اگر پرده از ابهامات برداشته شود بسیاری رو سفید و برخی هم روسیاه می شوند.

این مسئول به تاریخچه تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم ها به سه نسل تقسیم می شوند اولین نسل از تحریم ها پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اتفاق افتاد. نسل بعدی تحریم ها پس از انفجارات در کشور لبنان اتفاق افتاد پس از این اتفاق به ایران تهمت دست داشتن در انفجارات لبنان را زدند.

بذرپاش یادآور شد: نسل سوم تحریم ها علیه ایران پس از قطعنامه ۱۹۲۹ اتفاق افتاد. حال سوالی که ذهن بسیاری را درگیر کرده این است اینکه دلیل تحریم های نسل سوم علیه کشور ما چیست؟

در سال های گذشته عده ای اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند
بذرپاش با اشاره به اینکه ایران پس از ملی شدن صنعت نفت تحریم شده است، گفت: ایران که همان ایران است، آمریکا هم همان آمریکا است و تحریم ها هم که تغییری نکرده اند. چرا در تحریم نسل سوم فشارهای اقتصادی بیشتری به کشور وارد شد؟

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با طرح این سوال که چطور می شود در زمان تحریم ها ما ۱۱ هزار سانتریفیوژ بسازیم ولی حالا از ساخت یه عدد عاجز باشیم، گفت: کارخانه ساخت قطعات سانتریفیوژ در کشور احداث کردیم چرا که برخی از قطعات ماشین سانتریفیوژ را در کشور تولید می کنیم.
بذرپاش خطاب به آنان که نسخه امنیتی می نوشتند، گفت: بیایید و پاسخگو باشید مگر در ۴ سال پیش تحریم نبود؟ مگر مردم یارانه نمی گرفتند؟ مردم همان مردم هستند و ایران هم همان ایران است.

بذرپاش از قطعنامه ۱۹۲۹ به عنوان مادر تحریم ها علیه ایران یاد کرد و گفت: در سالهای گذشته عده ای اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند.

پنج خطای راهبردی تیم مذاکره کننده هسته ای
وی در ادامه به توان دانشمندان هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: این سوال مطرح است که چرا آمریکا قید تحریم ها را نمی زند؟ چون با وجود تحریم ها و برخی عوامل خودفروخته به جمع آوری اطلاعات می پردازد.

بذرپاش با اشاره به اینکه آمریکا حاضر نیست در مذاکرات از کلمه لغو استفاده کند و مدام روی کلمه تعلیق اصرار دارد، گفت: در مذاکرات ژنو تیم مذاکره کننده هسته ای پنج خطای راهبردی داشتند خطای اول؛ هول شدند و بنا را به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه قرار دادند و همین مسئله باعث شد که دشمن دچار خطای محاسباتی شود.
دشمن به دنبال فشار و تحریم بیشتر علیه کشور است
وی در ادامه به دومین خطای راهبردی تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی و اعلام خزانه خالی توسط مقامات کشور خطای دوم بود.

وی نبود تعادل میان داده ها و ستاده ها در مذاکرات ژنو را سومین خطای تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد و گفت: چهارمین خطای تیم مذاکره کننده هسته ای این بود که خطوط قرمز را تنظیم نکردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس نادیده گرفتن مجلس شورای اسلامی و ظرفیت های داخلی را پنجمین خطای راهبردی در مذاکرات ژنو اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینها یکی دیگر از خطاهای راهبردی راندن منتقدان با الفاظ زشت بود.

وی به نقشه های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال تولید فشار و تحریم بیشتر هستند.

گنبد آهنین آسمان اسراییل سوراخ است
بذرپاش به پیدا شدن سر و کله قطر و عربستان در مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: پس از دیدار کری و وزیر امور خارجه عربستان قیمت نفت پایین آمد.
عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان انرژی و نفت در دنیا هستند، گفت: با پایین آمدن قیمت نفت این دو کشور سود زیادی کردند و بیشترین ضرر برای ایران رقم خورد.

وی افزود: غربی ها و در راس آنها آمریکا علیه ایران گازانبری عمل می کنند و با تولید فشارهای بیشتر به دنبال ایجاد تنش هستند.

بذرپاش هدف آمریکا و ۱+۵ برای بازدید از تاسیسات هسته ای را آگاهی از توان موشکی ایران اعلام کرد و گفت: آمریکا و متحدانش در بازدید از تاسیسات هسته ای، به دنبال دست یافتن به تکنولوژی ایران در مورد تجهیزات موشکی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور اسراییل در نوار غزه گفت: این رژیم غاصب در این محدوده حضور دارد و مدعی بود که روی آسمان اسراییل گنبد آهنین ایجاد کرده به طوری که هیچ موشکی از این گنبد عبور نمی کند. این در حالی است که در جنگ با حزب الله مشخص شد که گنبد آهنین بر فراز آسمان اسراییل ۷۰ درصد سوراخ است چرا که نیروهای مقاومت بیش از ۷۰۰ موشک ارسال کردند و از این گنبد عبور کرد.

وی نظارت و بازرسی بر تاسیسات هسته ای را از سوی آمریکا و متحدانش شوخی بیش نداست و گفت: آنها درصدد هستند از تجهیزات موشکی ایران مطلع شوند.

آمریکا درصدد مدیریت گروه های تروریستی برای فشار به ایران است
بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: توسعه گروه های تروریستی با محوریت داعش در منطقه برای نزدیکی به مرزهای ایران است.

این مسئول با اشاره به اینکه وحشی گری عربستان در منطقه اتفاقی نیست، گفت: دشمنان ما از جمله آمریکا با تحمیل فشارهای اقتصادی و توسعه گروه های تروریستی در مرزهای شرقی و غربی کشور درصدد هستند که در روند مذاکرات هسته ای تاثیرگذاری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مدیریت گروههای تروریستی در مرزهای غربی و شرقی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر ایران در سوریه کوتاه می آمد داعش بغداد را می گرفت و به حرم اهل بیت(ع) بی احترامی می کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دعوای سال ۸۸ دعوای میان احمدی نژاد و موسوی نبود. پس از انتخابات ۸۸ فصلی نو در مقابل تاریخ معاصر ایران گشوده شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه در سال ۸۸ فتنه ای بزرگ به کشور تحمیل و باعث اتفاقات زیادی شد، افزود: در این سال عده ای به خیابان ها ریختند و دشمنان از این فرصت استفاده کردند و نقشه فشارهای اقتصادی را طرح کردند.

وی در پایان به فشار دشمنان ایران اسلامی در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: دشمنان به خیال خام خود می خواستند با تحریک عده ای از مردم به ریختن در خیابان ها و ایجاد هرج مرج حکومت را وادار به تعظیم در برابر جنبش سبز کنند.

 

تصاویر:

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید