در جلسه علنی روز گذشته

دولت منتظر تایید برجام در مجلس نیست

دولت منتظر تایید برجام در مجلس نیست
حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود، به غیر از تحریم های محدود از قبیل تحریم های هوایی، پسته و خاویار، آمریکا اجازه نخواهد داد تحریم های ایران برداشته شود.

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستور کار مجلس قرار گرفت.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مخالفت با کلیات برجام گفت: اینکه فقط تیم مذاکره کننده اعلام کند فلان اتفاق نمی افتد، کافی نیست. باید سند برجام مورد بررسی قرار گیرد. چند سال دیگر ما نیستیم، اما این سند باقی است و برای موضوعات بین المللی به این سند استناد خواهد شد.

وی با اشاره به حفره های امنیتی برجام گفت: حفره های امنیتی مهمی در برجام وجود دارد. آیا نباید برای آن راه حلی ببینیم.

وی اظهار داشت: آیا کمیسیون امنیت ملی در کمتر از ۲ ساعت این طرح را بررسی کرده و ۲۰۰ پیشنهاد را هم یکجا رد کرده است.

عضو کمیسیون برجام اظهار داشت: آیا این بررسی به نظر شما درست و کارشناسانه است؟ اینکه ما از دولت خواسته ایم که لایحه بدهد آیا کار بدی است؟ آیا تندروی است؟ آیا کاسب تحریم هستیم؟ بعضی ها نمی دانند این اعداد را از کجا می آورند و می گویند ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم و بعضاً ۱۲۰ درصد مردم موافق برجام هستند. اگر ما به دنبال رای و استفاده سیاسی بودیم، در حمایت از برجام سخن می گفتیم.

بذرپاش تصریح کرد: کسی منتظر ما نیست. خطی را شروع کرده اند که می گویند هر روز تاخیر در تصویب طرح برجام چند میلیارد ضرر است. این دروغ است. هر کسی این حرف را می گوید به خاطر این است که شما را تحت فشار قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از کشورهایی که ما با آن مواجه هستیم آمریکاست و هر دو مجلس سنا و نمایندگان با برجام مخالف هستند. رئیس جمهور آنها نیز یک سال بیشتر روی کار نیست، مگر مجلس آمریکا برجام را تصویب کرده که دولت از شما می خواهد برجام را تصویب کنید؟ این حرف اشتباهی است که دولت و طرف غربی منتظر مجوز مجلس است. اگر منتظر بودند لایحه ارائه می کردند.

وی اظهار داشت: وندی شرمن در اظهاراتی اعلام کرده هیچ یک از بخش های طرح یک فوریتی مجلس مانع اجرایی شدن برجام نیست.

وی ادامه داد: آقای روحانی بسیار دوست دارد روز اجرای برجام پیش از انتخابات مجلس باشد تا مردم ایران شاهد برداشته شدن تحریم ها باشند.

وی تصریح کرد: حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود، به غیر از تحریم های محدود از قبیل تحریم های هوایی، پسته و خاویار، آمریکا اجازه نخواهد داد تحریم های ایران برداشته شود.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: آیا ما نباید نگران باشیم که بعد از اجرای برجام چه میزان از تحریم ها باقی می ماند؟ اگر طرف مقابل تحریم ها را برگرداند به بهانه هایی مثل حمایت از تروریسم و حقوق بشر، تکلیف ما چیست؟ چند سال دیگر نه دولت است نه تیم مذاکره کننده، همه عوض شده اند. تکلیف ما چیست؟

وی در پایان تصریح کرد: کسی منتظر مجلس نیست و توافق از روز ۲۶ مهرماه اجرا می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید