صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش فرصت‌ها ی انقلاب اسلامی در ساری

دشمن را در جریان مذاکرات هسته ای با خطای محاسباتی سردرگم کردیم

دشمن را در جریان مذاکرات هسته ای با خطای محاسباتی سردرگم کردیم
هیچکدام از قطعنامه‌ها علیه ایران مسیر قانونی خود را طی نکرده است و این نشان می‌دهد سازمان ملل وجود خارجی ندارد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بذرپاش در همایش فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی در ساری با اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای ایران سابقه 12 ساله دارد و این امر موضوع تازه‌ای نیست، افزود: ایران سه نسل تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان این که تحریم سوم سخت‌ترین تحریم‌ها بود و در آن بسیاری افراد مقصر بودند، یادآور شد: باید درباره مسائل رخ داده در زمینه مذاکرات هسته‌ای با مردم صادق بود و واقعیت‌ها را به آن‌ها گفت.

وی با اشاره به این که مذاکره با آمریکا نیز موضوع تازه‌ای نیست و از دولت‌های قبلی شروع شده بود، تصریح کرد: مذاکرات دولت جدید فصل جدیدی در مذاکرات هسته‌ای ایران است و این مذاکرات پرخطرترین مذاکرات بود زیرا دشمن را با خطای محاسباتی سردرگم کردیم.

بذرپاش با تاکید بر این که در مذاکرات هسته‌ای ایران با 180 کشور دنیا روبه‌رو است اما وقتی پای آمریکا وسط بیاید ماجرا یک به یک می‌شود، گفت: آمریکا هنوز هم بخشی مهمی از تحریم‌ها را علیه ایران انجام می‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جریانات مذاکرات ژنو و بیانیه لوزان عنوان کرد: چرا باید پیش از توافق نهایی بیانیه صادر می‌شد و این سوالی است که باید پاسخ داده شود.

وی با بیان این که هیچکدام از قطعنامه‌ها علیه ایران مسیر قانونی خود را طی نکرده است و این نشان می‌دهد سازمان ملل وجود خارجی ندارد، بیان کرد: آژانس 11 گزارش علیه ایران صادر کرد که در سال 2011 تنها چهار شهید از ایران گرفتند.

بذرپاش با تاکید بر این که ما نیز عضو سازمان امنیت هستیم و باید ضمانت حداکثری برای برداشتن تحریم‌ها طلب کنیم، یادآور شد: دو طیف قدرت آمریکا با وجود اختلافات، بر سر ایران با یکدیگر توافق دارند اما شیوه‌های‌شان متفاوت است و از این رو این گروه نیز به دنبال کشیدن مذاکرات به سوی خود است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام این که این کشور توسط رهبری اداره می‌شود که به جزییات موضوعات واقف هستند، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که به سادگی نباید بسیاری موارد را مطرح و درباره آن مذاکره شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید