در سفر به استان کردستان

تعداد واحدهای مسکونی روستایی واگذار شده کردستان تا پایان سال به ۷ هزار واحد می‌رسد

تعداد واحدهای مسکونی روستایی واگذار شده کردستان تا پایان سال به ۷ هزار واحد می‌رسد
طی این سفر عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری در استان کردستان آغاز می‌شود که رقم قابل توجهی است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران، "مسکن مردم" را کلان پروژه دولت سیزدهم دانست و گفت: از ابتدای دولت وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیفی گه بر عهده داشت به صورت جدی پیگیر این موضوع است.

بذرپاش با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان کردستان یادآور شد: بسیار از این مشکلات امروز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همت همکاران در وزارت راه و شهرسازی برطرف شده است.

وی افزود: طی این سفر عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری در استان کردستان آغاز می‌شود که رقم قابل توجهی است.

بذرپاش تاکید کرد: در بخش روستایی نیز بیش از ۱۳ هزار واحد در قالب مسکن یا زمین در دست اقدام است که از این تعداد حدود ۷ هزار واحد مسکونی است که ۵ هزار واحد آن‌ها تحویل داده شده و ۲ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین عملیات آمده سازی و واگذاری ۶ هزار قطعه زمین روستایی در سراسر استان کردستان تدارک دیده شده که در قالب‌های مختلف گروه ساز یا فردی ساز تقدیم روستاییان می‌شود.

وی افزود: مجموعا ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و حدود ۱۳ هزار واحد روستایی در این استان طی این سفر اجرا می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه پروژه‌های مسکن شتاب گرفته است، گفت: امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد بافت فرسوده روستایی و نهضت ملی مسکن تقدیم مردم شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بخش مسکن شهری تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و نرخ سود نیز با کاهش همراه شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات روستایی هم از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که رونق ساخت مسکن روستایی را به دنبال خواهد داشت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید