در پی فقدان مرحوم حسین قندی

استادی متین و متواضع

استادی متین و متواضع
درگذشت استاد تیتر روزنامه‌نگاری نوین ایران را بی‌تردید باید ضایعه‌ای بزرگ برای اصحاب رسانه دانست، او جدای از حضور جدی در چند دهه روزنامه‌نگاری ما، شاگردان بی‌شماری را نیز تربیت و تقدیم جامعه رسانه‌ای کشور کرده است که هریک به فراخور حال امروز اسم و رسمی در عرصه رسانه‌ای کشور دارند.
سال‌ها پیش، زمانی که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کردم دوره‌های ویژه و فشرده‌ای در حوزه روزنامه‌نگاری برای دانشجویان در نظر گرفته شده بود که با حضور برخی از چهره‌های نام‌آشنای روزنامه‌نگاری و علم ارتباطات برگزار می‌شد، بزرگانی که در راس آنها نام روانشاد حسین قندی می‌درخشید.

در آن جلسات که بنده هم توفیق حضور داشتم، مرحوم قندی را جدای از تسلط کم‌نظیرشان در این حرفه (روزنامه‌نگاری و آموزش بویژه مقاله‌نویسی و انتخاب تیتر) فردی بسیار متین، متواضع و با چهره‌ای گشاده یافتم، اکنون با گذشت سال‌ها از آن زمان کمتر لحظه‌ای را به خاطر می‌آورم که لبخند و برخورد متواضعانه در سیما و رفتار ایشان نبوده باشد.

استادی که با خستگی بیگانه بود و حتی زمانی که کلاس به درازا می‌انجامید بی‌دریغ و با مهربانی و لبخند تک‌تک پرسش‌ها و ابهام‌های دانشجویان را پاسخگو بود و اگر نقصانی بود محترمانه تذکر می‌داد و یادآوری می‌کرد.

هرکس که با ایشان حتی یک جلسه نشست و برخاست داشته است امروز از فراق مردی اندوهگین است که به متانت و تواضع شهره بود. درگذشت استاد تیتر روزنامه‌نگاری نوین ایران را بی‌تردید باید ضایعه‌ای بزرگ برای اصحاب رسانه دانست، او جدای از حضور جدی در چند دهه روزنامه‌نگاری ما، شاگردان بی‌شماری را نیز تربیت و تقدیم جامعه رسانه‌ای کشور کرده است که هریک به فراخور حال امروز اسم و رسمی در عرصه رسانه‌ای کشور دارند.

اینجانب روزنامه‌نگاری را نزد ایشان آموختم و یکی از مشوق‌های اصلی من در این مسیر مرحوم قندی بوده‌اند و بسیار از آموزه‌هایشان در این سال‌ها بهره بردم و بر این باورم که اگرچه امروز دیگر او در میان ما نیست اما قطعا دانسته‌ها و تجربه‌های ارزشمندشان که در تالیفاتشان نیز نمود دارد، می‌تواند سال‌های سال آموزنده و تربیت‌کننده دانشجویان و روزنامه‌نگاران ایرانی باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید