مدیریت صدا وسیما چندوجهی در خور تقدیر بود

دوران ضرغامی دوران طلایی تلویزیون بود

 دوران ضرغامی دوران طلایی تلویزیون بود
یکی از موفقیت‌های سازمان صدا و سیما که از آن به‌عنوان عصر طلایی این رسانه می‌توان نام برد، گسترش کمی‌وکیفی بخش‌های سیما به 23 شبکه وافزایش شبکه‌های رادیویی به 20 فرستنده بود که چنین آماری در نوع خود رکوردی بی سابقه است.
مهرداد بذرپاش در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت:
 
گسترش حوزه فناوری دیجیتال درمناطق مختلف جغرافیایی و پوشش فرستنده‌ها در همه نقاط کشور با رشد قابل توجه حوزه فناوری در فضای مجازی مانند ایجاد زیر ساخت‌هایی مثل «آی پی تی وی» از بزرگ‌ترین رویدادهایی بود که در سال‌های اخیر شاهد رشد و بالندگی آن در بخش رسانه ملی بودیم.افزایش حجم تولیدات، در حوزه سیما مانند تولید آثار نمایشی وبرنامه‌های مستمر و گفت‌وگو محور متنوع وتهیه آثار فاخری مانند مختارنامه از اقدامات بزرگی بود که در تاریخ کاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ به ثبت رسید.
 
از آنجا که توسعه، باید در کنار منابع رقم زده شود بتازگی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه که درمحل رسانه ملی برگزار شد، مشخص شد که بودجه سازمان باید دو برابر بودجه فعلی ارتقا یابد و با بودجه فعلی مصوب، که نیمی‌از آن باید از محل درآمدهای ناشی از آگهی محقق شود- رسانه ملی بخوبی توانسته با مدیریت منابع اقدامات فاخر ومحوری صورت دهد.
 
باید تاکید کرد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ ایران در کنار محدودیت‌ها، کمبودمنابع، شرایط رقابتی و هجمه گسترده ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فارسی که از طریق عرضه آسان و ارزان خود در فضای رقابتی، شرایط سختی را رقم زده‌اند توانسته از این رقابت پر پیچ و خم با سر بلندی بیرون آید. مدیر رسانه ملی با روحیه، خلق وخوی صمیمانه و خاکی در برخورد با اصحاب هنر طی ده سال گذشته روش و منشی را پایه‌گذاری کرد که با وجود دشواری‌های متعدد توانست رضایت گروه‌های مختلف سیاسی ، هنری و قومیتی را فراهم کند.
 
از آنجا که مدیریت رسانه ملی به‌واسطه به روز بودن و روی آنتن بودن محتوا، روزانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد باید تاکید کرد که مهندس ضرغامی‌ با شناخت سلایق و تنوع فرهنگی و حساسیت‌های موجود قومیتی و سیاسی در کشور، بخوبی توانسته توقع مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله دولت، مجلس ودستگاه قضایی را بر آورده کند و این انتظار می‌رود که بقیه مجموعه کشور با بهره از این تجربه و شناخت از تنوع سلایق، وارد میدان عمل شوند. در بخش دیگر باید اشاره کرد که به دلیل وابستگی بودجه رسانه ملی به دولت و توقعات خارج از عرف دولت‌ها همواره این رسانه از ناحیه بودجه تحت فشار بوده که خوشبختانه با مدیریت چند وجهی مهندس ضرغامی‌، شاهد موفقیت‌های در خور تقدیر بودیم . البته شاید عده‌ای در بیرون ده‌ها ایراد به مدیریت فعلی سازمان وارد کنند اما از بیرون نگاه کردن کار آسانی است اما اگر ذره‌ای انصاف داشته باشیم متوجه می‌شویم که چنین مدیریت چند وجهی که بتواند خواسته‌های متنوع و متعدد سلایق جامعه را مهیا نماید درهیچ کتابی آموزش داده نشده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید