صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

طی اخطاری در صحن علنی مجلس مطرح شد

موارد اساسی مصوبه بنزینی دارای ابهام است

موارد اساسی مصوبه بنزینی دارای ابهام است
بر این اساس در بند اول آمده همه انواع سوخت تک نرخی می شود و سپس در بند بعدی قیمت های مختلفی را برای سوخت را مشخص کرده است به گونه ای که از هزار تومان تا بالای 180 لیتر به قیمت بالای 2 هزار تومان عرضه شود که این ابهام نخست به شمار می رود.

مهرداد بذرپاش در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 24 فروردین) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی بااستناد به اصل سوم این قانون اظهار داشت: صبح امروز یک مصوبه ای به تصویب رسید که احساس می شود همکاران به آن توجه کافی نداشتند که به مصوبه بنزینی مشهور است. مصوبه ای که در پیوست 14 صفحه 25 لحاظ شده است واین مصوبه دارای ابهاماتی است از جمله آنکه در این مصوبه نیمی از مصرف بنزین با قیمت بالای 2 هزار تومان به مردم فروخته خواهد شد.

وی افزود: این مصوبه دارای ابهامات زیادی بود؛ برداشت اکثریت مجلس درمورد کارت سوخت و حذف آن بود. من ابهامات این مصوبه را اعلام می کنم، درصورت تشخیص رئیس مجلس ابهامات وارده به رای گذاشته شود.

بذرپاش تاکیدکرد: بر این اساس در بند اول آمده همه انواع سوخت تک نرخی می شود و سپس در بند بعدی قیمت های مختلفی را برای سوخت را مشخص کرده است به گونه ای که از هزار تومان تا بالای 180 لیتر به قیمت بالای 2 هزار تومان عرضه شود که این ابهام نخست به شمار می رود.

این نماینده مردم درمجلس نهم،‌گفت: این مصوبه به بندهایی استناد در مورد مصرف پایه اشاره کرده درحالی که در مصوبه مذکور مصرف پایه مشخص نیست.

وی تاکیدکرد: ابهام بعدی آن است که اعلام کرده اگر بیش از 180 لیتر بنزین مصرف شود قیمت تمام شده از مصرف کننده اخذ شود حال با چه مکانیزمی حساب شده است؟ همچنین در این مصوبه تکلیف ناوگان تاکسی رانی در اینخصوص مشخص نشده به دلیل آنکه تاکسی رانان بیش از 180 لیتر مصرف می کنند و امکان داردتاکسی ها با قیمت 3 الی 4 هزار تومان بنزین مصرف کنند که به تبع آن قیمتکرایه ها بالا می رود این مصوبه بیانگر آن است اقتصاد مقاومتی به صورت برعکس تعریف شده است .

بذرپاش گفت: به نظر می رسد با این شرایط اگر مجلس تعطیل می شد و مصوبه ای نداشت برای مردم بهتر بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید