برای ماندن مکتب حسین(ع) از بذل جان نمی هراسند

لبیک یاحسین یعنی دلدادگان کربلا هنوز در مقابل یزیدیان ایستاده اند

لبیک یاحسین یعنی دلدادگان کربلا هنوز در مقابل یزیدیان ایستاده اند
لبیک یاحسین راهپیمایان حسینی یعنی هنوز از نسل حسینیان و کربلاییان هستند عاشقانی که در مقابل یزدیان ایستاده و برای ماندن مکتب حسین(ع) از بذل جان نمی هراسند.
راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش انسانی در دنیا است که برخاسته از علایق زایدالوصفی است که شیعیان نسبت به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) دارند.

این عشق و علاقه که فقط خود خداوند سرچشمه و انتهای آن را می داند آنقدر هست که همت دهها میلیون شیعه مظلوم را برای زیارت کعبه عشق علی رغم سختی و نا امنی ها برانگیزد تا ده ها میلیون عاشق و دلداده حسینی سختی راه را به جان خریده و پیاده طی طریق کنند و فریاد لبیک یا حسین سر دهند.

لبیک یاحسین سالکان طریق عشق در راهپیمایی اربعین یعنی مرگ بر هر اندیشه ای که تفکر کشتار بی‌رحمانه مردم در یمن، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین و فلسطین را مجاز می داند.

لبیک یاحسین این عاشقان دلداده یعنی عاشقان امیرالمومنین(ع) جز رفعت و عزت شیعیان قانع نیستند. لبیک یا حسین دلدادگان فاطمه(س) یعنی هنوز از نسل یزیدیان زمان مانده اند افرادی که امروز به راحتی انسان ها را کشته و سر می برند و قهقه مستانه سر می دهند و تصاویر آن را برای ایجاد رعب و وحشت پخش می کنند. و هنوز از نسل حسینیان و کربلاییان هستند عاشقانی که در مقابل آنها ایستاده و برای ماندن مکتب حسین(ع) از بذل جان نمی هراسند.

این حضور باید بیش از این ارج نهاده شود تا حسین و راه حسین به جهانیان شناسانده شود. وحدت شیعیان و اداره مردمی چنین راهپیمایی بزرگی باید از سوی کشور های اسلامی و مسلمانان جهان ارج نهاده شده و معرفی شود.ما نیز باید بر وحدت میلیون ها عاشق دلداده در راه کربلا و اربعین فخر کنیم.

این ملت خواسته مادی ندارند و از جیب خود خرج می کنند و رنج و سختی را تحمل کرده و پای پیاده خود را به کربلا می رسانند و فریاد لبیک یا حسین و لبیک یا زینب سر می دهند.

علمای شیعه ایران و عراق باید در مقابل افکار شیطانی که خواستار منحرف نمودن این مکتب عظیم هستند، هوشیار باشند و این حرکت عظیم را در پناه مکتب حسینی حفظ کنند.

باید بسترهای حضور مردم در این راهپیمایی عظیم برای اقتدار شیعیان فراهم شود تا این جمعیت به صدها میلیون نفر افزایش یابد.

اگر امکانات و زیرساخت ها مهیا باشد، تعداد عاشقان حسینی که در ایام اربعین به کربلا می روند، به چندین برابر افزایش خواهند یافت. این نکته مسئولیت مدیران ذیربط را افزایش می دهد تا تمهیداتی برای تسهیل رفت و برگشت زائران حسینی بیاندیشند.

مستندسازان و خالقان آثار حسینی نیز باید منطبق بر واقعیات موجود این عشق و علاقه حسینی را به تصویر بکشند تا آثاری خلق کنند که در حافظه تاریخ ماندگار شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید