صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

ظرفیت مغفول شورای عالی جوانان

تنها ۵ درصد!

تنها 5 درصد!
شورای عالی جوانان؛ ظرفیت مغفولی دارد که گویا دولت علاقه به فعال کردن آن ندارد؛ شورایی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است و تعداد قابل توجهی از اعضای دولت وحتی خارج از دولت هم عضو آن هستند.
این جوانان عصرما، بدون شک بهترین جوانان عالمند؛ جوانانی که هر جا حماسه بود آفریدند و رشادتی بود انجام دادند .ایران این سرزمین شیران، پراست از این شیرهایی که خیلی متین و آرام و باوقار که هرجا مجاهدت نیاز باشد آنها در صحنه اند و بی مهری ها را می بینند ودم برنمی آورند؛ فقط در ته چشمانشان میگویند اگر به آنها اعتماد شود اتفاق های بزرگی خواهد افتاد.

امروز بيش از هر زمان ديگري به همزباني وهمدلي با جوانان نياز داريم، البته نه همدلي و هم زباني تصنعي بلكه بايد به همدلي حقيقي از طريق آيين گفتگوي مناسب با جوانان، تن در دهيم. ديپلماسي پيچيده و بوروكراسي، ديگر جايي در آيين گفتگو با نسل جوان ندارد؛ بايد به زبان عموم جوانان با آنها سخن گفت و نبايد با كنايه، تهديد، تحقير و فريب كه با هويت اصيل جوانان فاصله دارد با آن ها سخن گفت كه اين روش كاركرد سركار گذاشتن  جوانان را پيدا مي كند.

در درجه اول بايد كيميايي به نام خود باوري را یادآوری کنیم که عده ای عجیب با این واژه سر جنگ دارند ومی دانند اگر خود باوريمان تقويت شود همه چيز را به دست مي آوريم؛ خود را باور داشتن با تحقير كردن نسل جوان سازگاري ندارد.

بدون شك هر اتفاق بزرگي كه در عرصه علم و فناوري، ورزش و فرهنگ و هنر و بخش هاي ديگر رقم مي خورد به احتمال خيلي زياد خالق آن يك جوان است.
در گذشته عده اي با زبان تحقير با مردم سخن گفتند و دوران سياهي را براي ايران رقم زدند. سفارت خانه هاي برخي كشورها طوري با جوانان ايراني سخن مي گفتند كه گويا ملت پرافتخاري چون ايران را نشناخته بودند.


جامعه و جواني كه نشاط نداشته باشد حتما در حوزه اقتصادي هم موفق نخواهد بود. جامعه اي مي تواند به رشد و توسعه اقتصادي دست يابد كه از نيروي جوان برخوردار باشد. جواني كه مسلط به علم و دانش روز، نشاط جوانانه، عدم محافظه كاري،‌ شجاعت ،ابتكار و جسارت دوره جواني است.

حدود 80 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم؛ از طرف دیگر میگوییم منابع برای پرداخت وام قرض الحسنه وجود ندارد، بماند که از باز پرداخت تسهیلات پرداختی میتوانیم بخشی از تقاضا ها را پاسخ دهیم ولی برای پاسخ به متقاضیان وام ازدواج حدود 4هزار میلیاردتومان منابع نیاز است یعنی با وصول 5 درصد معوقات بانکی میتوانیم این نیاز را پاسخ دهیم.

دوسال از وقت دولت در حوزه جوانان به اینکه می بایست سازمان ملی جوانان را احیاء کنیم گذشت. بارها گفته شد و بازهم میگویم مشکل جوانان این سازمان و آن سازمان نیست ،اتفاقا در برخی اوقا ت خود سازمانها مشکل اند، سازمان هایی که در گیرو دار بوروکراسی گیج کننده، خودشان هم نمی  دانند چه کاره اند و فقط مشغول سامان دادن امور مربوط خودشان هستند.

شورای عالی جوانان؛ ظرفیت مغفولی دارد که گویا دولت علاقه به فعال کردن آن ندارد؛ شورایی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است و تعداد قابل توجهی از اعضای دولت وحتی خارج از دولت هم عضو آن هستند.

از آنجا که موضوعات مربوط به جوانان فرابخشی است پس برای پیگیری آنها هم نیازمند ظرفیتی فراقوه ای و فرابخشی میباشیم که وجود دارد، پس مشکل سازمان جدید نیست مشکل همت و جدیت است که حلقه مفقوده ی این بازار شلوغ است.باور کنیم این سرمایه عظیم را و چشم هایمان را بشوئیم و بنگریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید